انتقاد تند اخوان از سکوت در برابر پایمال شدن حق مردم

این نمایندگان وکیل الدوله چرا در مورد وضعیت نابسامان بازار ارز و افزایش قیمت دلار تا مرز 1800 تومان علیرغم وعده های رئیس جمهور مبنی بر تثبیت آن در قیمت 1000 تومان چیزی نمی گویند؟ - این نمایندگان وکیل الدوله چرا در خصوص وضعیت و شرایط نامطلوب اقتصادی کشور و وضعیت نامناسب معیشتی مردم از دولت سوالی نمی پرسند؟

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران بهمن اخوان نماینده مردم شریف تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس هشتم که سابقه حضور در مجالس پنجم و ششم را دارد، در واکنش به اظهارات مهدی کوچک زاده نماینده مردم شریف تهران نامه ای سرگشاده منتشر کرد. کوچک زاده دو روز قبل با نوشتن مطلبی در رسانه های حامی دولت، ضمن تقبیح اخراج رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها که به دلیل کتک کاری، توهین و ناسزا به نمایندگان مجلس، توسط رئیس مجلس از جلسه علنی پارلمان اخراج شده بود، از لاریجانی به شدت انتقاد کرد.

هیات رئیسه مجلس نیز به نمایندگی از مجلس از مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها که در جلسه علنی، تمام نمایندگان مردم را با الفاظی زشت و غیر اخلاقی موردخطاب قرار داد، به قوه قضائیه شکایت کرده است.

متن نامه اخوان خطاب به کوچک زاده چنین است:

نامه سرگشاده بهمن اخوان نماینده تفرش در واکنش به حمایت کوچک زاده از اقدام مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها

نماینده وکیل الدوله بار دیگر صحنه هایی از حمایت تام و تمام از دولت در رودررویی و مواجهه با دکتر لاریجانی رئیس مجلس و تمامی نمایندگان خانه ملت را که البته چیز جدیدی نیست به نمایش گذاشت.


وی این بار می خواهد از این نمد برای خود کلاهی به قواره انتخابات ببافد تا بتواند با خیالی آسوده و به واسطه خوش خدمتی در لیست آنان قرار گیرد و با سودای کسب یک دوره دیگر نمایندگی حداقل برای 4 سال آینده خود، شغلی دست و پا کرده باشد و به جای نماینده ملت، حامی طرفدار و سینه چاک دولت باشد. سوال اینجاست آیا این معنای وکالت مردم است؟ عملکرد مردم مدارانه این حضرات برای همگان و مطلعین به حوزه قانونگذاری کشور روشن و واضح است که چقدر و در کجا پای منافع مردم ایستاده اند و تا کجا حتی حاضر شده اند به قیمت خوش خدمتی به ارکان و عوامل دولت به مصلحت مردم پشت کنند و عطای آن را به لقایش ببخشند.

سوال دیگر اینکه همین آقایان و حضرات چرا نسبت به اخراج یک مسئول هتاک که نظم و انتظام جلسه علنی مجلس را برهم زده و طبق آئین نامه داخلی مجلس که همین نمایندگان بر سر اجرای دقیق آن سوگند خورده اند و تصریح دارد که رئیس مجلس می تواند شخص و اشخاص بی نظم را از صحن علنی اخراج کند، اینگونه برآشفته اند و می خواهند داد تظلم خواهی بستانند، اما چشمان کم سوی خود را براین همه کج مداری و بی اعتنایی و عدم اقدام دولت در مورد اجرای قوانین مصوب مجلس بسته اند و حتی به اندازه یک سیلی نواخته شده بر چهره یک مسئول درجه 2 و یا 3 اقدام مقتضی از خود نشان نداده اند. آیا عدم اجرای این همه قانون بر زمین مانده که داد آن حتی تا به فلک رسیده است، به معنای نواختن سیلی بر چهره ملت و نمایندگان آنان نمی باشد؟


و اما چند سوال دیگر از آقایان حضرات:

- این نمایندگان وکیل الدوله که به مدد رای ملت در مجلس حضور یافته اند و دیر زمانیست که آن را فراموش کرده اند چرا درباره وضعیت بیکاری و اوضاع نابسامان اشتغال در کشور و وعده های برزمین مانده دولت در این بخش سخن نمی گویند؟

- این نمایندگان وکیل الدوله چرا در مورد وضعیت نابسامان بازار ارز و افزایش قیمت دلار تا مرز 1800 تومان علیرغم وعده های رئیس جمهور مبنی بر تثبیت آن در قیمت 1000 تومان چیزی نمی گویند؟

- این نمایندگان وکیل الدوله چرا در خصوص وضعیت و شرایط نامطلوب اقتصادی کشور و وضعیت نامناسب معیشتی مردم از دولت سوالی نمی پرسند؟

- این نمایندگان وکیل الدوله چرا در مقابل گردن کشی های متعدد دولت در مقابل قانون و مجلس سخنی
نمی گویند؟

- این نمایندگان وکیل الدوله چرا در مورد نقش و ارتباط برخی نزدیکان دولت در خصوص پرونده فساد مالی اخیر فریاد نمی زنند؟

- این نمایندگان وکیل الدوله چرا در مورد 400 هزار میلیارد ریال وامی که دولت بعنوان تسهیلات وام زود بازده پرداخت کرده و کمترین میزان بازدهی را بدنبال داشته و تنها به حراج بیت المال منجر گردیده چیزی نمی گویند؟

- همین نمایندگان وکیل الدوله بودند که پس از اقدام سنجیده، مدبرانه و هماهنگ مجلس در کاهش روابط با دولت انگلیس عده ای را تحریک کرده تا با اشغال سفارت انگلیس بهانه بدست دشمن بدهند.

- چرا این نمایندگان وکیل الدوله در مقابل برزمین ماندن برخی فرمایشات رهبری توسط دولت و عدم توجه به آن سکوت اختیار کرده اند؟

- باید به این نمایندگان وکیل الدوله یادآور شد مهمتر از شعار حمایت از رهبری می بایست به صورت عملی و رفتاری در خط رهبری عمل کرد.

در مجلس هشتم کم نیستند نمایندگانی که دارای سابقه آزادگی، ایثارگری و جانبازی و پاسداری می باشند و هم اینک لباس خدمت به مردم بعنوان نمایندگی در مجلس را بر تن کرده اند، پس سوء استفاده از نام شریف پاسداری در این قضیه قیاس نابجایی است که تنها می تواند بی منطق بودن ادله این نماینده حامی دولت را ثابت کند که گفته اند ادب مرد به ز دولت اوست و ارتکاب عمل زشت و طرفداری از آن که زشت تر و مذموم تر است، هیچ ارتباطی به سابقه و عبا و قبای کسی ندارد و نمی تواند برای هیچ کس مصونیتی بدنبال داشته باشد. ای کاش ایشان که دم از انصاف و ادب و نزاکت می زنند و این گونه ساحت مدیریت مجلس شورای اسلامی را بر سر معامله با خواسته های خود گذاشته اند، می فهمیدند و می دانستند که حفظ اقتدار و کیان مجلس بسیار فراتر از حمایت از یک فرد هتاک و زشت خو می باشد. البته از کسی که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برآمده از آراء و نظرات ملت بزرگ ایران هستند، با لفظ" کرسی نشینان" یاد می کند نمی توان انتظار داشت که مردم تحقق امید و آرزوهای خود را در صورت وقامت او ببینند.

ساحت مقدس مجلس شورای اسلامی در طول این دوره بارها و بارها شاهد و ناظر بر رفتار خلاف ادب و نزاکت، هتاکی ها، چانه زنی ها و یقه دری های این نماینده وکیل الدوله و غلام حلقه به گوش برخی دولتمردان بوده است و مردم در انتخابات آتی پاسخ خود در مورد عملکرد ایشان را خواهند داد، اگر چه که نمی توان به آگاه شدن و یا تنبه وی دلخوش کرد.

ذکر این نکته ضروری است که نویسنده این مطلب خود در انتخابات دوره آتی مجلس شورای اسلامی ثبت نام نکرده است و همگان بدانند او به جهت حفظ موقعیت و یا جلب آرای مردم یا خوش آمد این و آن، اقدام به نگارش این نامه سرگشاده نکرده است و تنها با نیت دفاع از جایگاه و شان مقدس نهاد قانونگذاری در کشور برخود لازم دیدم این نکات را ذکر کنم.

اما نماینده هتاکی که اینگونه اقدام در چار چوب آئین نامه داخلی از سوی رئیس مجلس را برنمی تابد، باید پاسخ دهد، رئیس مجلس بعنوان بالاترین شخص قوه مقننه در برابر کسی که اینگونه به تمام نمایندگان مجلس توهین و ناسزا روا داشته و به ساحت مقدس مجلس نسبت های ناروا نثار می کند چه رفتار و عکس العملی که به مذاق آقایان خوش باشد می بایست نشان می داد که به قبای حضرات هم برنخورد. همچنین مشخص می گردد این نماینده هتاک شان و شخصیت خود را هم ردیف با توهین های این فرد هتاک به ساحت مقدس مجلس می داند که اینگونه دفاع جانانه و مستدل رئیس مجلس را مورد انتقاد قرار داده و به دفاع از بی حرمتی ها پرداخته است.

این نماینده باید بداند سیلی نواخته شده برچهره نماینده مجلس به معنای سیلی به آحاد ملت و نه به یک فرد می باشد که می بایست در جای خود به آن پرداخت.

همگان بدانند نمایندگان و ملت شریف ایران در برابر اهانت ها به مجلس شورای اسلامی تاب و تحمل نخواهند داشت و در هر لحظه و هر شرایطی حاضر نخواهند بود، بخاطر منافع خود برروی آن معامله کنند و به هیچ شخصی از اشخاص و جریانات سیاسی نیز اجازه توهین به آن را نخواهند داد، اگرچه گاهی حرمت امامزاده از جانب برخی متولیان ساده لوح نگه داشته نشود.

بهمن اخوان
نماینده مردم شریف تفرش،آشتیان و فراهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار