دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

رسیدگی فوری به جرائم انتخاباتی از وظایف دستگاه قضائی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با يبان اين كه رسیدگی فوری به جرائم انتخاباتی از وظایف دستگاه قضائی است ،گفت: برای جلب اعتماد عمومی همه وظیفه داریم بی طرفی کامل خود را در انتخابات داشته باشیم.

به گزارش حوزه حقوقي- قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین ،حجت الاسلام و ا لمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومي و انقلاب قزوين گفت: برخورد جدی و بهنگام در خصوص جرائم خشن و خاص یکی از عوامل کاهش وقوع این جرائم می باشد، بخصوص در زمینه جرائم مربوط به مواد مخدر برخورد باید بنحوی باشد که جامعه بازخورد آن را بخوبی احساس كند.

وی افزود: از آنجا که اکثر پرونده های مطروحه جزائی دارای جنبه خصوصي هستند و به جهت تامین درخواست شاکی جنبه عمومی آن مغفول واقع شده که این امر بعضا سبب بیشتر مجرمین در وقوع مجدد جرائم می شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت:یکی از راهکارهای مبارزه با این جرائم این است که در کنار توجه به جنبه خصوصی بزه، جنبه عمومی آن نیز در محاکم مورد توجه واقع شده تا بیم تجری از سوی مرتکبین یا دیگران وجود نداشته باشد.

وي در رابطه با بررسی راهکار و ارائه راهکار در مقابله با جرائم تخلفات انتخاباتی افزود: دستگاه قضائی استان سه وظیفه پاسخ به استعلامات در خصوص نامزدهای انتخاباتی، اقدامات پیشگیرانه درخصوص وقوع جرائم احتمالی در انتخابات و رسیدگی فوری به جرائم انتخاباتی در شعب خاص را برعهده دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: برای جلب اعتماد عمومی همه وظیفه داریم بی طرفی کامل خود را در انتخابات داشته باشیم.ص3

صادقی با بيان اين كه سلامت و امنیت انتخابات چنانچه دچار آسیب شود موضع گیری های قوی و شدیدی از سوي دستگاه قضا صورت می پذیرد،گفت:زمانی می توان اقدام بموقع در خصوص جرائم احتمالی موجود در انتخابات انجام داد که اطلا عات صحیح و بموقعی بدست دادستان های استان برسد تا اثربخشی لازم را بدنبال داشته باشد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار