در سه شهر ايران برگزار مي شود؛

آیین های گرامیداشت كربلای هویزه و شهدای دانشجو

آیین های گرامی داشت كربلای هویزه و شهداي دانشجو در سه شهر ايران برگزار می شود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛مجمع پیشكسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد امروز (چهارشنبه) به مناسبت گرامیداشت شهداي كربلای هویزه و شهدای دانشجو اطلاعيه اي صادر كرد.

متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

هویزه نامی جان آشناست و عموم آن‌را با شهیدانش حسین علم الهدی و یارانش می‌شناسند و در حافظه تاریخی ملت مقاوم ایران یادآور حماسه‌ای بی‌نظیر همچون حادثه عظیم كربلا است.


15دی ماه 1359یگان‌هایی از لشكرهای 16 قزوین و 92 خوزستان در معیت یك گردان متشكل از پاسداران،دانشجویان پیرو خط امام‌ (ره)، ‌جهادگران، نیروهای مردمی ستاد جنگ‌های نامنظم و عشایر بومی عرب زبان منطقه به فرماندهی شهید حسین علم الهدی در عملیاتی با نام «نصر» به محورهای استقرار دشمن در جنوب كرخه نور یورش برده و آنان را با تحمیل شكستی فاحش تا پشت جاده جفیر به عقب رانده و با انهدام نیرو و تجهیزات، 800 نفر از دشمن را به اسارت خود درآوردند.

در مرحله دوم عملیات در روز 16 دی ماه،‌ رزمندگان اسلام برای تصرف پادگان حمید پیشروی كردند ولی به دلیل عدم الحاق لشكر 92 خوزستان ستون‌هایی از تانك‌های دشمن ، نیروهای پیاده به فرماندهی شهید علم الهدی را در محاصره قرار دادند ولی یاران علم الهدی با ایستادگی، راه شهادت را انتخاب و همانند یاران با وفای اباعبدالله الحسین ( ع ) تا آخرین نفس در نبردی عاشورایی شركت كردند.

به گفته اندك ناظران بازمانده از آن حادثه بزرگ، تانك‌های دشمن، اجساد مطهر را در زیر شن‌های خود خرد نموده و جنایتی سیاه را رقم زدند. در این واقعه بی نظیر حدود 140 نفر از دانشجویان پیرو خط امام‌(ره) ، پاسداران ، جهادگران ،‌ نیروهای بومی و مردمی، شهد شهادت را عاشقانه سركشیده و نامی نیك و حماسه‌ای ماندگار از خود به جای گذاردند.

اینك در سی و یكمین سالگرد حماسه هویزه مظلوم، شهری كه نام آن همواره یادآور شهدای دانشجو و در صدر آن‌ها شهید بزرگوار سید حسین علم الهدی می‌باشد، امید است با بیان خاطرات ناگفته آن دوران كه محصول تفكر غلط و خائنانه بنی صدر در طرد نیروها انقلابی و مردمی بود و به شهادت جمعی از بهترین فرزندان این ملت انجامید، گرد فراموشی از چهره این حماسه بی‌نظیر زدوده شود.

گفتني است ؛آئین‌های گرامیداشتی در پانزدهم و شانزدهم دی ماه در شهرهای تهران ، اهواز و هویزه برگزار می شود./خ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار