بحرینی خطاب به رئیس بانک مرکزی:

سیستم عملیاتی نامناسب بانكها مروج ربا در جامعه شده است

نماینده مردم مشهد با انتقاد از نحوه اجرای قانون بانکداری بدون ربا گفت: قانون فقهی خوبي را در جامعه مطرح و به تصویب رسانده ایم اما این قانون به دلیل سیستم عملیاتی نامناسب مروج ربا در جامعه شده است.

 به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمدحسین حسین زاده بحرینی نماينده مردم مشهد وكلات در خانه ملت در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۳ خرداد)  بهارستان با بيان اينكه آنچه به عنوان بانکداری اسلامی یا به تصریح نام قانونی آن قانون بانکداری بدون ربا نامیده می شود مطالبه کل مردم جامعه است گفت: قانون بانکداری بدون ربا فقط مطالبه متدینین جامعه نیست.

نماينده مردم مشهد وكلات در مجلس با اشاره به اينكه حدود ۲۹ سال است كه قانون بانكداري بدون ربا در  كشور اجرا مي شود افزود: سوال اینجاست که توقع جامعه برای اجرایی شدن این قانون چقدر اجرایی شده است.

وي با بیان این که سوال صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان جامعه این است که این قانون در این ۲۹ سال برای اقتصاد ایران چه کرده است, اظهار داشت: مطالعات بنده  نشان می دهد که اصل قانون بانکداری بدون ربا یک قانون مترقی است که اگر امروز این قانون به مراجع عظام تقلید عرضه کنیم هیچ ایراد فقهی از آن نخواهند گرفت.

وی در ادامه تصريح كرد: اين  قانونی که مبنای دقیق فقهی دارد به دلیل اجرای نامناسب هم متدینین جامعه را آزرده کرده و هم این شبهه را در جامعه ايجاد كرده است که بانک جمهوری اسلامی به یک بانک ربوی تبدیل شده است.

حسين زاده بحريني ضمن اظهار تاسف نسبت به اينكه اجرای نادرست این قانون اقتصاد کشور ما را فلج کرده است افزود: امروز در دنیا دو سیستم بانکداری مطرح است و بانکداری اسلامی شباهت بیشتری به سیستم بانکداری یونیورسال دارد.

وی در خاتمه گفت:متاسفانه آنچه در اقتصاد ما اتفاق افتاده است این است که ما یک قانون فقهی خوبي را در جامعه مطرح و به تصویب رسانده ایم اما این قانون به دلیل سیستم عملیاتی نامناسب مروج ربا در جامعه ما شده است./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار