آليا:

آژانس به هيچ وجه حق بازديد از پارچين را ندارد

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم در واكنش به درخواست آژانس انرژي اتمي براي بازديد از پارچين، گفت: ‌پارچين يك منطقه نظامي است و آژانس به هيچ وجه حق بازديد از آن را ندارد.

فاطمه آليا نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در واكنش به درخواست آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر بازديد بازرسان اين آژانس از پارچين در آستانه اجلاس مسكو، اظهار داشت:‌ پارچين يك منطقه نظامي بوده و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به هيچ وجه حق ندارد از اين منطقه بازديد كند و به طور قطع و يقين ملت و مسئولان جمهوري اسلامي ايران اجازه چنين زياده‌خواهي را به هيچ شخص يا كشوري نخواهند داد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم با بيان اينكه طرح چنين خواسته‌اي آن هم در آستانه نشست گروه 1+5 با ايران به ميزباني مسكو، از اهداف تخريبي و مغرضانه رژيم صهيونيستي بوده كه با  لابي‌گري و تحت فشار قرار دادن كشورهاي غربي و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در مورد تحت الشعاع قرار دادن اجلاس مسكو است.

آليا تاكيد كرد:‌ در صورت اصرار آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بر زياده ‌خواهي خود مبني بر بازديد كارشناسان اين آژانس از منطقه پارچين، جمهوري اسلامي ايران در راستاي مقابله با هرگونه زياده‌خواهي روند گفت‌وگو‌ها و مذاكرات با 1+5 را متوقف خواهد كرد.

وي همچنين يادآور شد:‌جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو آژانس حق استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي را داشته و طبق معاده NPT، آژانس بايد در اين راستا به كشورمان كمك كند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم، تصريح كرد:‌ جمهوري اسلامي ايران حق شكايت از آژانس را براي خود محفوظ دانسته و به بخش حقوق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي سازمان ملل و ساير دادگاه‌هاي صالحه بين‌المللي شكايت خواهد كرد.

گفتني است؛ چندي پيش رئيس سازمان اتمي كشورمان از اصرار آژانس بين‌‌المللي انرژي اتمي براي بازديد از منطقه پارچين خبر داد و اين در حالي است كه منطقه پارچين يك منطقه نظامي بوده و آژانس بين‌المللي انرژي  اتمي به هيچ وجه حق بازديد و دخالت در  اين منطقه را ندارد./پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار