تظاهرات مهاجران آفريقايي در تل آويو

حدود 300 مهاجر آفريقايي در جنوب تل آويو در مخالفت با موج اخير خشونت هايي که عليه مهاجران آفريقايي اعمال مي شود و همچنين تصميم اخير رژيم اسرائيل مبني بر اخراج اتباع سودان جنوبي و بازگرداندن آنها به وطن شان، تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شين هوا ؛ تظاهرکنندگان که بسياري از آنها اهل سودان شمالي و همچنين اريتره بودند ، به خيابان هاي جنوب تل آويو که جمعيتي حدود 30 هزار افريقايي در آنجا زندگي مي کنند، ريختند و دست نوشته هايي را با خود حمل مي کردند که روي آنها نوشته شده بود :«تاريخ را فراموش نکنيد، آواره بودن يک انتخاب نيست» و « ما خواهان محافظت هستيم نه حقوق آوارگي ».

معترضان از پارک لوينسکي در جنوب تل آويو به سوي دفتر نمايندگي سازمان ملل در خيابان "هاحاصمونايم " راهپيمايي کردند تا بدين ترتيب به حکم روز پنجشنبه يک دادگاه منطقه اي در بيت المقدس اعتراض کنند. اين دادگاه دادخواست گروههاي مدافع حقوق بشر را براي به تأخير افتادن اخراج مهاجران افريقايي  رد کرده است.

براساس اين گزارش ، تظاهرکنندگان همچنين به دستگيري اخير 8 تبعه سودان جنوبي در منطقه ايلات اعتراض کردند.

وزارت امور داخلي رژيم صهيونيستي به موجب حکمي که ماه ژانويه صادر شد ، به اتباع سودان جنوبي تا اول آوريل مهلت داد تا سرزمين هاي اشغالي را ترک کنند و در غير اين صورت اخراج خواهند شد.

اين دادگاه همچنين سياست به اصطلاح  « محافظت جمعي » را که مانع اخراج مهاجران به کشورهايشان است، لغو کرد و با اين استدلال که سودان جنوبي  مستقل شده است ، گفت بازگشت اين افراد به کشورشان هيچ تهديدي براي آنها به شمار نمي رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار