فقر تنوع ژانری در سینما عامل قهر مخاطب است

فقر تنوع ژانری در سینما و ساختار تکراری فیلم ها از جمله کمبودها برای تامین ذائقه مخاطب و عامل قهر آن ها با سینماست.

محمد زرین دست تهیه کننده سینما و تلویزیون به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: قهر مخاطب با سینما موضوعی نیست که بخواهیم نسبت به آن موضع گیری کنیم و واکنش نشان دهیم زیرا این مسئله با آمارها و در رابطه با استقبال مخاطب از سینمای کشور شکلی حقیقی پیدا می کند.

وی افزود: سینما در حوزه برخورداری از مقوله تنوع ژانری فقیر است و این موضوع به تکراری بودن داستان ها در قالب فیلم ها بر می گردد.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون تصریح کرد: ما در کشور سوژه های ارزشی و فیلم نامه نویسان خوبی داریم که می توانند فیلم نامه های غنی به لحاظ محتوایی را برای تولید فیلم های فرهنگی به مرحله نگارش درآورند.

زرین دست اضافه کرد: در طول سال چند فیلم تولید می شود که در کنار برخورداری از فیلم نامه ای مشابه با سایر فیلم های دیگر از بازیگرانی خاص استفاده می کند و حضور هنرپیشه های مشخص در تمامی فیلم ها یکی از دلایل دوری مخاطب با سینما محسوب می شود.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون ادامه داد: تاریخ و فرهنگ کهن ما با قدمتی طولانی در دنیا سرشار از سوژه های خاص و جذاب است که زیر بنای تولید فیلم نامه هایی با محتوای خوب و ساختاری جدید است.

زرین دست ابراز داشت: به دلیل در اختیار نداشتن مکان و امکان به روز نمی توانیم برخی سوژه ها را به فیلم تبدیل کرده و به مخاطبان عرضه کنیم.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون اظهار داشت: ما دارای پتانسیل های لازم برای تولید آثاری ارزشی هستیم ولی متاسفانه از آن ها در مسیر حرفه ای استفاده نمی کنیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار