اختصاصی/

کوچک اما مرگبار +عکس

برای آشنایی با موجوداتی بسیار کوچک اما در عین حال مرگبار مثل کنه و یا پشه آنوفل این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، جانوران زیادی در در گونه های مختلف وجود دارند که به راحتی می توانند برای انسان ها مرگبار باشند. از مارهای چند متری و گربه سانان چند صد کیلویی تا عقرب های بسیار کوچک که هر کدام از آنها یک نوع تهدید برای انسان به حساب می آیند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از کوچکترین و در عین حال خطرناک ترین حیوانات آشنا کنیم.


کنه
این حشره کوچک پس از پشه دومین حشره منتقل کننده بیماری در جهان حساب می شود. کنه به صورت معمول به بدن انسان چسبیده و خون آن را می مکد. بر اساس شواهد موجود جدا کردن این حشره از بدن انسان بسیار مشکل بوده و بایستی به دقت انجام شود زیرا ممکن است که در هنگام جدا کردن این حشره بخشی از بدن آن بر روی تن فرد قرار گیرد. این حشره می تواند بسیاری از بیماری های انسانی مثل: تب کوهای راکی، بیماری لایم و تب گزش کنه آفریقایی را به انسان منتقل کنند.



رتیل شاهینی
این حشره کوچک در حقیقت نوعی از عنکوبت است که به دلیل این که توانایی شکار رتیل را دارد به این نام شناخته می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که نیش این حشره، دردناک ترین نیش در میان سایر حشرات است و بسیاری از افرادی که نیش آن را تجربه می کنند برای چند دقیقه به طور کل از کار افتاده و حتی ممکن است فریاد بکشند.



مگس تسه تسه
این مگس نیش دار و بزرگ که در آفریقا زندگی می کند از خون انسان ها و حیوانات تغذیه کرده و می تواند به ابتلاء به بیماری خواب منجر شوند. این بیماری به صورت کم کم و با علائمی مثل تب، سر درد و درد در پشت آغاز می شود. در مراحل بعدی شخص بیمار می تواند کم خوابی در روز را نیز تجربه کرده که ممکن است به مرگ نیز منجر شود.



زنبورهای آفریقایی
این گونه از زنبورها حاصل یک اشتباه هستند که در طی آن 26 زنبور ملکه تانزانیایی در برزیل رها شده و با گونه های دیگر ترکیب شدند.این زنبورها داری خلق و خوی بسیاری تهاجمی هستند و در بسیاری از موارد در فاصله ای بسیار دور از کندو به قربانیان خود حمله کرده اند. سم موجود در نیش این زنبورها در زمانی که آنان دسته جمعی حمله می کنند می تواند به مرگی بسیار دردناک منجر شود.



مرگ خرامان
این گونه از عقرب برای کودکان و افراد مسن بسیار خطرناک بوده و سم آن ترکیبی از عوامل تاثیر گذار بروی سیستم عصبی انسان است. البته سم این عقرب برای افراد بالغ و سالم خطرناک باشد. در عین حال از این سم می توان برای درمان تومورهای مغذی و دیابت نیز بهره برد.



بیوه سیاه
این گونه عنکبوت از جمله معروفترین نمونه های این حشره است که سم آن می تواند به مرگ انسان منجر شود. اما به دلیل اندازه و میزان ترشح این سم از مرگباری این عنکبوت کاسته شده است. هر دو گونه نر و ماده این حشره دارای اندامی شبیه به ساعت شنی در زیر شکم خود هستند. به شکل عجیبی گونه ماده این حشره از گونه نر آن بزرگتر است.



مورچه ارتشی
این گونه از مورچه ها که معمولا در آفریقا و آسیا زندگی می کنند به تنهایی خطرناک نیستند اما در زمانی که به صورت جمعی حرکت می کنند تعداد آنها تا به 50 میلیون عدد مورچه می رسد. معمولا در زمانی که غذا در محیط های زندگی این مورچه ها کم شود این مورچه ها به دنبال غذا به محل های سکونت انسان ها می آیند. در مواردی این مورچه با وارد شدن به دهان و یا بینی کودکان و یا نوزادان باعث مرگ آنان شدند. آرواره های این مورچه به قدری محکم است که در نبود لوازم پزشکی در آفریقا از آن به عنوان نخ بخیه استفاده می شود.



مورچه گلوله ای
کارشناسان در مورد این مورچه این نظر را دارند: نیش آن شما را نمی کشد اما درد حاصل از آن نیش را هیچ گاه فراموش نخواهید کرد. به احتمال زیاد به همین دلیل است که عنوان " گلوله ای " را برای این مورچه انتخاب کرده اند. افرادی که نیش این مورچه را تجربه کرده اند می گویند که درد حاصل از نیش تا حدود 24 ساعت ادامه دارد.



پشه آنوفل
بعضی از کارشناسان این حشره را خطرناک ترین موجود زنده بر روی زمین می دانند که هر ساله باعث ابتلاء 300 میلیون نفر به مالاریا می شود. این پشه همچنین می تواند موجب انتقال بیماری های دیگری همچون تب زرد، دانگ و سندرم پای فیلی شوند. این حشرات معمولا در شب فعال هستند و توصیه کارشناسان برای اهالی محل هایی که این پشه در آن حضور دارد استفاده از مواد حشره کش و پیراهن های آستین دار است./ ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
کنه جز حشرات نیست.
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۳:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
واقعا جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
من یک روز تو خونه یک مگسی مثلاً مگس تسه تسه دیدم
وای اگه خودش باشه چی
Iran (Islamic Republic of)
جوجو
۱۱:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
یه چیزی شبیه مگس تسه تسه تو خونه ی ماست هرچی هم سم می زنیم نمی میره
United States of America
محمدرضا
۱۳:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
خب با دمپایی بزنیدش
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگس تسه تسه واقعا جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگس تسه تسه واقعا جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
از بیماری اا بیشتر توضیح داده شود
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۱:۵۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
لطفا مطالب را ويرايش كنيد، هم اشكالات نگارشي وجود داره هم لغوي مثلا مغزي، مغذي نوشته شده