رئوفي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کواکبيان در حد و اندازه اي نيست که کانديداي رياست جمهوري شود

عضو حزب اعتماد ملي درباره مطرح شدن کانديداتوري عارف و کواکبيان گفت:عارف بيشتر شخصيتي اجرايي است تا سياسي و بعيد است که درباره او اتفاق نظربوجود آيد؛کواکبيان نيز حد و حدودش در اندازه رياست جمهوري نيست.

محمود رئوفي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري يازدهم،‌اظهار داشت: عدم حضور در انتخابات توسط اصلاح‌طلبان، خطا بوده و آنها بايد حضور خود را در انتخابات، اعلام کرده و در آن شرکت کنند زيرا اصلاح طلبان،‌نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي و اصل انتخابات را قبول دارند. 

عضو حزب اعتماد ملي افزود: اصلاح طلبي با انتخابات معنا پيدا مي‌کند نه با قهرکردن، لذا وقتي ما در انتخابات شرکت نکنيم، فرآيند قانوني و اصلاحات را زير پا گذاشته‌ايم،‌در حالي که اصلاح طلبان نبايد مرتکب اين خطا شوند.

وي با بيان اينکه اصلاح‌طلبان بايد يک کانديداي واحد را براي رياست جمهوري مطرح کنند، درباره صلاحيت‌ها، شاخص‌ها و ويژگي‌هاي لازم براي اين فرد گفت: تشکل‌هاي 18 گانه اصلاح طلب، بايد به يک وحدت رويه درباره انتخابات شخص مورد نظر دست يابند و علاوه بر شرايط لازم در قانون اساسي مانند رجال سياسي، متدين، معتقد به قانون اساسي، حاکميت ملي،‌استقلال، آزادي و نظام جمهوري اسلامي، شاخص‌هاي مهمي مانند اعتقاد به حقوق شهروندي مردم را نيز دارا باشند.

رئوفي با تاکيد بر  ايجاد تغيير و تحولات بنيادي و رفع ضعف‌هاي تشکيلاتي اصلاح طلبان، اظهار داشت: ضعف تشکيلات ناشي از فردگرايي منفي است، بنابراين يک بازنگري جدي بخصوص در جريان اصلاحات، ضروري است.

عضو حزب اعتماد ملي با تاکيد بر تصحيح اشتباهات اصلاح طلبان در 15 سال گذشته افزود: جريان اصلاحات بايد نقاط قوت خود را تقويب و نقاط ضعف را بپذيرد و برنامه‌هايي جديد در عرصه اقتصادي، فرهنگي،‌سياسي و اجتماعي داشته باشد.

وي تاکيد کرد: گروه هاي مختلف در جريان اصلاحات بايد با وحدت رويه بر روي يک فرد واجد شرايط توافق کنند و با حضور در آزمون سياسي  انتخابات، آن فرد را به امتحان مردم بگذارند.

رئوفي درباره احتمال شکل گيري مجمع عمومي نخبگان به منظور آسيب‌شناسي و بازسازي اصلاح طلبان، اظهار داشت:‌ بعيد مي‌دانم که اين مجمع تشکيل شود،‌ زيرا سنگ بزرگ علامت نزدن است و از سوي ديگر از منظر جامعه شناختي، نخبگان در حوزه‌هاي مختلف علمي،‌فرهنگي،‌ سياسي،‌ديني، اجتماعي،‌اقتصادي، عرصه عمومي، احزاب،‌مطبوعات و .... حضور دارند و محدود به يک مجمع نمي‌شوند، لذا با طرح آرمان‌هاي بزرگ نمي‌توان در کوتاه مدت به نتيجه رسيد و بايد گام‌هاي کوچک اما مداوم و پيوسته برداشته شود.

عضو حزب اعتماد ملي با اشاره به اينکه جريان اصلاحات بايددر کارهاي خود تا امروز بازنگري انجام دهد،‌گفت:‌اصلاح طلبان بايد با وحدت رويه، نقاط ضعف خود را اصلاح کنند.

وي درباره اينکه کداميک از شخصيت‌هاي اصلاح طلب، امکان بيشتري براي کانديداتوري رياست جمهوري دارند، تصريح کرد: هاشمي رفسنجاني و خاتمي دو گزينه مورد نظر اصلاح طلبان هستند اما ها شمي رفسنجاني،‌شرايط سني لازم در قانون را براي کانديداتوري ندارد و تنها خاتمي در چارچوب‌هاي جريان اصلاحات و با توجه به امکان تاييد صلاحيت او،‌گزينه باقيمانده اصلاح طلبان است.

عضو حزب اعتماد ملي، احتمالات مطرح شده درباره کانديداتوري برخي افراد اصلاح طلب براي انتخابات رياست جمهوري را داراي نقايصي دانست و افزود:محمدرضا عارف، بيشتر شخصيتي اجرايي است تا سياسي و بعيد است که درباره او اتفاق نظر و  همگرايي در ميان نيروهاي اصلاح طلب بوجود آيد؛ مصطفي کواکبيان نيز حد و حدودش در اندازه رياست جمهوري نبوده و دموکراسي به معناي کانديدا شدن 5 هزار نفر نيست و متاسفانه حضور نخبگان تصادفي به عنوان يک مشکل در جامعه ما، موجب تنگ شدن عرصه براي نخبگان واقعي مي‌شود،‌ لذا کانديداي رياست جمهوري بايد واجد شرايط سياسي، فرهنگي،‌ديني و علمي لازم باشد.

 

 

برچسب ها: خاتمی ، هاشمی ، عارف ، کواکبیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار