آیا اوضاع اپوزوسیون در فرانسه بحرانی‌تر می شود؟

یک پایگاه اینترنتی ضد انقلاب در تحلیلی با توجه به روند اوضاع سیاسی در فرانسه وضعیت اپوزوسیون خارج از کشور به ویژه مستقر در فرانسه را "بسیار بحرانی" توصیف کرد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ اين سایت ضد انقلاب كه در آمریکا مستقر است در ابتدای گزارش خود با اشاره به تاریخچه فرانسه در پذیرش جریان‌های مخالف سیاسی می نویسد: فرانسه همواره مهد پناهندگان و اپوزیسیون‌های سیاسی شناخته شده و هرگروه اپوزیسیون در آرزوی داشتن دفترکاری در این کشور است بنابر این اپوزیسیون ایران نیز جدا از این طرز تفکر نبوده است.

بر اساس این گزارش، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر حکومت در ایران، سازمان اطلاعاتی فرانسه همواره کنترل سفارت و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی و گروه های اپوزيسیون را بر عهده داشته است.

اپوزيسیون و همکاری با نهاد اطلاعاتی فرانسه

هم اکنون سه گروه مخالف جمهوری اسلامی در فرانسه فعالیت دارند؛ که عبارتند از : مجاهدین خلق( گروهک منافقین) ،فتنه مرده سبز وابسته به سران فتنه و طرفداران پراکنده رضا ربع پهلوی .
تاکنون سیاست دولت های دست راست و چپ فرانسه درباره اپوزیسیون ایران، تقریبا یکسان بوده و بر مبنای بررسی‌های کارشناسان اطلاعاتی و همکاری آنان با وزارت خارجه فرانسه تعیین می شود که نقش مهمی را در تعیین سیاست خارجی این کشور با ایران و اپوزیسیون ایفا می کنند.

اوضاع اسفناک منافقین

این پایگاه خبری در وصف اوضاع منافقین می نویسد:بنابر آخرین اطلاعات واصله و با توجه به اینکه در راس نهادهای اطلاعاتی و پلیس فرانسه تغییراتی صورت خواهد گرفت و نیز با توجه به تغییرات گسترده در کاخ الیزه ،منافقین به دولت جدید فرانسه امیدی ندارند و به نظر نمی رسد که در وضعیت این گروهک بهبودی حاصل گردد.

اهداف شخصی دلیل فرار برخی چهره‌های هنری و ژورنالیستی به فرانسه بود

از سوی دیگر در یک بررسی اطلاعاتی، مقامات فرانسوی متوجه شدند که "نمی توانند" روی فتنه مرده سبز و برخی روزنامه نگاران، هنرمندان و هنرپیشگان (فراری) که خود را وابسته به این جریان معرفی می کنند حسابی باز کنند زیرا آن‌ها بیشتر برای پیشبرد اهداف شخصی به فرانسه آمده اند .

فرانسوی ها، در زمان سارکوزی پس از فتنه مرده سبز، روی طیف وابسته به آن حساب باز کردند و اردشیر امیر ارجمند،سخنگوی موسوی با کمک پاریس از ترکیه به فرانسه آمد اما با افشای تماس های وی با آمریکایی ها، فرانسوی ها دریافتند که نمی توانند روی امیر ارجمند نیز حسابی باز کنند.

رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عرب حامیان مالی و معنوی امیر ارجمند
به موازات فتنه مرده سبز ، جریان نوظهور دیگری به نام " موج سبز"(شاخه دیگر فتنه مرده سبز) با سرمایه امیر حسین جهانشاهی، در فرانسه شکل گرفت و در ابتدا توانست برای مدتی کوتاه نظر دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه و حتی آلمان را به خود جلب کند ولی بعد‌ها معلوم شد که این جریان دست پرورده موساد است و رهبر آن نیز با مقامات اسراییلی در ارتباط بوده و حتی با رئیس جمهور رژیم (جعلی) اسراییل نیز ملاقات داشته است. این گروه روی کمک های اطلاعاتی اسراییل و کمک های مالی اعراب حاشیه خلیج فارس حساب باز می کرد.

ربع پهلوی نیز در دل اولاند جایی ندارد

این گزارش می افزاید: با قدرت گرفتن سوسیالیست‌ها در فرانسه، شانس رضا ربع پهلوی و طرفداران سلطنت نیز بکلی از دست رفت.

رضا ربع پهلوی و طرفداران وی بر انتخاب مجدد سارکوزی حساب می کردند اما این اتفاق صورت نگرفت.

پیشتر کریستین مالارد، روزنامه‌نگار سرشناس فرانسوی، در 28 فوریه 2012، طی گفتگوی رادیویی در پاسخ به این سئوال که آیا شانسی برای بازگشت سلطنت به ایران وجود دارد، گفت: خیر . من رضا ربع پهلوی را بخوبی می شناسم و فکر می‌کنم که وی هیچ شانسی ندارد.

اوضاع اپوزيسیون در فرانسه بحرانی شده است

سایت مذکور در انتها می نویسد:هیچ کدام از گروه‌های اپوزیسیون در فرانسه در موقعیت مناسبی قرار ندارند و در داخل ایران نیز کسی توجهی به آن‌ها نمی کند . خارجی‌ها نیز اعتمادی به اپوزیسیون ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار