حاشيه‌هاي هفتمين دادگاه اختلاس بيمه

از تاخير دو ساعته شروع دادگاه تا "مديريت در سايه" بيمه ايران

هفتمين جلسه دادگاه اختلاس بيمه پس از انتظار دو ساعته اصحاب رسانه آغاز و ساعت 15:40 دقيقه به پايان رسيد.

خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران از حاشيه هاي هفتمين دادگاه اختلاس بيمه گزارش مي‌دهد...


 تاخير دو ساعته شروع دادگاه؛ سازمان زندان‌ها مقصر تاخير شروع دادگاه بود
دادگاه اختلاس بيمه ايران در تمامي جلسات خود به موقع آغاز شده بود اما در اين جلسه تاخيري دو ساعته داشت و قاضي مديرخراساني در خصوص اين تاخير گفت:‌ سازمان زندان‌ها متهمين را در ساعت مقرر به دادگاه اعزام نكرده است.


متهمي كه كلكسيون جرم بود
متهم د-س در كيفرخواست خود انواع و اقسام اتهامات مختلف از رشوه گرفته تا نگهداري ماهواره و به كارگيري غيرمجاز اتباع خارجي را داشت.


وقتي قاضي سوال مي‌پرسيدو متهم طفره مي‌رفت
قاضي مديرخراساني در خصوص مديريت مبالغ دريافتي از معدن‌داران از متهم م-ب سوال مي‌كرد و وي در پاسخ به قاضي مي گفت كه روال كار از مدتها قبل مشخص بوده است و قاضي بارها از وي سوال كرد تا حق او ضايع نشود.
قاضي مديرخراساني خطاب به متهم گفت:‌گويا شما تمايلي به پاسخ دادن نداريد و من هرچه سوال مي كنم شما از رويه مي گويد اگر به سوالم پاسخ ندهيد دادگاه مديريت تقسيم پول ها را براي شما در نظر مي‌گيرد.


معدن كاران قديمي نقره داغ مي‌شدند
متهم م-ب در خصوص دريافت مبالغ خارج از تعرفه از معدن‌كاران گفت: اين مبالغ با رضايت معدن كاران دريافت مي‌شد و اسنادي دارم كه نشان مي‌دهد فقط اين مبالغ از معدن كاران قديمي دريافت مي‌شد و از معدن كاران جديد مبالغي دريافت نمي كرديم.


"مديريت در سايه" در بيمه ايران
آقاي ع-ب كه مديرعامل سرمايه گذاري بيمه ايران بود به عنوان مطلع در دادگاه حضور پيدا كرد و گفت:‌ در اين مسئله حلقه مفقوده‌اي وجود دارد و آن حلقه نيز فرد تصميم گيرنده شركت سهامي بيمه ايران است.


چينش اعضاي هيات مديره با يك تماس تلفني
آقاي ع-ب در هفتمين جلسه دادگاه بيمه ايران گفت:‌ آقاي ج-الف با من تماس گرفت و به من گفت كه بايد به جاي آقاي ر در هيات مديره آقاي ي-د را قرار دهم؛ لازم به ذكر است كه آقاي ج-الف در بيمه ايران هيچ سمتي ندارد.


متهم يك‌ ميلياردي...
آقاي د-س به پرداخت رشوه يك ميليارد و 50 ميليون توماني متهم است همچنين اين متهم انواع و اقسام اتهامات ممكن را در كيفرخواست خود دارد.


مذاكره وكيل و متهم...
متهم م-ب در لابه‌لاي دفاعيات خود با وكيلش صحبت كرد كه قاضي خطاب به اين متهم گفت؛ گويا با وكيل خود مذاكره مي‌كنيد.


در كيفرخواست برخي از افراد متهم در پرونده اختلاس بيمه ايران دريافت و يا پرداخت رشوه به كاركنان بانكي به چشم مي‌خورد.

/ش4

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار