آيت الله علم الهدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

همراهي عناصر داخلي در کنار بيگانگان فتنه 88 را رقم زد

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: آنچه فتنه سال 88 را رقم زد ، برنامه ریزی مدون و منسجم بیگانگان بود که با همراهی عناصر فریب خورده داخلی در جهت مخدوش كردن چهره نظام تلاش کردند.

آيت الله سيد احمد علم الهدي عضو مجلس خبرگان رهبري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به زمينه هاي شکل گيري حماسه دوم خرداد در سال 88 گفت: پس از برگزاري انتخابات باشکوه سال  88 و مشارکت بي سابقه ي مردم، افراد شکست خورده از نتيجه انتخابات با اظهارات بي پايه و اساس فضايي را براي سو استفاده دشمنان فراهم آوردند.

وي افزود: سران فتنه از طریق حاکم کردن فضای غیر عقلانی و تهییج احساسات، تذکرات مقام معظم رهبری را ناديده گرفتند و با ايجاد فضايي نا سالم در راستاي پياده سازي سناريوي از پيش طراحي شده ي دشمنان انقلاب قدم برداشتند.

وي در ادامه  به تشریح زمینه و عوامل داخلی فتنه 88 پرداخت وگفت:  مجموعه اسناد موجود نشان می دهد که راهبرد غرب در قبال جمهوری اسلامی، مبتنی بر این پیش فرض است که با اجرای سناریوهای براندازانه باید راهی به داخل ایران بیابند و همچنين هدف فشارهای بین المللی نیز چیزی جز اثر گذاری در داخل ایران و فعال کردن مجموعه نیروهای غرب گرا نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبري به عوامل زمینه ساز فتنه 88 اشاره و تصريح کرد:  برقراری ارتباطات پنهان با بيگانگان، دريافت مبالغ مالي، حمایت علنی از چهارچوب پروژه‌های دیپلماسی عمومی، فشار به نظام جمهوری اسلامی به منظور ایجاد فضای مانور برای جریان غرب گرا در داخل و شبکه سازی اجتماعی در حوزه های مجازی  از جمله عوامل مهم در ايجاد فتنه 88 بود.

آيت الله علم الهدي اذعان داشت: غرب برای کلید زدن پروژه خود به آماده شدن مجموعه ای از شرایط داخلی نیاز داشت و به منظور هرچه کاملتر کردن پروژه از پیش برنامه ریزی شده، انتخابات را به عنوان یکی از مهمترین نقاط قوت جمهوری اسلامی مورد هدف قرار داد.

وي با بيان اينكه انگيزه هاي ديني و اعتقادي مردم و رهنمودهاي مقام معظم رهبري از عمده دلايل عقب نشيني سران فتنه بود، ادامه داد: عمده ترين دليل عقب نشيني سران فتنه در سال 88 وجود انگيزه هاي ديني، پايبندي مردم به نظام جمهوري اسلامي، ارزشهاي انقلاب و رهنمودهاي مقام معظم رهبري بود كه تا امروز آتش زير خاكستر فتنه گران همچنان سرد باقي مانده است.

آيت الله علم الهدي عمده گرايش مردم به احمدي نژاد را ايستادن در برابر آشوب و سران فتنه دانست و تصريح كرد: انتخاب احمدي نژاد به عنوان ريس جمهور تا حدودي از اختلال در نظام، دخالت بيگانگان وپيش بيني يك خطر بزرگ كاست لذا همين امر اصلاح طلبان را به يك رقيب شكست خورده و متضاد با ارزشهاي انقلاب اسلامي تبديل كرد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان كرد: آنچه  فتنه ي  سال 88 را رقم زد ، برنامه ریزی مدون و منسجم بیگانگان بود که با  همراهی عناصر فریب خورده داخلی در جهت مخدوش كردن چهره ي نظام تلاش کردند و از آنجا كه اهداف و نيات آنها مغاير با آرمانهاي امام(ره) و انقلاب بود نظام مقتدرانه در برابر آنها ايستاد./س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار