ظهر امروز صورت گرفت؛

ديدار الهيان با رئيس كميسيون حقوق بشر مجلس آلمان

توماس كونينگز رئيس كميسيون حقوق بشر مجلس آلمان ظهر امروز(چهارشنبه9) با زهره الهيان رئيس كميته بشر مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در ابتداي اين ديدار، الهيان با استقبال از گفت‌وگو و مذاكرات حقوق بشري ميان مجالس دو كشور گفت: كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي از گفت‌وگو و تعاملات حقوق بشري فيمابين مجلس شوراي اسلامي و پارلمان آلمان استقبال مي‌كند.

زهره الهيان، رئيس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از نگاه تبعيض آميز و سياست‌هاي دوگانه غرب نسبت به مسائل حقوق بشري در صحنه تعاملات بين‌المللي افزود: متاسفانه اينك حقوق بشر ابزار و بهانه‌هاي در دست آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي است تا كشورهاي مستقل را تحت فشار قرار دهند.

وي خاطرنشان كرد: اين اقدامات باعث بيداري بيش از پيش ملت‌هاي آزاد و مستقل دنيا شده است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست‌ خارجي مجلس با انتقاد شديد از حضور  و فعاليت آزادانه رئيس گروهك تروريستي پژاك در آلمان گفت: آزادي عمل حاجي احمدي، رئيس گروهك تروريستي پژاك دركشور آلمان كه دستانش آغشته به خون ده‌ها جوان اين مرز و بوم است،‌ نگاه حقوق بشري دولت آلمان را زير سوال مي‌برد.

وي در پايان حضور آمريكا و ناتو درمنطقه خاورميانه را عامل ناامني و بي‌ثباتي در افغانستان و عراق دانست.

در ادامه اين ملاقات، توماس كونينگز رئيس كميسيون حقوق بشر مجلس آلمان با اظهار خرسندي از سفر به كشورمان، بر گفت‌وگوهاي مستمر پيرامون موضوع حقوق بشر در ميان جوامع اسلامي وكشورهاي اروپايي تاكيد كرد و افزود: ضروري است با گفت وگو و مذاكرات مستمر به استاندارد‌هاي مشترك در چارچوب منافع كشورها دست يابيم.

وي در پايان  از وجود نگاه‌هاي تبعيض آميز در موضوعات حقوق بشري در سطح جهان و بويژه غرب اظهار تأسف كرد./س2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار