تامين مالي؛ مهمترين چالش بخش توليد

قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور كسب و كار گفت:مهمترين مشكل كنوني توليدكنندگان داخلي، تامين نقدينگي و سرمايه در گردش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسعود موحدی در دومین نشست هم اندیشی ارتقای فضای كسب و كار با هدف بررسی مسائل و مشكلات ناشی از تامین مالی واحدهای تولیدی افزود: یكی از مشكلات جدی واحدهای صنعتی تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است وبه طوريكه هم اكنون 70 درصد بنگاه‌ها با مشكل تامین نقدینگی مواجه هستند.

وی با بيان اينكه يك راه تامین مالی بخش تولید كشور، بانك‌ها هستند ادامه داد: اما این سیستم ناتوان از تامين نیاز بخش تولید است..

قائم مقام وزیر صنعت گفت: حتی اگر بانك ها تصمیم به تسهیلات دهی كنند این فرایند به قدری طولانی است كه انتظارات بخش تولید را برآورده نمی كند.

موحدی با تاكید برلزوم تدوين قوانین جدید‌، اصلاح برخی از قوانین و هماهنگی برخی دیگر از قوانین حمایتی فضای كسب و كار افزود‌: به منظور برداشتن موانع كسب و كار، كارگروهی در وزارت صنعت‌، معدن و تجارت فعال شده و با مجلس نیزتعاملات خوبی داریم. در اين مورد

وی از شكل‌گیری كارگروه مشترك وزارت صنعت با وزارت امور اقتصادی و دارایی در هفته گذشته خبر داد و گفت‌: این كار‌گروه با هدف رفع مشكلات تامین مالی بنگاه‌ها، واحدهای تولیدی و بخش خصوصی تشكیل شده است.‌

موحدی خاطرنشان كرد‌: در نشست هم اندیشی ارتقای فضای كسب و كار كه طی هفته گذشته كه با حضور مسئولان دولتی ، نمایندگان مجلس‌، استادان دانشگاه ها ‌، تشكل‌های بخش خصوصی و مدیران عامل موسسات مالی برگزار شد ، ‌برخی راه‌حل‌های كوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه و با هماهنگی وزارت اقتصاد قرار شد تعدادی از راهكارهای كوتاه‌مدت تیرماه اجرایی شود./س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار