رشد حجم صادرات کالا و خدمات دانش بنيان در کشور

معاون بین الملل و انتقال فناوری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر حجم صادرات كالا و خدمات دانش بنیان به غیر از خدمات فنی و مهندسی یك درصد كل صادرات كشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ حسین سالار آملی در كنفرانس مطبوعاتی نشست ملی صادرات كالاها و خدمات دانش بنیان كه در محل ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: امسال حجم صادرات كالا و خدمات دانش بنیان به غیر از خدمات فنی و مهندسی حدود 400 تا 450 میلیون دلار و بیشتر در زمینه سلامت و نرم افزارهاست.

وي تصريح كرد: امیدواریم حجم صادرات كالا و خدمات دانش بنیان در پایان برنامه پنجم توسعه به هشت درصد و در سند چشم انداز به 20 درصد برسد.

سالار آملی افزود: صادرات كالا و خدمات دانش بنیان زیر نظر كارگروه صادرات كشور خواهد بود و بر این اساس قوانین حاكم در آن كارگروه بر این صادرات نیز حاكم خواهد بود.

معاون بین المللی و انتقال فناوری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد صادرات كالا و خدمات دانش بنیان به كشورهای خارجی گفت: در مرحله اول صادرات، 20 كشور هدف مطرحند كه با سفرای آنها نیز مذاكره كرده ایم.

سالار آملی خاطرنشان كرد: این 20 كشور عمدتا كشورهای مسلمان منطقه هستند و برخی از كشورهای غربی كه توانمندی صادرات را دارند نیز شامل می شود.

وی در مورد نشست ملی صادرات كالاها و خدمات دانش بنیان افزود: این همایش روز شنبه 17 دی با حضور 500 شركت دانش بنیان در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

معاون بین الملل و انتقال فناوری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکيد کرد: در این نشست، سه نشست تخصصی با عناوین یافتن راه حل هایی برای توسعه صادرات نرم افزارها، مواد بیولوژیكی و فنی و مهندسی برگزار می شود.

سالار آملی اظهار داشت: همچنین در حاشیه این نشست نمایشگاهی با 100 فناوری برتر داخل كشور كه به مرحله صادرات رسیده اند و یا به چند كشور صادرات را انجام داده اند، برگزار می شود.

وی خاطرنشان كرد: در سال های گذشته تغییراتی در اهداف توسعه علم و فناوری ایجاد شده است به طوری كه دانشگاه ها در راس توسعه علم و فناوری قرار دارند و در مجاورت آنها شركت های دانش بنیان رشد كرده اند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار