لرستان/

زیستگاه سمندر لرستانی منطقه حفاظت شده می شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از تبدیل زیستگاه جدید سمندر لرستانی به منطقه حفاظت شده خبر داد.

محمد حسین بازگیر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان اظهار داشت: با کمک همیاران طبیعت طی سال گذشته موفق به شناسایی زیستگاه های جدیدی از سمندر لرستانی در سطح استان شدیم که کسی انتظار وجود سمندر را در این مناطق نداشت.

وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای حراست از این گونه لرستانی، بیان داشت: در این راستا به همت محیط زیست لرستان پاسگاه محیط بانی در محل زیستگاه جدید این گونه زیبا و در معرض انقراض ایجاد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: این پاسگاه طی سال گذشته با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح شد.

بازگیر با تاکید بر اینکه سمندر یکی از گونه های منحصر به فرد لرستان است که در معرض خطر انقراض قرار دارد، ادامه داد: زیستگاه جدید کشف شده این گونه دارای وسعت 23 هزار هکتار است.

 

وی با تاکید بر اینکه پرونده تبدیل این منطقه به منطقه حفاظت شده تکمیل و به سازمان محیط زیست ارسال شده است، عنوان کرد: این پرونده در شورای عالی محیط زیست تا حدودی نهایی شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان عنوان کرد: امید می رود به زودی طی سالجاری شاهد تبدیل زیستگاه جدید سمندر به منطقه حفاظت شده باشیم.

بازگیر با اشاره به فعال بودن پاسگاه محیط بانی در زیستگاه جدید سمندر لرستانی، افزود: خوشبختانه از این منطقه موردی از قاچاق سمندر نداشتیم و عمده مشکل ما به زیستگاههای این گونه در مرز مشترک با خوزستان بر می گردد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.