واليبال ايران در راه المپيكي شدن؛

در ژاپن ثابت مي شود،" ما مي توانيم " شعار نيست

تيم ملي واليبال كشورمان در اين دوره از مسابقات بايد در بازي هاي حساس و سخت به مصاف تيم هاي قدرتمند و صاحب نامي چون كره جنوبي، چين، استراليا، پورتوريكو، ونزوئلا، صربستان و ژاپن برود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تيم ملي واليبال كشورمان براي حضور در اين مسابقات تمرينات خود را بلافاصله پس از پايان رقابت هاي ليگ برتر از 14 فروردين ماه سال جاري با حضور ولاسكو در تهران آغاز كرد. انگيزه بازيكنان حاضر در اردوهاي تداركاتي براي رسيدن به حد نصاب المپيك در حدي بود كه هيچ گونه اثري از خستگي به دليل حضور در مسابقات فشرده و تمرينات سخت ملي در‌آنها ديده نمي شد.

وقتي از هر يك از ملي پوشان در خصوص اين كه آيا واليبال زده شده اند يا خير سوال مي كرديم آنها از المپيك به عنوان انگيزه اي براي تحمل فشار تمرينات، دوري از خانواده و ديگر مسائل ياد مي كردند.

با تلاش و همكاري مسئولان فدراسيون تيم ملي با اعزام به قاره سبز و در مجموع هفت بازي تداركاتي مقابل تيم هاي اسلوني، صربستان، بلغارستان، استراليا انجام داد در طول اين ديدارهاي دوستانه كه در فضايي رسمي برگزار شد تمامي واليباليست ها از سوي اعضاي كادر فني به خوبي مورد ارزيابي قرار گرفتند.

قرار بود پس از بازگشت تيم مليا ز اردوي تداركاتي اروپا بازيكنان براي حضور در چهار ديدار تداركاتي ديگر به كشورهاي چك و هلند اعزام شوند، اما متأسفانه به دليل عدم صدور رواديد اين اتفاق صورت نگرفت و اعضاي تيم ملي در تهران به تمريناتشان ادامه دادند.
اهميت حضور تيم ملي در اين مسابقات تا حدي بود كه ولاسكو سرمربي تيم ملي كشورمان هم در چهارمين نشست مطبوعاتي خود به گونه اي خاص از آن بازيها ياد كرد.

وي اذعان داشت: شايد عدم انجام بازيهاي تداركاتي اخير باعث شد تا برنامه هاي از پيش تعيين شده طبق روال عادي خود ادامه نيايد اما من به شاگردانم و توامندي هاي آنها ايمان دارم.


اين اعتماد به نفس فقط در صحبت هاي سكاندار تيم محسوس نيست بلكه تمام بازيكنان به اين خودباوري رسيده اند كه مي توانند مقابل تيم هاي مدعي اعم از چشم بادامي ها و برترين هاي قاره سبز قد علم كرده و آنها را در ژاپن شكست دهند.
اين اعتماد به نفس حاكم در ميان بازيكنان ايراني كاذب نيست آنها در مسابقات قهرماني جهان كه در ژاپن برگزار شد هم شأن دارند كه رقبا بايد به آنها به ديد يك حريف قدرتمند و صاحب نام نگاه كنند.

بر روي تخته وايت برد اتاق محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال اين جمله نوشته شده، ما مي توانيم... نبايد به اين جمله فقط در حد شعار نگاه كرد بلكه در بطن آن هزاران حرف نهفته است، به طوري كه عملي شدن تدريجي مفهوم آن را در هر روز كه برگ تقويم ورق مي خورد را لمس مي كنيم راهيابي به المپيك و ليگ جهاني 2 هدف و آروزي ديگري است كه اعضاي خانواده بزرگ واليبال كشورمان منتظر به وقوع پيوستن آن هستند و در حال حاضر تمامي چشم ها به ژاپن دوخته است.

درحال حاضر واليباليست هاي ايراني در كشور ژاپن به سرمي برند آنها براي نبردي سنگين و سخت آماده شده اند طبق برنامه ريزي انجام شده ملي پوشان بايد نخستين بازي خود را روز جمعه 12 خرداد ماه مقابل تيم ملي كره جنوبي انجام دهد.

اين بازي نه تنها از نظر فني براي ما مهم است بلكه از بعد حيثيتي و آبرو نيز داراي اهميت به سزايي است اين بازي را مي توان به تعبيري نبرد سكانداران هم نامگذاري كرد. زيرا پارك وون سرمربي سالهاي دور واليبال ايران كناره تيم كره جنوبي قرار داد وي به نحوه خاص برنامه هاي ران شناسي خوددرصدد است تا با پياده كردن جنگ رواني عملكرد بازيكنان را تا حد قابل توجهي تضعيف كند اما در طرف ديگر زمين ولاسكو سرمربي كنوني تيم ملي ايران است كه با آرامش خاص وجودي خود به نوعي قوت قلبي است براي بازيكنان.
وي معتقد است سرمربي تعيين كننده شرايط روحي و رواني بازيكنان يك تيم است.

كره جنوبي در شرايطي به مصاف با تيم ملي ايران مي رود كه به تازگي در مسابقات ليگ جهاني حضور داشته و در اين بازيها به مصاف حريفان قدرتمند خود رفته است ملي پوشان ايراني بدون توجه به اين شرايط مي خواهند نخستين بار خود را با برد آغاز كنند.

دومين بازي تيم ملي ايران در ژاپن روز شنبه 13 خرداد ماه مقابل تيم ملي چين انجام خواهد شد، آخرين رويارويي  والیبالیست های ایرانی در برابر چشم بادمی ها به مسابقات قهرمانی جهان کمتر از یک سال پیش مربوط می شود که تیم ملی کشورمان در اوج ناباوری همگان در شرایطی که در این بازیها نتایج شکست آوری را به دست آورده بود مقابل چینی ها شکست خورد.

هنوز علت کسب این نتیجه برای سرمربی تیم ملی هم روشن نیست و از آن می توان به عنوان یک اتفاق طبیعی در ورزش یاد کرد با توجه به این موضوع والیبالیست های ایران زمین انگیزه مضاعفی برای شکست تیم ملی چشم بادامی ها دارند آنها با عبور از دیوار چین اتفاقی بودن شکست بازی های جهانی را به اثبات خواهند رساند.

سومین دیدار تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک مقابل تیم ملی استرالیا روز 16 خرداد ماه برگزار می شود.

ملی پوان کشورمان که در چندمین دوره مسابقات رسمی و دوستانه موفق به شکست تیم ملی استرالیا شده اند در شرایطی به مصاف این تیم می روند که در طول 2 روز تعطیلی مسابقات تمرینات خود را با هدف ریکاوری و رسیدن به آمادگی مطلوب طی روزهای 14 و 15 ماه جاری در ژاپن انجام داده اند آخرین شکست سبز پوشان مقابل تیم ایران پس از مسابقات قهرمانی قاره آسیا، در بازی های تدارکاتی بود که اردیبهشت ماه در بلغارستان و در شهر صوفیه برگزار شد.

تیم ملی پورتوریکو که مسابقه حضور در لیگ جهانی والیبال را در کارنامه خود دارد.

به عنوان نخستین حریف غیر آسیایی تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک از منطقه آمریکای شمالی و مرکزی (نورسکا) محسوب می شود این بازی در تاریخ 17 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

تیم والیبال ونزوئلا نائب قهرمان مسابقات انتخابی آمریکای جنوبی در تاریخ 18 خرداد ماه به مصاف تیم ایران خواهد رفت، ونزوئلا نیز در این بازیها حرفی برای گفتن دارد این تیم برای حضور در مسابقات المپیک لندن از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

آنها به دلیل آنکه در مسابقات قاره آمریکای جنوبی در آخرین بازی مقابل تیم آرژانتین شکست خوردند باید برای یک بار دیگر شانس المپیکی شدن خود را امتحان کنند.

ملی پوشان کشورمان پس از بازی مقابل تیم ملی ونزوئلا یک روز استراحت خواهند داشت.

در تاریخ 20 خرداد ماه به مصاف تیم ملی صربستان قهرمان قاره سبز خواهند رفت. سبک والیبال صربها کاملاً اروپایی است با وجود آنکه آنها در قاره سبز یکی از مدعیان بزرگ و صاحب نام محسوب می شوند، اما تیم ملی ایران نه تنها در بازیهای قهرمانی جهان بلکه در مسابقات تدارکاتی که چندی پیش در این کشور برگزار کردند موفق به شکست والیبالیست های صرب شدند .

شیطنت ژاپنی ها در برنامه ریزی مسابقات انتخابی المپیک تا حدی بود که آنها آخرین بازی خود را در این پیکارها را به دیدار دو برابر تیم ملی ایران در نظر گرفتند در صورتی که باید به طور طبیعی ابتدا ایرانی ها بازیهای خود را مقابل نمایندگان قاره کهن و سپس تیم های غیر آسیایی انجام می دادند.

اما زمان بندی بازیها یکی از حقوق میزبان محسوب می شود و هیچ کس حق اعتراض به این موضوع را ندارد هدف آنها از تنظیم این گونه دیدارها تضعیف روحیه بازیکنان ایرانی بود اما نمی دانند اتخاذ چنین سیاستهایی حاکی از ترسشان از نام والیبال ایران است و بس.....

در روز 21 ماه جاری ایرانی ها به مصاف نمایندگان کشور آفتاب سوزان می روند .

کاروان تیم ملی ایران در نظر دارد جشن قهرمانی خود را روز پایانی این رقابت ها در خانه حریف بگیرد.

تیم ملی والیبال کشورمان حدود 30 سال پیش برای اولین بار در رقابت های انتخابی شرکت کرد که از صعود به المپیک بازماند این تیم برای دومین بار در سال 2004 به سرمربیگری پارک کی وون برای راهیابی به المپیک آتن تلاشی کرد و در آخرین بار نیز در سال 2008 با مربی سر شناس خود زوران گائیچ از حضور در المپیک پکن بازماند.

والیبالست های ایران زمین برای چهارمین مرتبه شانس خود را به منظور راهیابی به مسابقات والیبال المپیک آزمایش می کنند، تا در صورت موفقیت در این رقابتها برای نخستین بار در تاریخ والیبال کشور به این رقابت ها صعود کنند./مح

برچسب ها: والیبال ، المپیک ، صربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار