افزایش اشتغالزایی با پیاده سازی دولت الکترونیک

نیاز به ارائه خدمات مانند پشتیبانی و کمک به آن دسته از شهروندانی که اصطلاحأ در شکاف دیجیتالی قرار گرفته اند باعث افزایش میزان اشتغال در این حوزه می شود.

محمد صادق مقصودی، کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت الکترونیکی باید به عنوان یک برنامه کلان و زیر ساختی در نظرگرفته شود که باعث افزایش کارایی سازمان های دولتی در ارائه بهتر و کاملتر خدمات به شهروندان می شوند به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: خدمات الکترونیکی به عنوان ابزار ارائه خدمات در هر سازمان به نحوی که ارائه خدمات از شکل قبلی به شکل مجازی تغییر شکل دهد باید به صورت آنلاین و از طریق شبکه اینرنت و تلفن ارائه شود.
وی با تاکید بر اینکه پیاده سازی دولت الکترونیک منجر به کاهش میزان اشتغال نمی شود و در برخی مواقع منجر به افزایش اشتغال نیز شده است تصریح کرد: دلیل این امر پروسه انتقال خدمات ارزش افزوده جدید است که برای عرضه به شهروندان بوجود می آورد.
وی خاطر نشان کرد: در استفاده از ICT اجرای دستیابی به بهره وری و کارایی بیشتر توجه دقیق تر به کاربری این فناوری به منظور خودکار سازی مراحل مختلف فرآيندها، بلکه با هدف تغییر شکل کلی فرآیندها قابل توجه است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.