تلاش مذبوحانه براي يكپارچه كردن ضد انقلاب بامحوريت فرزند شاه مخلوع؛

سيا رايزني مي كند، ربع پهلوي كاسبي!

برخي اعضاي اپوزيسيون طرح شوراي ملي ايرانيان را "شوراي ملي كاسبي" ناميده اند.


به گزارش وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از وطن امروز؛  پس از به بن بست رسيدن فتنه 88 و همچنين شكست پروژه «دولت موقت در تبعيد» با محوريت مدحي و جهانشاهي، آمريكايي ها از نيمه دوم سال 90 به اين جمع بندي رسيده اند كه رضا پهلوي را محور ائتلاف جريان هاي ضد انقلاب قرار دهند.

همزمان با اين پروژه، طرح آفتابي شدن عناصر ساواك و رژيم پهلوي پس از 30 سال و سفيد كردن جلاداني همچون پرويز ثابتي (نفر شماره 2 ساواك در دهه 50) در دستور كار قرار گرفت.

اين كار از اين جهت ضروري بود كه عمده اين افراد از اطرافيان، مشاوران و كار پردازان سياسي- مالي خاندان پهلوي در آمريكا و اروپا به شمار مي روند و هر گونه تصميمي در راستاي احياي جنازه خاندان پهلوي مستلزم گريم و بازسازي چهره هايي مثل پرويز ثابتي و كساني است كه به نمايندگي از رضا پهلوي، فرح ديبا و اشرف پهلوي، ده ها ميليارد دلار از اموال مسروقه ملت ايران را تحت مديريت دارند.


* سفر به اسرائيل و عربستان

ربع پهلوي در پيگيري اين پروژه آمريكايي كه توسط سازمان سيا "شوراي ملي ايرانيان" ناميده شده سفرهايي را به اسرائيل و عربستان داشته و از مقامات صهيونيست و آل سعود نيز تقاضاي كمك مالي و سياسي براي اجراي اين طرح كرده است.

در همين راستا، او باحضور در استوديوي شبكه آل سعود (العربيه) در واشنگتن به طرح مسائلي مي پردازد كه صراحت او در بيان توافقات محرمانه، تنه به حماقت مي زند.

او دراين برنامه به صراحت مي گويد از مقامات اسرائيل خواسته به مخالفان جمهوري اسلامي براي تغيير نظام حاكم بر ايران كمك كنند.

او همچنين گفته است:‌ «حمله به ايران موجب شكاف بي سابقه بين ملت هاي ايران و اسرائيل مي شود».

رضا پهلوي همچنين درراستاي باج دادن به سران وهابي، دولت متمركز را براي ايران مناسب ندانسته و درباره اختلاف ايران و امارات بر سرجزاير سه گانه مي گويد: "به نظر من همه مسائل قابل حل هستند!".

نگاهي به افزايش حجم گفتگوها و رپورتاژها براي خاندان پهلوي توسط بي بي سي فارسي، صداي آمريكا، راديو فردا، دويچه وله، العربيه و سايت هاي وابسته به فتنه سبز و اصلاح طلبان فراري نشان دهنده ابعاد تصميمي است كه توسط پدرخوانده آمريكايي (سيا) براي جريانات ضد انقلاب گرفته شده است.

به عنوان نمونه مي توان به مصاحبه مسيح علي نژاد و نيك آهنگ كوثر از روزنامه نگاران اصلاح طلب فراري با رضا پهلوي اشاره كرد.

مصاحبه تلويزيون فارسي صداي آمريكا با پرويز ثابتي كه اولين گفتگوي سخنگوي ساواك پس از انقلاب به شمار مي رود و همچنين گفتگوي تلويزيون فارسي بي بي سي بافرح پهلوي به بهانه شصتمين سال نهضت ملكه انگليس (!) در اين روزها كه براساس قرار و مدارهاي صورت گرفته ميان بيوه شاه مخلوع با صادق صبا (سردبير تلويزيون فارسي بي بي سي) روي آنتن رفت، در همين راستاست.


* لابي مالي اشرف

پس از مطرح شدن ايده آمريكايي «شوراي ملي ايرانيان» با محوريت رضا پهلوي، اشرف پهلوي نيز تامين بخشي از اين طرح را بر عهده گرفته وكمك هايي از طرف وي نيزانجام شده است كه پس از افتضاح زير ميزي هاي او و فرح پهلوي به صادق صبا، سردبير بي بي سي فارسي و افشاگري اشرف عليه فرح ديبا، به نظر مي رسد محوريت رضا پهلوي در اين طرح كمي از خصومت ها و چشم و همچشمي هاي 2 سال گذشته عروس و خواهر شوهر بكاهد.

نكته جالب توجه در خاصه خرجي هاي خاندان پهلوي اين است كه تلاش عجيبي دارند از جيب خرج نكنند، براي همين در هر مورد به رغم برخورداري از ميلياردها دلار دارايي ملت ايران كاسه گدايي نزد سامان ها و دولت هاي غربي دراز است.

اشرف براي تامين اين كمك با برخي مرتبطان اروپايي تماس داشته است اين در حالي است كه دارايي هاي وي نزديك 15 ميليارد دلار تخمين زده مي شود.

اين رقم شامل پول هايي نيز مي شود كه از طريق تجارت هروئين در زمان شاه به دست آورده است.

از اشرف به عنوان اولين وارد كننده هروئين به ايران پس از ممنوعيت كشت خشخاش نام برده مي شود و برخي مطبوعات غربي درآن دوران لقب "ملكه هروئين" را به اودادند، جالب اينجاست كه اين مساله يعني تجارت هروئين اشرف از سوي پرويز ثابتي در مصاحبه اخيرش باصداي آمريكا به شدت تكذيب شد!


* تماس مسئول دفتر ساركوزي

سال گذشته پس از درجريان قرار گرفتن نيكلا ساركوزي (رئيس جمهور وقت فرانسه) از طرح آمريكايي ها (محوريت خاندان پهلوي در ضد انقلاب) مسئول دفتر ساركوزي در تماسي با رضا پهلوي حمايت ساركوزي از اين طرح را به او اعلام مي كند.

نشست رضا پهلوي با برخي عناصر سلطنت طلب و گروهك ها كه قرار است در پاريس انجام شود در ادامه اين اعلام حمايت بوده است كه با توجه به نتايج انتخابات فرانسه و شكست ساركوزي درانتخابات رياست جمهوري، احتمال مواجه شدن رضا پهلوي با برخي مشكلات براي برگزاري اين نشست در پاريس متصور است.


* ارايه پيش نويس به گروهك ها

پس از تهيه پيش نويس ائتلاف به اصطلاح ملي با همكاري برخي روزنامه نگاران اصلاح طلب، اين پيش نويس به برخي گروه ها و عناصر ضد انقلاب همچون گروهك فداييان اكثريت ارايه مي شود.

جلساتي نيز در لندن با حضور نمايندگان گروهك هاي كومله و دموكرات با حضور نوري زاده (عنصر m16) برگزار مي شود.

نوري زاده در اين جلسات تعهد داده از اين طرح حمايت مي كند. جلسه اي نيز در سانفرانسيسكو با نمايندگان جبهه ملي برگزار مي شود.

تشكيل كميته هماهنگي شوراي به اصطلاح ملي با مسئوليت رضا پيرزاده، مسئول دفتر رضا پهلوي در پاريس از ديگر اقدامات صورت گرفته بود كه البته به دليل افشاي اطلاعات دفتر و اختلافات به وجود آمده بين او و رضا پهلوي از دفتر پاريس اخراج مي شود.

برخي عناصر ضد انقلاب در حين جلسات مخالفت خود را با اين طرح علني مي كنند از جمله جواد پاشايي، دبيركل حزب مشروطه كه در ملاقاتي كه در 25 فروردين ماه با رضا پهلوي داشته نسبت به احتمال هم عرض ديده شدن حزب مشروطه با ديگر افراد و گروه هاي طرح، ابزار نگراني مي كند.


* قرارملاقات واحدي

مجتبي واحدي نماينده كروبي در خارج نيز قرار است در آستانه نشست خردادماه رضا پهلوي ملاقاتي با وي داشته باشد.

اين چندمين باري است كه در يك سال گذشته مجتبي واحدي با پهلوي ديدار مي كند.

اين ديدارها به توصيه سازمان سيا به نمايندگان فتنه سبز انجام مي شود.


* فدراليسم

يكي از اهدافي كه طرف آمريكايي از تعقيب اين طرح دنبال مي كند فدراليسم در ايران است كه دريك گوش به فرماني مثال زدني توسط فرزند شاه مخلوع مطرح مي شود.

طرح موضوع فدراليسم ازسوي ربع پهلوي و باج دهي او به برخي گروهك هاي تجزيه طلب در سلسله نشست هاي صورت گرفته (كه البته از سوي پدرش در قضيه بحرين نيز مسبوق به سابقه است) باعث شده برخي عناصر سلطنت طلب و جبهه ملي با انتشار مقاله هايي نسبت به طرح اين موضوع از سوي رضا ربع پهلوي اعتراض كنند.

منتقدان معتقدند اين طرح در تقابل با تماميت ارضي ايران است لذا باج دهي فرزند شاه مخلوع به گروهك هاي تجزيه طلب موجب بروز اختلافاتي در عناصر سلطنت طلب شده است.


* قول آمريكايي ها به منافقين: آغوش اشرف

در همين زمينه آمريكايي ها به گروهك منافقين قول ضمني داده اند در صورت پذيرش شوراي ملي رضا پهلوي، خروج آنها از ليست گروه هاي تروريستي درآمريكا تسهيل خواهد شد. همچنين درباره اسكان و استقرار آنها پس از اخراج از عراق در صورت همكاري با رضا پهلوي قول هايي داده شده است.

در واقع منافقين پس از اخراج از اردوگاه اشرف به آغوش يك اشرف ديگر (اشرف پهلوي) خواهند رفت.


* مشروطه كش بودند!

مانور مشروطه خواهي و دموكرات مآبي پهلوي ها اين روزها به برخي رقباي سياسي نيز گران آمده است.

اخيرا در جلسه اي يكي از اعضاي گروهك اتحاد جمهوري خواهان درباره نشست واشنگتن و پيشنهادهاي مطرح شده براي ائتلاف با رضا پهلوي گفته است: «اطرافيان پهلوي خود را مشروطه خواه مي نامند در حالي كه اين گروهي كه امروز پس از بر افتادن سلسله پهلوي «مشروطه خواه» شده اند در دوران پهلوي مشروطه كش بوده اند!».

او همچنين حضور «كاظم علمداري» درنشست مضحك ضد انقلاب در واشنگتن را نه به عنوان نماينده گروهك مزبور بلكه اقدامي خودسرانه قلمداد مي كند.


* پيش نويس دوم

پس از مدتي پيش نويس دوم طرح ائتلاف به اصطلاح ملي ربع پهلوي با تغييراتي در پيش نويس اول (شوراي ملي) تهيه مي شود.

اين پيش نويس به گروهك ها ارايه شده و قرار است پس از جمع آوري 30 امضا، نام امضا كنندگان تحت عنوان "ائتلاف براي دستيابي به حاكميت ملي" اعلام شود.

در اين پيش نويس آمده است: « همه سازمان ها و شخصيت هاي سياسي كه پيش گزاره هاي اين ائتلاف را مي پذيرند، بدون گذاشتن هيچگونه پيش شرطي تنها با امضاي نسخه اي ازاين تفاهم نامه آمادگي خود را براي شركت در ايجاد ائتلاف فراگير اعلام مي كنند.»

همچنين براساس اين پيش نويس قرار است نام امضاي جديد ائتلاف مرتبا روي سايت ويژه اي اعلام شود.

در بند 9 ملاحظات تشكيلاتي پيش نويس طرح رضا پهلوي هم آورده اند: « با توجه به هزينه بردار بودن برگزاري كنگره بودجه لازم براي انجام اين كار فقط از طريق كمك هاي مالي افراد قابل اعتماد فراهم مي شود.»

بر مبناي اطلاعات موثق منظور نويسندگان از افراد قابل اعتماد اشاره به قول ها و تعهدات رژيم صهيونيستي و حاكمان عربستان در تامين هزينه هاي اين طرح آمريكايي است.

طرحي كه توسط آمريكايي ها ( با همكاري m16) رخيته شده بهانه و پوشش كاسه گرداني و كاسبي چند باره خاندان پهلوي شده و پولش ازجيب عربستان پرداخت مي شود.


* شوراي كاسبي پهلوي ها

نكته اي كه در روانشناسي خاندان پهلوي بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه به تاكيد و تاييد مورخان و مرتبطان، اين خانواده اصولا اهل مبارزه سياسي نيستند و آن چيزي كه براي آنها موضوعيت و اولويت دارد جمع آوري ثروت است؛ در طول اين 3 دهه بارها طرح هايي به ذهن سرويس هاي مستاصل غربي و برخي مفلوكان سلطنت طلب رسيده كه تنها خاصيت طرح ها اين بوده كه بر ثروت اين خانواده افزوده است!

آن چيزي كه براي برخي گروه هاي ضد انقلاب و حتي سلطنت طلب موجب گلايه از اين خاندان بي اصل و نسب است اين است كه خانواده اي كه دارايي آنها از سرقت اموال ملت ايران بالغ بر 100 ميليارد دلار برآورد مي شود، چرا در هر بزنگاه با بازي دادن اطرافيان و ديگر گروه هاي اپوزيسيون و دوره گردي در كشورهاي مختلف و معرفي گروه ها به عنوان حامي و پشتوانه خود به كاسبي كلان از سياست مي پردازند.

براي همين است كه برخي عناصر مرتبط با پهلوي ها، طرح شوراي ملي ايرانيان را "شوراي ملي كاسبي" ناميده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار