تا پايان خرداد صورت مي‌گيرد؛

راديو سلامت 24 ساعته مي‌شود

"راديو سلامت" در راستاي توليد برنامه هاي تخصصي درجهت حفظ و افزايش سلامت جسماني، اجتماعي،رواني و معنوي جامعه از 18 ساعت پخش برنامه‌ به 24 ساعت ارتقا مي‌يابد.

به گزارش خبرنگار تلويزيون باشگاه خبرنگاران ؛"عليرضا بهفر "مدير راديو سلامت در نشستي كه ظهر امروز 21 خرداد در سالن اجلاس معاونت صدا برگزار شد با اين گفته كه سلامت از ضرورت‌هاي زندگي محسوب مي‌شود كه مبحث گسترده و ويژه‌اي را در تمام جوامع به خود اختصاص داده است،گفت:محتواي سلامت در رفاه كامل سلامت جسماني،اجتماعي،رواني و معنوي خلاصه مي‌شود.
وي افزود:طي چشم‌اندازي كه در افق 1404 كشور ترسيم شده،ايران به عنوان يكي از سرآمدترين كشورهاي منطقه در حوزه سلامت مطرح شده كه در راستاي تحقق آن بايد كوشيد تا بروز بيماري و ناتوانايي‌هاي متعدد در افراد جامعه را به سنين بالاتر برسانيم؛چراكه مبتلا شدن به بيماري‌هاي جسماني و رواني در سنين جواني،ميانسالي و ... كه اميد به زندگي در آنها وجود دارد آسيب بزرگي براي پيشرفت كشور در زمينه سلامت محسوب مي‌شود.
مديرراديو سلامت با بيان اينكه راديو سلامت رسانه‌اي شنيداري است كه سعي دارد در حوزه سلامت براي اهالي اجتماع مرجع و قابل اعتماد باشد،افزود:رسانه مي‌تواند در جهت سلامت و افزايش سطح سواد سلامت جامعه، گام‌هاي موثري بردارد و اين موضوع نشانگر پيشرفت كشور در زمينه سلامت است؛همچنين راديو سلامت ماموريت دارد تا با برنامه‌سازي و طرح پروژه‌هاي توليدي پيرامون افزايش سلامت جامعه و فاكتورهاي مورد نياز آن به نوبه خود در جهت سلامت جامعه گام بردارد.
مدير راديو سلامت افزود:يكي از عمده‌ترين برنامه اين شبكه راديويي علمي كردن برنامه هاي خود است و ما سعي داريم با قراردادن افراد متخصص در كنار تهيه كنندگان و برنامه‌سازان سطح سواد سلامت جامعه را ارتقا دهيم.
بهفر اظهارداشت:راه ندازي باورهاي غلط در حوزه سلامت،بسترسازي و جذب مشاركت عمومي جهت عملي كردن پروژه‌هاي مرتبط به حوزه سلامت،محوري كردن اميد به آينده،‌نقد علمي مسئوليتي كه در امر سلامت دخيل هستند،همكاري و همفكري با مسئولان در جهت پيشبرد برنامه‌هاي مرتبط با سلامت و ارتقا‌ي دانش و به روز كردن اطلاعات جامعه پزشكي از چشم‌ اندازهاي راديو سلامت در حوزه برنامه‌سازي كيفي به شمار مي‌روند.

* جشنواره رسانه و سلامت بين المللي مي‌شود
وي از برگزاري اولين جشنواره "رسانه و سلامت" در سال 91 با نگاهي به شعار امسال خبرداد و افزود:اين جشنواره كه در صدد بين‌المللي كردن آن هستيم؛فرصت مغتنمي براي ظهور روش‌هاي نوين برنامه‌سازي در جهت افزايش سلامت جامعه است و توليد ملي در خصوص داروهاي توليدي و تشويق داروسازان در جهت توليد داروهاي متنوع از مباحثي است كه اولين جشنواره رسانه و سلامت بر پايه آنها برگزار خواهد شد.
بهفر با اشاره به اينكه راديو سلامت سعي دارد بر طبق روش‌هاي مختلفي با مخاطبان ارتباط برقرار كند و با شناخت نيازهاي روزانه آنها در حوزه سلامت به برنامه‌سازي بپردازد،ادامه داد:اين شبكه راديويي در تلاش است با توليد برنامه در قالب طنز،مستند،نمايش و مسابقه با جامعه ارتباطي مستمر،پايدار و پياپي برقرار كند؛همچنين راديو سلامت با ايجاد اتاق فكر كه مشتمل بر اساتيد علمي،دانشگاهي و راديويي است به طور مداول معضلات حوزه سلامت جامعه را رصد كند و با به نقد گذاشتن آنها به توليد برنامه متنوع و موثر و كاربردي براي جامعه بپردازد.
همچنين؛صديقه اعتماد سعيد،دبير علمي اولين جشنواره رسانه و سلامت و مدير طرح و برنامه راديو سلامت نيز با حضور در اين نشست گفت:اين جشنواره با موضوع ساماندهي تبليغات پزشكي در حوزه محصولات و خدمات سلامت با حمايت از شعار امسال 25 ديماه سال جاري در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود و برنامه‌سازان راديويي و تلويزيوني مي‌توانند در اين جشنواره شركت كنند؛همچنين ما از رسانه‌هاي مكتوب و مجازي در حوزه دانشگاه نيز براي حضور در جشنواره "رسانه و سلامت" دعوت بعمل آورده‌ايم.
وي با بيان اينكه علاقمندان براي حضور در اين جشنواره مي‌توانند آثار خود را تا 30 آذر به دبيرخانه جشنواره به نشاني تهران جام جم،‌ساختمان شهداي راديو، طبقه سوم ارسال كند،خاطر نشان كرد:افزايش سطح سلامت جامعه جز با لحاظ كردن محتواي غني در برنامه‌سازي و مهندسي اطلاعات لازم ميسر نمي‌شود؛بنابراين آنچه كه در اين جشنواره مهم است؛توجه به غني بودن محتواي برنامه‌ها خواهد بود./ه
 

برچسب ها: رادیو ، سلامت ، تخصصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار