نشست شورای موسیقی کبورداهنگ برگزار شد

دومین نشست شورای موسیقی شهرستان کبودراهنگ با هدف بررسی چالش ها و مشکلات فعالان این عرصه در شهرستان در سالن جلسات مجتمع شیخ موسی نثری کبودراهنگی برگزار شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این نشست موضوع تاسیس آموزشگاه های آزاد هنری در کبودراهنگ و اجرای کنسرت در دهه فجر در این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شرایط متقاضیان تاسیس آموزشگاه های موسیقی تشریح شد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ در این نشست از رئیس اداره امور هنری و مسئول واحد موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست شرایط برای تاسیس آموزگاه های موسیقی در کبودراهنگ تسهیل و از هنرمندان حمایت ویژه ای شود.

سهیلا اسد زاده افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برحسب وظیفه و رسالتی که در حوزه فرهنگ و هنر دارد خود را ملزم می داند که در همه حوزه های هنری از هنرمندان حمایت کند.

اسد زاده اظهار داشت: هنر موسیقی با باورهای دینی ایران پیوند تنگاتنگی دارد و به تبیین حضور انسان در درک جهان کمک کرده و آن را معنی دار ساخته است.

رئیس اداره امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: برای کمک به انجمن های فرهنگی و هنری تمام تلاش خود را می کنیم و باید در این میان از پیشکسوتان عرصه موسیقی کمک بگیریم.

محمد علی فرجی اظهار داشت: حمایت از موسیقی اصیل ایرانی جزو وظایف ذاتی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی است.

کارشناس فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد کبودراهنگ نیز در این نشست با تاکید براهمیت توجه به موسیقی اظهار داشت: موسیقی یکی از قدیمی ترین هنرهای بشری است که در فرهنگ های اولیه بشری شکل گرفته و توانسته است قلب و روح انسان ها را محصور وجود سحرآمیز خود سازد.

علی سیف در خصوص رسیدگی به امور رفاهی و بیمه هنرمندان افزود: هنرمندان باید قدم اولیه را بردارند تا در ادامه ما بتوانیم مشکلاتشان را برطرف کنیم.

گفتنی است در ادامه این نشست موضوع فعالتر شدن هنرمندان موسیقی کبودراهنگ و بیمه هنرمندان در این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.