رئیس کل دادگستری استان گلستان:

دستگاه قضا براي رسيدگي به امور وقفي با خلاء قانوني رو برو است

رئیس دستگاه قضای استان گلستان با تاكيد بر شناسایی و تدوین خلاء های قانونی در بخش وقف ،گفت: برای تسهیل در رسیدگی به پرونده های وقف در محاکم باید خلاء قانونی در این بخش، شناسایی و به منظور ارائه به مراجع قانونگذار ، اقدام شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دادگستري استان گلستان.، احمد فاضلیان رييس دادگستري استان گلستان گفت : برای تسهیل در رسیدگی به پرونده های وقف در محاکم باید خلاء قانونی در این بخش، شناسایی و به منظور ارائه به مراجع قانونگذار ، اقدام شود.

وی در ادامه بر لزوم اجرای طرح پژوهشی برای مشخص کردن تاریخچه ، سوابق ، مدارک و مستندات و حدود املاک موقوفی، از سوی کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان تاکید کرد و گفت: قدیمی بودن اسناد و مشخص نبودن حدود موقوفات ، از مهم ترین مشکلات قضات در رسیدگی به پرونده های وقفی است.
رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه سخنان خود وقف را یکی از راهکارهای عملی برای توزیع عادلانه ی ثروت بین اقشار مختلف جامعه دانست و تصريح کرد: با ترویج فرهنگ وقف ، علاوه بر ارتقای سطح زندگی اقشار کم درآمد جامعه ، از آمار برخی جرائم نیز در محاکم کاسته می شود.

فاضلیان افزود : با برگزاری همایش در خصوص وقف ، علاوه بر بررسی ابعاد قانونی و مشکلات پرونده های وقفی ، فرصتی برای تعامل کارشناسان حقوقی و سازمان اوقاف در استان فراهم خواهد شد.ص3


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار