هشدار برژینسکی به آمریکا درباره تبعات فاجعه بار جنگ با ایران

زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق ایالات متحده هشدار داده که سیاستی که آمریکا در برخورد با ایران در پیش گرفته ممکن است به جنگی با پیامدهای فاجعه‌بار میان دو کشور منجر شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر که در واشنگتن در اتاق‌فکر "شورای آتلانتیک" سخنرانی می‌کرد، گفته است، ما تصور می‌کنیم که از طریق تشدید فشار بر ایران می‌توانیم از بروز جنگ جلوگیری کنیم.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که هم‌چنان یکی از مردان با نفوذ در سیاست خارجی آمریکاست، افزود هر اندازه فشارها بر ایران را افزایش دهیم، اگر این فشارها نتیجه‌بخش نباشند، به همان اندازه خطر جنگ افزایش پیدا می‌کند.

برژینسکی گفت، او نگران تشدید "جنگ لفظی" میان ایران و آمریکاست.

برژینسکی بطور مکرر نگرانی خود را در این مورد ابراز داشت که ممکن است ایالات متحده به سوی درگیری نظامی با ایران کشیده شود. او گفت، اگر ما به جنگ با ایران کشیده شویم، پیامدهای آن برای ما هم در مقیاسی گسترده و هم در سطح جهان، فاجعه‌آمیز خواهد بود.

تنش میان ایران و ایالات متحده آمریکا در ماه‌های اخیر، بویژه پس از انتشار آخرین گزارش یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزایش یافته است./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار