در هفت محور

فراخوان مقالات همایش علامه جزایری منتشر شد

فراخوان مقالات همایش محدث کبیر علامه سید نعمت‌الله جزایری در هفت محور منتشر شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از حوزه علمیه خوزستان در فراخوان مقالات همایش محدث کبیر علامه سید نعمت‌الله جزایری در هفت محور از اساتید، فضلای حوزه علمیه، فرهیختگان و پژوهشگران کشور اعلام و دعوت به عمل آمد.
براساس این گزارش، زندگی نامه سید نعمت‌الله، دیدگاه‌های سید نعمت‌الله در زمینه‌های علوم قرآنی و حدیث، بحث‌های کلامی، زبان و ادبیات عرب، اندیشه‌‌های سید نعمتالله درباره رویارویی با صوفیه و فرهنگ عامه، اندیشه‌های فقهی این اندیشمند درباره ادلۀ نقلی، دلیل عقلی، ماهیت اجتهاد و برائت و احتیاط، اوضاع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خوزستان در زمان سید نعمت‌الله از جمله روابط سیاسی و فرهنگی مشعشعیان و حکومت صفوی و حوزه علمیه حویزه، بررسی آثار محدث کبیر و شخصیت‌های برجسته خاندان جلیل جزایری در مباحث اعلام، شاخه‌ها و شهدای آنان از جمله هفت محور اساسی در فراخوان مقاله است.
بنابراین گزارش، مقالات شامل موضوع، نام نویسنده(نویسندگان)، چکیده فارسی، واژگان کلیدی، مقدمه، متن، نتیجه گیری و فهرست منابع و مآخذ در قطع A4 محیط Word 2003 با فونت Lotus در 15- 25 صفحه 300 کلمه ای تایپ شده و در قالب دو فایل word و pdf باشد.
آثار ارسالی پیش از این در دیگر همایش‌های علمی، مجلات و فصلنامه‌های پژوهشی در داخل و خارج از کشور مطرح و چاپ نشده باشد و تا تاریخ 15 بهمن ماه سال‌جاری از طریق فرم مخصوص ارسال شود.
علاقمندان به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس دبیرخانه همایش اهواز، امانیه، خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با کد پستی13175-61336 و یا با شماره تلفن3338731-0611 دورنگار3360604 و ایمیل(mafakher@ershadkhz.ir) ارتباط برقرار کنند.
محدث کبیر سید نعمت‌الله جزایری از رجال خوزستانی اثرگذار در فقه و اندیشه امامی در دوره صفوی و صاحب اثر ماندگار الانوار النعمانیة است. این همایش 25 اسفندماه سال جاری در شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.