پزشكان به سوالات كاربران سايت باشگاه خبرنگاران پاسخ دادند؛

پاسخ به سوالات آلرژي هاي فصلي

کاربران ويژه نامه "رايگان درمان شويد" سايت باشگاه خبرنگاران مي توانند سوالات پزشکي خود را با ما در ميان بگذارند تا پزشک متخصص مربوطه به آنها پاسخ دهد در اين خبر به برخي از اين سوالات پرداخته شده است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران سوالاتي كه در خصوص راهکارهای درمانی با آلرژی های فصلی داشتید توسط دكترنادر حیدر زاده فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي در (رایگاه درمان شوید)پاسخ داده شده است .


***يوسف رحيمي
سوال:هر سال نيمه اسفند با شروع يک سرما خوردگي سرفه هاي شديد و مداوم شروع مي شود و با اينکه طي يک هفته سرما خوردگي خوب مي‌شود ولي اين سرفه ها تا پايان بهار ادامه دارد. امسال سومين سالي ست که دچار اين عارضه مي شوم. البته عطسه هاي پي در پي نيز در طول مدت بهار مرا همراهي مي کند. پيشاپيش از راهنمائي شما متشکرم.


جواب از دكتر نادر حيدر زاده، : سرماخوردگي بيشتر از يك هفته طول نمي كشد،افرادي كه زمينه آلرژيك دارند سرفه ها پس از سرماخوردگي ادامه دارد، سر ماخوردگي كه در اثر ابتلا به ويروس است بر طرف مي شود ولي التهاب در بدن باقي مي ماند، در واقع آلرژي شما با سرماخوردگي خود را نشان مي دهد.آلرژي ممكن است در حد در گيري راههاي هوايي و سينوس ها باشد كه با عطسه ، سرفه و آبريزش بيني و خارش بيني، چشم و گلو همراه است و گاها با درگيري راه هاي هوايي تحتاني و آسم بروز مي كند.اگر شما شب ها با سرفه از خواب بيدار مي شويد ممكن است سر فه ها نشانه اي از آسم باشد،پس ناراحتي شما با آلرژي مرتبط است و به سر ماخوردگي ربطي ندارد، بايد با مراجعه به پزشك مشكلاتتان بيشتر بررسي شود كه اغلب با درمان ساده بر طرف مي شود.


***طاهر کریمی
سوال:بنده 37 سال سن دارم . هر سال با آغازفصل بهار آلرژی شدیدی دارم طوری که وقتی صبح از خواب بیدار میشم مرتب پشت سر هم عطسه دارم و شاید در مدت یک ساعت بیش از 25 بار عطسه میکنم. و راستش بگویم از فصل بهار به خاطر عطسه های مداوم متنفرم با پایان یافتن بهار عطسه من هم تمام میشود.ضمنا از داروی آنتی هیستامین و بقیه داروهای ضد حساسیت استفاده میکنم ولی اثر آنچنانی ندارد.لطفا ما را راهنمایی بفرمایید.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي:شما كه در فصل مشخصي دچار آلرژي مي شويد مي توانيد 2 هفته قبل از شروع علايم ، از درمان پيشگيري كننده استفاده كنيد، آلرژي شما كه در فصل بهار آغاز مي شود در اثر گرده گياهان است كه موجب احتقان مي شود ، بنابر اين بايد حتي الامكان از گرده ها دوري كنيد و يا از ماسك استفاده كنيد، در غير اينصورت مي نوانيد با استفاده از ( كرومولين سديم )، 2 هفته قبل از شروع علايم ، با استنشاق يك كپسول هر 6 ساعت ازترشح هيستامين در بدن و بروز علايم پيشگيري كرد.مي توانيد با مراجعه به مراكز تست آلرژيو مشخص شدن نوع گياهي كه به گرده آن حساسيت داريد بر عليه آن گرده واكسينه شويد ولي 3تا4 سال بايد هفته اي يك وكسن بزنيد كه هزينه ي با لايي هم داردولي توصيه مي شود پيشگيري را جدي بگيريد.


***ابوالفضل کرمانی
سوال: هر ساله در نیمه اردیبهشت با شروع فصل گرما ،عطسه های شدید و مداوم همراه با آبریزش بینی شروع میگردد. با اینکه طی مراجعات متعدد به پزشکان مجرب فقط مدت کوتاهی برطرف می شود ولی این عطسه و آبریزش با آغاز فصل سرما کم کم از بین میرود.قابل ذکر است که عطسه های پی در پی باعث افزایش تپش قلب و با وجود گردوغبار و بوی گُل و ... تشدید می شود. این موضوع حدود 6 سال است که با من همراه است.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: بايد حتي الامكان از تماس با آلرژن ها اجتناب كنيد، بهتر است قبل از شروع علايم از داروي (كرومولين سديم )،به عنوان پيشگيري استفاده كنيد، در صورتي كه علايم بروز كند شدت كمتري خواهد داشت كه به آنتي هيستامين ها و اسپري هاي بيني قابل كنترل است.


***ایمان
سوال:سلام-باعرض سلام-من چند سالی هست که ترشحات پشت حلق دارم -دو سالی هست که ابریزش بینی هم بهش اضافه شده-خیلی ازاین موضوع عذاب میکشم-کل زندگیمو بهم ریخته-اناع و اقسام سوزن حساسیت وانتی بیوتیک ها رومصرف کردم اما هیچ تاثیری روم نداشته-روزبه روز دارم بدتر میشم-حتی یه لحظه هم ترشحات بینیم بند نمیان-مخصوصا وقتی هوا خاکی باشه-درضمن بزاق دهنم هم خیلی زیاده جوری که درتکلمم مشکل ایجادکرده-اقای دکتر ازتون خواهش میکنم یه راهی جلو پام بزارین-دیگه ناامید شدم.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: در درجه اول بايد توسط پزشك گوش، گلو و بيني از نظر امكان وجود پوليپ بيني، سينوزيت چركي معاينه شويد ، حتما ايد با انجام سي تي اسكن سينوس بررسي شود كه اگر به سينوزيت مبتلا شده ايد مزمن شده است يا خير،تا در صورت مزمن شدن ترشحات با آندوسكوپي سينوس خارج شود، اگر پوليپ باشد به درمان آنتي بيوتيكي و اسپري بيني جواب نمي دهيد و بايد پوليپ با عمل جراحي برداشته شود.اگر تشخيص پوليپ يا سينوزيت رد شود پزشك مجرب مي تواند با انجام درمان هاي كمكي مانند شست و شوي بيني با سرم نمكي و اسپري بيني و تجويز كوتاه مدت كورتيكواستروييد ها شدت بيماري را كاهش داد،در هر صورت بايد توسط پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***مهدی صادقی
سوال:بیشتر در فصل بهار و پاییز دچار حساسیت میشم که به صورت عطسه و آبریزش شدید از بینی و چشم می باشد . معمولا یک روز طول می کشد . تا به حال به دکتر مراجعه نکردم و زمانی که این وضعیت برایم پیش می آید از قرصهای ضد حساسیت استفاده می کنم . من در بندر عباس سکونت دارم که بیشتر ماههای سال از کولر استفاده می کنیم صبح وقتی که از خواب بیدار میشم و در محیطی که کولر روشن است قرار می گیرم شروع به عطسه زدن شدید می کنم . البته سعی می کنم که بیشر مسائلی رو که باعث تحریک و ایجاد حساسیت می شود را رعایت کنم . لطفا مرا راهنمایی کنید .


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: اگر كولرتان آبي است حتما بايد هر سال پوشال آنرا عوض كنيد،زيرا رشد قارچ ها در پوشال و تنفس آن موجب تشديد آلرژي مي شود، ولي اگر از كولر آبي استفاده مي كنيد احتمالا به سرما آلرژي داريد، بهترين راه پيشگيري اين است كه در معرض باد مستقيم كولر قرار نگيريد، استفاده از آنتي هيستامين بهترين راه است، ولي در صورتي كه تا كنون به پزشك مراجعه نكرده ايد بهتر است توسط پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***انصاری
سوال:باسلام خسته نباشید خدمت دکترemoticon(من ازاویل فروردین با ریزش بینی شدید وعطسه تااواخرمهر ماه مواجه هستم))لطفا مرا راهنمای کنید .باتشکر


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: بايد حتي الامكان ار آلرژن ها دوري كنيد، شست وشوي بيني با سرم نمكي به باز ماندن راه هاي هوايي كمك زيادي مي كند، استفاده از درمان موضعي اسپري هاي بيني نيز بسيار كمك است، 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد، توصيه مي شود با مراجعه به پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***مهران
سوال:من تقریبا از اواسط فروردین دچار عطسه های زیاد مخصوصا در صبح زود با بیرون امدن از خانه و همچنین با گرد حاصل از اسیاب برنج در اسیاب برنجکوبی دچار عطسه و ابریزش بینی تا چند ساعت می شوم مرا راهنمایی کنید.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: اگر مي توانيد بايد محل زندگيتان را تغيير دهيد، در غير اينصورت بايد از ماسك فيلتر دار استفاده كنيد، 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد، از اسپري هاي موضعي بيني هم مي توانيد استفاده كنيد.


***رضوی
سوال:هر ساله در فصل بهار شروع به عطسه های پی درپی و آبریزش بینی میکنم وهمچنین به طور مداوم در زمستان وبهار روی سطح زبانم سفید میباشد و مخاط گلو هم دارم وقتی در زمستان به دکتر مراجعه میکنم میگویندسرماخوردگی ودر فصل بهار میگویند حساسیت میباشداما تا کنون که 2سال است به این عارضه دچار شدم هیچ بهبودی نیافته ام .


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: سفيدي روي زبان اهميت چنداني ندارد، ترشح پشت حلق ممكن است در اثر حساسيت باشد،بايد با مراجعه به پزشك تشخيص داده شود به سينوزيت چركي مبتلا هستيد يا آلرژي، در صورت وجود سينوزيت چركي به درمان نامناسب و هر درماني غير از آنتي بيوتيك جواب نمي دهد، اگر سينوزيت مزمن شده باشد ،آندوسكوپي سينوس و تخليه سينوس تنها راه درمان است، در صورتي كه در مراجعه به پزشك بيماري شما آلرژي تشخيص داده شود با درمان هاي پيشگيرانه بهبود مي يابيد.


***عباسعلی نام آور
سوال:سلام من 50سالمه و حدودا 15 سال است که حساسیت شدید به گرده گل زعفران در فصل برداشت دارم ودوسال در کلنیک الرژی تهران مداواشدم وحودا 300امپول تزریق کردم ولی هیچمثمر ثمر نشد وسالهاست در ابانماه انواع قرصهای ضد الرژی و امپولهای کورتن وانفلانزا مصرف می نمایم تا بتوانم نفس بکشم وتنگی نفس وریزش اب از بینی وچشمها تاپایان برداشت ادامه داردمن در مرکز زعفران ایران {تربت حیدریه زندگی می کنم وخودم تولید کننده زعفران می باشم لطفا راهنمای را مساعدت فرمایید.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: بايد 2 هفته قبل از برداشت محصول با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد، از اسپري هاي موضعي بيني هم مي توانيد استفاده كنيد،با شست وشوي بيني با سرم نمكي و استفاده از ماسك فيلتر دار علايم به حد اقل مي رسد.


***لیلا علی نژاد
سوال:با شروع فصل بهار دچار حساسیت های شدید به چنارمیشم لطفا راهنمایی کنید.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: تنها راه دوري از مواد آلرژن است ، در غير اينصورت با استفاده از درمان هاي موضعي مانند شست وشوي بيني با سرم نمكي و استفاده از ماسك فيلتر دار علايم به حد اقل مي رسد، 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد.


***آريا
سوال:پسر 10 ساله ي من بيشتر ماه هاي سال خلط دارد، در هواي آلوده زياد رفت و آمد نمي كند، هر روز هواي اتاقش را تهويه مي كنم، شب ها راحت و بدون صدا مي خوابد، در سال يك بار بيشتر سرما نمي خورد، به غير ازخلط مشكل حساسيتي ديگري ندارد، از دهانش هم اغلب بوي خلط احساس مي شود لطفا مرا راهنمايي كنيد.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: افراي كه دچار خلط گلو هستند و مكررا احساس صاف كردن صدا دارند و احساس وجود خلط مي كنند، اغلب هيچ مشكلي در ريه و سينوس ندارندو مشكل اصلي برگشت اسيد معده است كه معمولا با پرهيز غذايي و تغيير زمان خوردن و خوابيدن مشكلات به حداقل مي رسد، اگر با مراجعه به پزشك حاذق علايم سينوزيت ، آلرژي و علايم ريوي رد شد، احتمالا دچار رفلاكس اسيد معده به مري است، بايذد غذاي كم حجم و كم چرب استفاده كند، چاي كمرنگ بخورد و مصرف مواد غذايي كه حاوي مواد رنگي و افزودني و نگهدارنده است مانند سوسيس ، كالبس وسس و نوشابه را محدود كند و 2 ساعت قبل از خواب چيزي نخورد، هنگام خواب هم از ناحيه كمر به بالا شيب داشته باشد، با مصرف كوتاه مدت داروي آنتي اسيد خلط و بوي دهان هم برطرف مي شود.البته بايد ابتدا بررسي شود در صورت تشخيص رفلاكس از اين در مان ها كمك بگيرد.


***مسعود سجادی

سوال:من 21 سال سن دارم و امسال اولین سالی است که با شروع فصل بهار فقط در موقع خواب عطسه های شدید دارم (هر شب در یک بازده زمانی) آبریزش بینی - تنگی نفس شدید هم دارم هر شب این اتفاق تکرار می شود فقط در زمان خواب در روز هم فقط آبریزش بینی و عطسه های پی در پی دارم .


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: چون شب دچار اين علايم مي شويد بايد حتما با مراجعه به پزشك متخصص ، تست ريه انجام شود تا از نظر امكان وجود حسلسيت ريوي (آسم) با توجه به تنگي نفسي كه داريد بررسي شويد، اگر از بالشت پر استفاده مي كنيد احتمال دارد به آن حساسيت داشته باشيد، توصيه مي شود از بالشت پر استفاده نكنيد و براي رويه بالشت نيز از رويه ضد حساسيت كه در مراكز تجهيزات پزشكي موجود است استفاده كنيد، از ژتوي بدون ملحفه استفاده نكنيد، در اتاقي كه مي خوابيد فرش و موكت نباشد و بهتر است سراميك باشد، در واقع هر چه شرايط رشد مايت ها را محدود كنيد، كمتر دچار آلرژي خواهيد شد.

***محسن
سوال: هر ساله در نیمه اردیبهشت با شروع فصل گرما ،عطسه های شدید و مداوم همراه با آبریزش بینی شروع میگردد. زخم شدن بینی و خارش گلو نیز دارم.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد، با استفاده از درمان هاي موضعي مانند شست وشوي بيني با سرم نمكي و استفاده از ماسك فيلتر دار علايم به حد اقل مي رسد، از موادآلرژن حتي الامكان دوري كنيد، توصيه مي شود با مراجعه به پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***حمید
سوال:با سلام میخواستم در مورد راه و روش درمان الرژی فصلی بدانم بهترین روش


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: بهترین روش دوري از آلرژن ها و درمان آگر در فصل مشخصي حساسيت داريد، 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد، از ايجاد علايم حتي الامكان پيشگيري كنيد تا تحريكات و عناراحتي با آزاد شدن مواد در بدن ايجاد نشود، در واقع زمينه ي آلرژي مانند آتش زير خاكستر است كه بايد از شعله ور شدن آن جلوگيري كرد، پس بهترين درمان دوري جستن از مواد حساسيت زاست.


***شهرام
سوال:سلام.سرفه های شدیدم که همه رو کلافه کرده از زمستون شروع شده و تا الان ادامه داره.همه داروهای شیمیایی و گیاهی رو تست کردم خوب نشدم.بد اذیت میکنه.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي:سر فه هايي كه به درمان جواب نمي دهد،اگر سرفه ها بيش از 3 هفته طول بكشد بايد با گرفتن عكس سينه بررسي شويد ولي اشاره اي نكرديد كه تا كنون به پزشكمراجعه كرده ايد يا خير، بايد از نظر برگشت محتويات معده به مري بررسي شويد شايد مشكل رفلاكس داشته باشيد، ممكن است همزمان 2 مشكل داشته باشيد با توجه به داروهايي كه مصرف كرده ايد، امكان دارد داروهايي كه مصرف كرده ايد براي يكي از مشكلاتتان مناسب بوده و مشكل ديگر بدون درمان مانده، بايد توسط پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***فخرالدین کاویان پور
سوال:باسلام 32 ساله هستم ازنوجوانی باآغازفصل پاییزتا رسیدن تابستان درکسری ازثانیه ودراثر تابش خورشید ویاحرکت فیزیکی تمام بدنم سوزن سوزنی میشود بطوریکه اصلا قابل تحمل نیست ودمای بدنم درآن حالت بسیار بالا رفته واندکی قرمز شده وانسان راعصبی میکندحدودا چند سال به یکباره قطع شد ولی ازاول پاییز امسال دوباره بسراغ من آمد لطفا راهنمایی کنید.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: بايد هنگامي كه علايم در شما بروز مي كند به پزشك خصوصا با علايمي كه مي گوييد به متخصص پوست مراجعه كنيد، تازماني كه احساس تب مي كنيد آيا واقعا تب داريد يا خير، تا بررسي هاي لازم انجام شود.


***کیوانک
سوال:هر ساله در نیمه اردیبهشت،عطسه همراه با آبریزش بینی شروع میگردد. این عطسه و آبریزش با آغاز فصل سرما کم کم از بین میرود.قابل ذکر است که عطسه های پی در پی و آبریزش بینی با وجود گردوغبار و بوی گُل و ... تشدید می شود.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: تنها راه دوري از مواد آلرژن است ، در غير اينصورت با استفاده از درمان هاي موضعي مانند شست وشوي بيني با سرم نمكي و استفاده از ماسك فيلتر دار علايم به حد اقل مي رسد، 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد.


***بهزاد
سوال: بنده 25 سال سن دارم حدود 2 ساله که به طور مستمرفقط سرفه خشک دارم بعد از مراجعه به متخصص به من گفتند آسم خفیف مزمن دارم بعد از استفاده از داروها سرفه من کاهش یافته ولی آبریزش بینی همراه با مقدار کمی خون دارم همچنین وزن من به طور چشم گیری کاهش یافته و احساس ضعف میکنم لطفا ما را راهنمایی کنید . آیا آسم درمان قطعی دارد؟


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: كاهش وزنتان ربطي به علايم آسم ندارد،حتما بايد جهت بررسي كاهش وزن هر چه زودتر به پزشك مراجعه كنيد، شايد به بيماري ديگري مبتلا باشيد كه شروع علايم با آسم مشابهت داشته باشد و پزشك درست تشخيص داده باشد ولي بعضي از بيماري هاي مانند( واسكوليت ) بايد مورد بررسي قرار گيرد، ديگر اينكه آسم بيماري مزمني است كه معمولا بهبودي در بيماري هاي مزمن كم است، البته آسم شدت و ضعف دارد، در موارد خفيف با رعايت نكات پيشگيرانه علايم به مدت طولاني قابل كنترل است ، در بچه ها نيز بروز آسم با افزايش سن بهبود مي يابد، اگرپزشك تشخيص آسم خفيف داده و با درمان كنترل شده، با نظر پزشك مي توانيد مصرف دارو ها را به حداقل برسانيد و با استفاده از اسپري بيني مي توان از عود بيماري پيشگيري كرد، ولي مجددا تاكيد مي كنم براي كاهش وزن و خون دماغتان بايد هر چه سريع تر به پزشك مراجعه كنيد./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۴:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
با سلام و احترام خدمت شما دکتر گرامی
من ۴۳ ساله ، و به بیماری تیروید حدود ۱۰ ساله مبتلا هستم و قرص لووتریکسن استفاده می کنم
،سالهاست با حساسیت و آلرژی فصلی که شروع آن از اوایل بهار تا اوایل پاییز ادامه پیدا می کنه، بارها دکترم رفتم ولی مقطعی خوب میشم و از قرص لوراتادین و سیتریزین و .... استفاده میکنم، همچنین اسپری بینی بکلورین
حساسیتم بصورت خارش بدن و صورتم، خارش چشم گاهی گلو و گوش، آبریزش بینی و عطسه بخصوص صبحها،
خدایی خسته شدم خیلی آزاردهنده هست، هرچی میخورم میشه حساسیت، گوجه فرنگی، بادمجان، تخمرغ ، ادویجات و .....مصرف این غذاها رو به حداقل رساندم
چیکار کنم آقای دکتر، با مصرف این داروها که مقطعی خوب میشم عوارض نداره؟؟؟؟
کمکم کنید ، ممنون و تشکر ازشما، که با مهربانی پاسخگوی سوالات بیمارانتان هستید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر چاوشی
۰۰:۳۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام پسر من ۱۱ سالشه
وقتی یک مقدار کم تحرک
میکنه یا میخنده مثلاکمتر
یک دقیقه ازگلو وداخل
شکم دچار خارش شدید
میشه وشروع به سرفه
میکنه به مدت زیاد
لطفا راهنمایی بفرمایید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام دوستان برای تنگی نفس و گرفتگی بینی اینکارو حتما انجام بدید جواب میده.
اندازه ی سه لیوان آب جوش رو بزارید تا خنک بشه فقط نباید آب خیلی سرد باشه بعد از صافی رد کنید با یه چیزی نصفشو از سوراخ بینی سمت چپ و نصف دیگه شو از سمت راست رد کنید هر شب اینکارو انجام بدید حتما جواب میده یکی دوشب اول شاید سینوس هاتونو اذیت کنه ولی میزون میشه آرزوی سلامتی واسه همتون دارم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۱۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
سلام من ۳۶ سال سن دارم الان حدود ۷ سال هستش که الرژی تنفسی و اون هم با ورود ب فصل زمستان شروع میشه با سرفه های خشک و تند شدن فک و درد گلو و خلط گلو که البته ادامه داره تا اوایل تابستان و ما چون خوزستان زندگی میکنیم با روشن شدن کولرها گاه گاهی این مشکل برام پیش میاد که با تنفس هوای سرد باز تند شدن فک ب سراغم میاد الان دیگه طوری شده که کل فصل سال این مشکل سراغم میاد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۳۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
سلام من یازده ماه آبریزش بینی دارم دماغ امم کيپه علت چیست
Iran (Islamic Republic of)
معصومه علیزاده
۱۳:۰۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
با سلام و احترام
من دو ماه هست که ترشح پشت حلق و خارش گلو دارم.و حلقم ملتهب و دردناک میشه که مجبور میشم برم بیمارستان و آمپول ضد حساسیت خوب میشه
شربت سودافدرین هر شب و صبح مصرف میکنم فایده زیادی نداره. باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنم یا متخصص ریه. اسم و آلرژی؟
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام من 15سالمه و امسال اولین ساله که از اواخر اسفند تا الان هرروز که بیدار میشم عطسه های پی در پی و آبریزش بینی و یوزش و خارش چشم دارم گاهی تا شب ادامه دارد. ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.
Netherlands
مهسا
۲۳:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر
من چند وقت پیش ژل بیلیچنگ سفید کننده دندان استفاده کردم و دو روز بعد بدنم کهیر زد و همان روز هم استفاده کردم ولی دیگر استفاده نکردم.یعنی دکتر رفتم و گفتند که کهیر است ولی متأسفانه فراموش کردم که این را بپرسم.بنظر شما ژل بلیچینگ میتواند دلیل کهیر باشد با توجه به اینکه دو روز بعد استفاده کهیر زدم؟و اینکه دوباره میتوانم استفاده کنم یا خیر؟ماده بلیچینگ کارباماید پروکساید است
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۰۶:۴۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب وخسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون.
بنده ۳۴ سال دارم.مدت ۶سال است؛الرژی تمام فصل دارم.ابریزش بینی شدید وعطسه های مداوم؛خارش چشم و اب ریزش چشم دارم.تو رو خدا کمک کنید خسته شدم.خواب راحت ندارم.امپول کورتن زدم یه سالی خوب شدم دوباره درگیر شدم.بینی و چشمم دیگه زخم شده.کمک کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
sogand
۰۱:۰۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام من با شروع فصل تابستان سرفه های مدام و اکثرا وقتی خسته هستم و موقع خواب بیشتر میشه همراه با کمی ترشحات و خلط البته سابقه عفونت ریه هم داشتم . اما در تابستان هرسال تا اوایل مهر اینطور هستم . و هر دارویی ک مصرف کردم فایده ای نداشته
Germany
hasina
۱۴:۴۳ ۰۱ تير ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید من باراولم هست که اینگونه حساسیت هارو تجربه میکنم از ماه مارچ به اینسو دارم دماغم گاهی بند میشه گاهی آب نیزند و گاهی خارش میکند کامم به اصطلاح التهاب میکند و بعضا عطسه میزنم دراین اواخر کامم خارش پیدا کرده هرکاری میکنم بهبود نمیابد همچنان سرفه که خس خس میکند هم کم کم پیدا کرده ام نیشه لطفا رهنمایی کنید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۲:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین من هرسال اوایل اردیبهشت حالم بد میشه چشام درد میگیره همش میمالمش بدتر مبشه واقعا دلم میخاد بمیرم این روزا کلافم کرده و همش عصبیم و یجا میرم گر میگیرم همش سیتریزین میخورم ولی هیچ تاثیری نداره ابریزش بینی شدیدم دارم و عطسه پشت هم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی صادقی
۱۷:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام .حدودیک سال میشه تو فصل بهار بینیم کیپ میشه .خوابیدم غذاخوردن واقعا برام سخت میشه .هرکاری کردم خب نمیشه نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ازهار
۰۲:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام من 22سالمه که یک ساله پرانول مصرف میکنم و احساس میکنم به این دارو الرژی دارم الانم یه توده کوچک در حلقم درامده و احساس تنگی نفس دارم و طرف چپ سرم بیحسه آیا دوچار شوک آلرژی شده ام قبلن هم اینطور شدم ولی بعدش خوب شدم الان باید چیکارمنم خیلی استرس
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۳:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
چند روز طول میکشد
Iran (Islamic Republic of)
نیما بهزادیفر
۲۰:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام چرا با عطسه و سرفه همزمان یا سریع پشت هم در خواب مواجه میشیم و بیدار میشیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من بیست وسه روز میشه نفس تنگی دارم و تا حالا این جوری نبودم از الرژی هست
Iran (Islamic Republic of)
دیبا
۱۶:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
دوستان درمان سرفه و علائم الرژیک نصف قاشق مربا خوری تخم بارهنگ با یه استکان نعنا دو دقیقه بجوشونید و هر شب بخورین و خداحافظی کنید با آلرژی من فعلا با این علائم الرژی تا نود درصد رفته
ولی روش دیگه که میدونم حجامت الرژی هست که فعلا هر سال همین کارو میکنم و خوبم البته بیرونم بخوام برم نعنا میزنم پیشونیم و میرم دعام کنید لطفا اگه نتیجه گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام من۶سال پیش بعد از سرما خوردگی که ریه من عفونی شد و خوب شدم از سال بعدش تا الان از اول فصل سرما تا پایانش سرفه میکنم بعضی وقتها ولی خیلی کم منجر به اوق زدن میشوم تنگی نفس یا مشکل دیگه ای اصلا ندارم فقط مکانی که هستم عوض میشه ۱الی۲ساعت اذیتم میکنه بعد خوب میشه
Indonesia
مهدی
۲۲:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
من امسال از وسط های برج11احساس خفگی بهم دست داد رفتم متخصص ریه گفت از آلرژی هستش ریه هات ضعیف شده 20روزه همینجوری هستم فقط احساس نفس تنگی میکنم هی یکم آب میخورم یکم بوی عطر دود به بینیم میخوره اذیتم می‌کنه دیگه خسته شدم یه سره تو خونه ام چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
فتاحی
۲۰:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
چه کسانی بیشتر در مرض کرونا هستن
Iran (Islamic Republic of)
Hiva
۲۱:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
من چند سال درگیر الرژی بودم.عطسه قرمزی چشم امانمو بریده بود.قرصا تاثیر چندانی نداشت.بلخره راه حلشو.پیدا کردم.بینیتونو تمیز.کنید با وازلین داخل بینیرو چرب کنید.عالی ج میده.اینم عیدی من ب شما
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام من نزدیک سه ساله از ابان ماه هر سال شروع به عطسه ابریزش خارش چشم وبینی میشوم وتااوایل فروردین ادامه داره وهرسال امپول حساسیت میزنم وکلی دارو سیتریزین و انتی هیستامین مصرف میکنم اما بهتر نمیشوم ازهمه بدتر ابریزشم قطع نمیشه لطفا مرا راهنمایی کنید ممنون ازسایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
Neda
۲۱:۰۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
من از بهمن ماه الرژی فصلیم شروع میشه تا اوایل فروردین و همش سرفه میکنم البته گلوم نیست سرفه من ناشی از کم اوردن نفس حین صحبت کردن هست من هر سال به پزشک مراجعه میکنم اوایل با خوردن سیتریزین خوب نیشدم بعد لز ی مدت البته تاثیرش کم بود باز هم اما امسال دیگه سیتریزین اصلا کفایت نمیکنه باز رفتم دکتر قرص مونته لوکاست رو برام نوشت با خوردن این قرص خارش هم شروع شده گلوم تا گوشام تا سینم خارش داره تو رو خدا ی راه کاری بدین هر وقتم دکتر رفتم گفتن فقط الرژیه اما با دارو اثرش فقط ی کم کمتر میشه چکار کنم با خارش و تنگ نفسیم
Iran (Islamic Republic of)
Mohammadtaha
۱۴:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم پسر من از اواخر شهریور چشماش قرمز میشه صبح ها ک بیدار میشه چشماش کمی بهم میگیره چند باری بردمش دکتر میگن حساسیت فصلیه قطره کتوفتالمیک بهم دادن تا وقتی که استفاده میکنم چشماش خویه اما همین که قطعش میکنم دوباره بعد چند روز علائمش برمیگرده.خواهش میکنم راهنماییم کنین این قطره رو تا چه زمانی باید استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
نازیلا غیبی
۲۲:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
۳۶ سالمه حدود ۱۴ سال قبل دچار حساسیت شدید شدم اول عطسه وابریزش بینی بودولی سرفه نیز اضافه شد.شبها بینی گرفتگی شدید داشتم دکترا گفتن آسم دارین اسپری سروفلو واسپری بینی Rhinocort-Agua مصرف می کنم.امسال بعد از یه سرما خوردگی شدید سرفه هام خوب نمیشه روزانه چند بار به مدت ۱الی۲ ساعت سرفه می کنم لطفا راهنمایی کنی
Iran (Islamic Republic of)
محمدطاهامحمدی
۱۹:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سلام خسته نباشیدبابا من اولش سرماخورد بود الان علایم سرماخوردگی نداریه ماه هست که سرفه میکنه خیلی سرفه ندار شایددرروز پنچ بارسرفه کن این حساسیت است یاهمون سرماخوردگی؟؟؟خیلی ممنون میشم جواب بدی خیلی نگرانیم
Iran (Islamic Republic of)
پرنیا
۰۱:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۸
سلام دخترم6ماهشه عطسه زیاد میکنه چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۹:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
من ازاول فصل پاییزفقط سرفه های شدیدداریم تاآخرفصل زمستان الان چکاربایدبکنیم برااین سرفه ها
Iran (Islamic Republic of)
من علیرضا هستم
۰۸:۳۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
من مدت ۳ماه هستم که ابریزش وسرفه مکنم اویل. پاییز چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۱۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
سلام.پسرم نوزاد۳ماهه و ۱۲ روزس.بردمش متخصص گفت ک آلرژی داره !سرفه میکنه و بینیش کیپه و چشم و بینیش میخاره.و در حین سرفه خفه میشه .بعد میگن ک سذفه خلتی الرژی نیست ایا دروسته؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۵:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
من ۱۵ سالمه الا ۳ ماه که پشتم گردنم پاشیده میخاره اصلا سابقه نداشتم که اینجوری بشه از اول تابستان تا آخر تابستا ای مشکلو دارم در ضمناً به چرای گوسفند هم میرم.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام. سوال خود را در اینجا https://www.yjc.ir/fa/news/7048525 مطرح کنید تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۱:۱۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
Azita
۰۱:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
با سلام من تمام فصل سال ابریزش بینی و عطسه میکنم در حدی که کوچک ترین نسیم بهم بخوره عطسه میکنم از خواب بیدار میشم از این که مدام ابریزش بینی دارم حجالت میکشم لطفا راهنمایم کنید که چیکار کنم من ۳۰سالمه حدودا ۱۰ساله این جوری هستم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من تقریبا از اول تابستون خارش چشم و گلو دارم با عطسه قرص کتوتیفن و مونته لوکاستم خوردم تاثیر نداشت چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
فقط بایدارزومرگ کرد این بیماری درمان ندارد۲۵سال آلرژی دارم بس که ازخجالت بیرون نرفتم دیسک کمرگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۲۰ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام اقایی 29ساله هستم .تقریبا 8ساله آلرژی شدید دارم به صورت چهار فصل با داروهای حساسیت به صورت موقت وکوتاه مدت کنترلش میکنم ولی هیچ دارویی جواب گو نیست .بعداز مصرف داروهای خیلی قوی چند روزی اروم میشه ولی وقتی میخواد دوباره شروع بشه درد خیلی خیلی شدیدی وسط قفسه سینه شروع میشه بعضی وقتها تایم کم بعضی وقتها تایم خیلی زیادی درد میکنه میشه راهنماییم کنید ممنون میشم .
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۰:۴۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
من یک سوالی داشتم پسر من امسال از اردیبهشت ماه یه سرما خوردگی داشت که سرما خوردگی تمام شد ولی سرفه هاش مونده در خانه سرفه هاش کمتر شده ولی بیرون که میریم پشت سر هم سرفه میکنه علت چیست
Netherlands
gita
۱۷:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سلام خسته نباشیدمن وهمسرم دوساله اول نفس تنگی گرفتیم بیشتر نفس تنگی عصبی بود بعدنفس تنگی بیشتر شد وباعث خلط پشت گلو شده وباعث شده غده های لنفاوی بزرگ بشن ودماغ کاملن خشک میشه ونفس تنگی رو بیشتر میکنه.موقعی که دوغ وخیار یا غداهای چربم میخوریم علایم بیشتر میشه ممنون میشم راهنماییم کنید
Netherlands
gita
۱۷:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سلام خسته نباشیدمن وهمسرم دوساله اول نفس تنگی گرفتیم بیشتر نفس تنگی عصبی بود بعدنفس تنگی بیشتر شد وباعث خلط پشت گلو شده وباعث شده غده های لنفاوی بزرگ بشن ودماغ کاملن خشک میشه ونفس تنگی رو بیشتر میکنه.موقعی که دوغ وخیار یا غداهای چربم میخوریم علایم بیشتر میشه ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام آقایدکتر بنده الان نزدیک ۳ سال شاید هم بیشتر آبیرزش بینی دارم همراه با کیپ شدن و حدسهای زیاد و خارش وسوزش چشمی حتی چند بارهم رفتم دکتر چشم احساس میکنم چشام شن توشونه و پلک زیادی میزنم البته آلرژی هم داشتم حالا نمیدونم چیکار کنم خیلی عزیتم و بی خوابی میکشم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام آقایدکتر بنده الان نزدیک ۳ سال شاید هم بیشتر آبیرزش بینی دارم همراه با کیپ شدن و حدسهای زیاد و خارش وسوزش چشمی حتی چند بارهم رفتم دکتر چشم احساس میکنم چشام شن توشونه و پلک زیادی میزنم البته آلرژی هم داشتم حالا نمیدونم چیکار کنم خیلی عزیتم و بی خوابی میکشم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
با سلام.
همسر من. با آغاز فصل بهار گوش و حلقش شروع به خارش میکند و این خارش موجب سرگیجگی او میشود.لطفا بگویید چه باید بکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
فرزادرستمی
۲۲:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
باسلام دکترجان من الان پنج ساله اسم عصبی گرفتم من خوزستان بودم خاک بودهواریه هام تحریک شدن بعدا سیگار میکشیدم ازنودو ترکش کردم چکارکنم دکتردم وبازدم خیلی ازیت میکند
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۰:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام روز به خیر خسته نباشید.من پسر ۵ ساله دارم تقربا دوساله پسرم سرفه شدید گرفته یعنی با شروع سرما سرفه ش شروع میشه .کافیه سردش بشه .خیلی خسته م به نظر شما باید چیکار کنم؟تحت نظر دکتر آسم و الرژی هم بوده ولی تاثیر نداشت.فقط میترسم در آینده مشکلش بزرگتر بشه .لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۰:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود. دکتر من هیچ وقت حساسیت نداشتم ولی از برج ۹سال ۹۶ تا حالا که خوب نشدم یه حساسیت گرفتم که عطسه زیاد میکنم زیر کولر و یا جایه سرد بیشتر عطسه میکنم و آب ریزش بینی زیاد دارم یکبار رفتم دکتر خوب شدم ولی همینکه دارو تمام شد حساسیت باز برگشت لطفا راهنمای کنید دکتر ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ملک پور
۱۵:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
سلام من الان پانزده ساله حساسیت دارم کامم خودش میکنه صبح ها عطسه میکنم وبینیم میخاره و تو ابریزشم خون میبینم دکتر خیلی رفتم آندوسکوپ کرده و قرص خوردم اما فایده ای نداشته لطفا راهنمایی بکنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۴:۲۴ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام من هم حساسیت فصلی شدید دارم زمستونا سرفه میکنم و تابستونا عطسه .خیلی چیز بدیه قرص و امپولا هم مقطعیه راه درمان دائم فعلا نداره باید بسوزی و بسازی من هفته ای یه دونه امپول بتامتازون میزنم
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۸:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
سلام،یک هفته پیش سرما خوردم،از سوزش پشت حلق شروع شد و بعد بدن درد عضلانی هم اضافه شد بدون تب و بدون ابریزش بینی،و کمی هم التهاب گلو، بدون دارو بعد سه روز علائم از بین رفت،یک روز بعد احساس تنفس سخت از این نظر سخت که زمان دم تنفسی سرفه های خشک اجازه دم رو نمیداد البته نه همیشه و نه شدید،خفیف و در روز به ندرت ولی شبها سرفه بیشتر میشه مخصوصا زمانی که دراز میکشم و یا رو به بالا میخوابم،البته در شب هم سرفه قابل تحمل است،(حس خس سینه نداشتم در این مدت بیماری) در دم هوا به علت سرفه اوردن مشکل دارم ،کمی سنگینی در سینه دارم به مقداری که از حالت طبیعی گذشته بتونم مجزا کنمش،سن من هم سیو سه سال است،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۵۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام مادرم نزدیک10ساله که سرفه خشک حساسیتی4فصل داره پیش خیلی دکترابردیمش وقرص ودارو واسپره دادن ولی جوابی ندادن! خواستم خواهش کنم ازتون بایدچیکارکنیم چون واقعا خیلی توفکرشیم خواهشااگه کسی هم نظری یاپیشنهادوتجربه ای داره باهام درمیون بذارین خواش میکنم بخاطرخدابه مادرم کمک کنید.
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محسن پزشکیان
۲۳:۰۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام
من همیشه زمستونا هوا که سرد میشه یه بیماری میگیرم.یک دفعه شروع میکنم به عطسه های شدید که سینم خیلی درد میگیره الان ۲ هفته هست خیلی درد تو سینم قسمت سمت چپ دارم.دکتر هم رفتم قرص و امپول بهم داد اما بازم خوب نشده.همیشه خیلی طول میکشه تا خوب بشم.الان عطسه هام خیلی سنگینه و سینم میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۰۷:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
من صدام گرفته. و دکتر نمیرم چون از امپول میترسم
Netherlands
زهرا
۱۹:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام من پسر چهارساله دارم که حساسیت ریه داره و هوا که سردمیشه سرفه آبریزش بینی وخلط دچارمیشه البته زیاد نمیشه ازتون همراهی میخوام که درمان خونگی بهم بگیدتا بیشتر نشه ممنون ازتون
Netherlands
مهدی
۲۰:۲۶ ۲۰ دی ۱۳۹۶
ترو خدا کمکم کنید نفسم سخت بالا میاد تا حالا ام سابقه تنفسی نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۱۹:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
باسلام و عرض ادب
همسرم 28سال دارد وقتی سرما میخورد یه هفته سرما خوردگیش طول میکشد ولی سرفه اش ماهها رنجش میدهد
وقتی نفسش راداخل میکشدخیلی سرفه میکند انقدر که امانش را میبرد
سینه اش خلطی ولی گلویش خشک است که خلط نمیاید فقط سرفه خشگ متخصص ریه بردیم میگوید اسم خفیف دارد
الته گاز داده روزی 2 پاف ولی متاسفانه اصلا اثری ندارد
خواهشا راهنمایی کنید چون بنده خدا دیگه خسته شده از این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
عذرا قاسمی
۱۱:۲۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
سلام آقای دکتر من خانمی. هستم چهل ساله تقریبا همه سال از بینی ترشحات سفید رنگ وغلیظ. دارم در فصل بهار هر وقت به باغ می روم به مدت دو روز عطسه آبریزش. بینی دارم در زمستان زود زود سرما می خورم تقریبا هر دو هفته یک بار سرما میخورم وبا مصرف آنتی بوتیک هم بدتر میشم لطفا. کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۱:۳۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
من یک ماه ابریزش چشم وبینی دارم قوی ترین قرص حساسیت خوردم اما خوب نشدم و کلا من حساسیت ندارم ولی دکتر گفت حساسیت داری ولی بازم قرصاشوو خوردم خوب نشدم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۴۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
با سلام دختری دارم 7 ساله از همان یکسالگی دچار سرفه های زیادی می شد خیلی دکتر بردمش پیش متخصص اطفال رفتم با اسپری تنفسی خوب میشه و میگه حساسیت و الرژی داره
چکا رکنم از کجا بفهمم الرژی داره الان بیشتر از یکماه سرفه های شدید می کند، خواهشا درمان ریشه ای رو به من بگید کدام مسیر و پیش چهخ دکتری برم با اسپری هم که خوب میشه دوباره 2 ماه بعد همون طوری میشه

کمکم کنید دخترم خیلی اذیت میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
سلام من در طول سال زیاد سرما میخورم دکتر گفته الرزی دارم چکار کنم راهنمایی کنید دیگه خسته شدم از بس رفتم دکتر ودارو خوردم
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۳:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
سلام من ازاول اردیبهشت ابریزش بینی وعطسه اب ازچشمام میاد خارش چشم دا رم دکتر هم رفتم فایده نداشته باید چکار که خوب بشم الان 15 از مهر رفته هنوز خوب نشده ام
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۳:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
سلام من ازاول اردیبهشت ابریزش بینی وعطسه اب ازچشمام میاد خارش چشم دا رم دکتر هم رفتم فایده نداشته باید چکار که خوب بشم الان 15 از مهر رفته هنوز خوب نشده ام
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۱۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام . من 18 سال سن دارم ، معمولا در فصل های بهار پاییز و زمستان روزهایی که صبح زود از خواب بیدار میشم آبریزش شدید بینی و بعضی مواقع عطسه دارم و چند بار هم به متخصص مراجعه کردم اما نتیجه نگرفتم . لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۱۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام . من 18 سال سن دارم ، معمولا در فصل های بهار پاییز و زمستان روزهایی که صبح زود از خواب بیدار میشم آبریزش شدید بینی و بعضی مواقع عطسه دارم و چند بار هم به متخصص مراجعه کردم اما نتیجه نگرفتم . لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
پروا
۱۳:۲۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام خسته نباشین من هرسال باسرد شدن هوا یعنی از شروع مهر تا پایان اسفند هرماه یا حدود دوماه یه بار سرما میخورم وهمیشه باعونت سینوسی همراه ست و هربار مجبورم انتی بیوتیک مثل سفیکسیم بخورم یا چندتا پنی سیلین بزنم تا عفونت برطرف بشه وهمیشه مدت سرماخوردگی بنده طولانیه وباعث گرفتگی صدام میشه وروزهای اخر تبدیل به سرفه میشه و طوری که 6ماه دوم سال فقط در عذابم و اینکه شاغل هستم بیشتر اذیت میشم . نمیدونم چطور سیستم بدنی خودمو بالا ببرم پارسال واکسن انفولانزازدم خیلی خوب بود میخواستم بدونم هرسال واکسن بزنم مشکلی نداره یا راه دیگه ای نیست ممنون میشم منو راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
Sahar
۱۳:۳۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
سلام من ۱۷سالمه ،الان چند سالی میشه که این حساسیت دست از سرم برنمیداره ،الان که پاییزه انگاری دوباره شروع شده ،حساسیتمم جوریه که عطسه شدید وابریزش بینی اجازه نمیده دیگه هیچ کاری کنم ،ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
با سلام و تشکر.
من 22سالمه.الان نزدیک به دو سالی میشه که هر از چند روز یکبار بدنم داغ میشه و شروع به عطسه میکنم،آبریزش بینی هم دارم باید حتما قرص آنتی هیستامین و استامینوفن بخورم تا یه کم روبه راه بشم، خوبم نمیشم. هر وقت میرم دکتر میگن مشکلی نداری یا برام آمپول دگزومتازون تزریق میکنه. از شما کمک می خوام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام 32سالمه تقریبا سه ساله گلودرد دارم و سرفه می کنم موقع سرفه تی ریزش بینی هم دارم وروی زبونم بود زود عفونت زرد رنگ می بنند چندین بارهم به پزشک مراجعه کردم موقتعا خوب شدن بعد بود درمانی به روز اول برگشتم ممنون میشم راهنمایی کنی.
Iran (Islamic Republic of)
غزاله
۰۰:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام...من 22 سال سن دارم چند سال با رفتن به روستا و شروع علایم سرماخوردگی عطسه و ابریزش بینی شدید دچار می شدم و پس از برگشت به تهران کاملا خوب می شدم..ولی از دوسال پیش تا کنون به طور مداوم این علایم دارم و قطع نشدند.... وقتی قرص سیترزن مصرف می کنم مشکلم رفع میشه ولی حتی مصرف نکردن یک روز این قرص باعث میشه حالم بد بشه و عطسه های مداوم و پشت سر هم کنم و ابریزش بینی شدید که گاهی با کمی خون همراهه دچار بشم البته گهگاهی هم مخاط گلو صبح ها دارم
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۰۱:۴۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
من سه ماه که ترشحات پشت حلقی دارم قاری کشوری قرانم چند بار دکتر رفتم ولی جواب نداد لطفا راهنمایی کنید
Germany
ناشناس
۰۵:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۶
سلام من شش سال میشه که آلرژی دارم راهی برای درمان ندارد سه میلیون هزینه کردم اما بازم خوب نشدم
-
حلیمه شجاعی
۱۶:۰۵ ۲۱ تير ۱۳۹۶
سلام
مدت شش سال میشه که در جریان تمام ماه های سال آبریری دماغ دارم و یک لحظه هم از آن خلاصی ندارم به دکتر های حساسیت زیادی مراجعه کردم اما نتیجه نداد لطف نموده راهنمایی ام کنید.
Mauritius
نذیراحمد
۱۰:۰۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام داکترجان من دوهفتیه که آبریزی دماغ تب و عرق دارم دوبار دوکتور مراجعه کدم ولی نتیجه یی. نداد لطف نموده ازی مشکل رهایم سازین
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۳:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
منم 21 سالمه چندوقته زیاد عطسه میکنم وآبریزش دارم چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
امین فراهانی
۱۲:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
رها
۰۳:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
من 18سالمه تو فصل بهارهمش عطسه میکنم اونم پشت سرهم قرص حساسیتم خوردم ولی خوب نشدم باید چیکارکنم؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۴:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید من هرووقتی که ازخواب بیدار میشم یه ذره از بدنم هوا بخوره زود اب ریزش بینی با عطسه پی درپی میگیرم و صدام عوض میشه معمولا تا ظهر همینجورم میشه توضیع بدین دلیلش چی هست
Iran (Islamic Republic of)
نیکنام
۲۱:۰۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام 2 سال پیش سی تی آنژیوکرنولی کردم ماده حاجب را بهم تزریق کردنشون این مدت از راه مخاط سفیدرنگ از گلو یم خارج میشود علتش چیست
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۰:۰۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام
تقریبا از 25 فروردین در گلویم احساس می کنم جوش زده و دون دونه
خارش و دردی ندارم اول فکر کردم از علائم اولیه سرماخوردگیه با خوردن قرص سرماخوردگی خوب نشد بعد قرص حساسیت خوردم که بازم خوب نشد... احساس می کنم گلوم زود خشک میشه... لطفا منو راهنمایی کنید. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محمد صفری
۱۴:۲۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
سلام . خسته نباشید من یهمدتی سرفه های طوالی در کل روزداشتم . گاهی همراه خلت . بعد دکتر رفتن یکم سرفه ها م خوب شد . ولی گاهی سرفه که میکنم . انگار راه تنفسم بسته میشه دیگه نفس کیشدن سخت میشه . مال چیه
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۹:۳۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
خدا وکیلی این چه مرضیه اخه؟؟؟؟؟اعصاب نزاشته واسم......همش باید دستمال دستمون باشه از زندگی افتادیم .‌.عطسه عطسه عطسه .......
Iran (Islamic Republic of)
یکی مثل خودتون
۱۹:۴۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
سلام٬ بهترین درمان استفاده از قرص کتوتیفن هست هر۱۲ ساعت یک عدد.انشاا...خدا به همه سلامتی بده ٬ آمین.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۵
سلام پسرم 2 سالهشه از پاییز تا حالا عطسه وابریزش و سرفه داره که حتی شبها از خاب بیدار میشه ونمیخابه من هرهفته دکترش بردم اما دوباره ادامه داره بعضیا میگند از دندان در اوردنشه ایا میشه ودر ظم یه چند ماهیه پسرم از خارش کف پاهاش در غذاب دکتر بردمش چند تا هر کدوم یه نظر داشتند ویه پماد دادند اما بازم خارش داره البته صبح تا عصر نه دانه ای رو پاهاشه نه خارش داره ولی شبها دانه ها بیرون میریزه و خارش شدید داره لطفا یه کمکی بکنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
پسر ۱۱ ساله دارم بسیار خلط از گلو ترشح میکند همزمان هم ابریزش بینی داره سی تی اسکن سینوزیت انجام دادیم پولیپ دارد و سرفه هم زیاد دارد خواهش دارم مرا راهنمایی فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
سلام پسری 13ساله دارم که باشروع فصل پاییز گرفتگی بینی پیدا میکنه که تنفس کشیدن آن بسیار مشکل می شود خصوصا موقع خواب که اصلا خوب نمی خوابه ،دکتر هم بردم فقط قرص سیتریزین براش تجویز کردن،که زیاد تاثیر نداشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید
یکی دوسالی میشه که هرازگاهی سرفه می کنم ولی سرما خوردگی نیست, من حساسیت فصلی هم دارم که در این موقع غیر عطسه وآبریزش بینی , سرفه هم می کنم ودر زمان سرفه کردن علاوه بر خارش گلو و خش دارشدن نفس کشیدنم, دچار خارش ازدرون بدن سمت راست زیر قفسه سینه ام هم می شوم که هیچ کاری نمی تونم بکنم
ممنون میشم برای درمانش راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
با سلام
دخترم یازده سال دارد و از کودکی با شروع فصل پاییز تا پایان فصل سرما دچار عطسه های متوالی، احساس پر بودن بینی و خلط سینه می شود. زمانهایی که از داروی ضد حساسیت استفاده می کند خوب می شود و به محض قطع دارو دوباره علایم حساسیت ظاهر می شوند.در ضمن در استان یزد ساکن هستیم که بارندگی بسیار کم و الودگی بسیار بالاست
لطفا راهنمایی کنید
-
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
باسلام ...من5ماه است که خلط دارم خلط سفید چسبناک وکف مانندکه به دکترمراجعه کردم وباتجویزقرص های ضدعفونت مشکل رفع نشدویکی ازعلائم هم آروغ زدن می باشدآیا مشکل من آلرژی هست...باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
باعرض سلام و خسته نباشید من 14 سالمه حدود7یا8 سال داشتم که یه الرژی اومد سراغم .
(ازحدودنیمه های بهارتا نیمه های پاییز الژی ام تشدیدپیدامی کنه.)من دراین فصل ها وقتی میوه هایی مثل طالبی مشهدی وانگور زرد وهمچنین بستنی سنتی می خورم از حدود همان شب تا فرداشب همانروزعطسه های مکرر واغلب همراه باخلت گلویم وابریزش بینی و خاریدن چشم هایم ازارم می دهندونمی گذارندشب راخوب بخوابم.همچنین حساسیت به گردوخاک (و بیدارشدن ازخواب هنگامی که کولر روشن است )هم باعث خاریدن چشم ها وعطسه های مکرر می شود که واقعا اذیتم میکنند. لطفا کمکم کنید دیگه دارم ناامید می شم ازبهبودم. باتشکر
Germany
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
بچه شش ماه من سرما خورده وابریزش بینی دارد واز چشماش هم اشک میریزد باید چکارکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام من ۲۰ سالمه و حدودا ۳ ماه میشه که روزی تقریبا ۵ بار عطسه ام شروع میشه و هر دفعه حداقل ۱۰ تا ۳۰ دفعه عطسه میکنم تا حدی که باعث میشه خون بیاد از دماغم و گلومم خارش شدید میوفته موقع عطسه کردنم...توی این ۳ ماه اولش کم بود عطسه ام و روزی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ بیشتر عطسه نمیکردم و به همین دلیل زیاد بهش توجه نکردم ولی الان حتی باعث خونریزی دماغم میشه...تا الان سابقه نداشته اینجوری عطسه کنم...لطفا راهنمایی کنید...خیلی ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام من ٢٠سالمه از جمعه شب تپش قلب گرفتم ونفس هام سنگين شد تا چهارشنبه همين علايم رو داشتم وشبها زياد ميشد وبروز ميكرداما الان ديگه تپش قلب ندارم ولي قفسه سينه سمت چپم از پشت وجلو درد ميكنه وتنگي نفس دارم در ضمن مادرم قبلا آسم داشته ميخواستم بدونم از ريه ام هست وآسم دارم من دكتر قلبم رفتم گفت نوارقلبت سالمه خواهش ميكنم كمكم كنين بايد دكتر ريه برم؟ممنون ميشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام من پارسال در فصل بهار پلک بالایی چشمم متورم شد وهم خارش و هم قرمزی بیشتر از حد داشت طوریی ک ب کبودی میزد بعد از 4-5 ماه با رفتن ب چند تا دکتر بهتر شد و داخل چشمم هم قرمز بود توی این مدت.با گذشتن یکسال دوباره جشم من همونجوری شده شما چه پیشنهادی دارین لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام. وقت بخیر. آقای دکتر حدود 2 ماهه که از خارش شدید گلو و متعاقب آن سرفه های شدید رنج می برم. به متخصص گوارش، ریه و گوش و حلق و بینی مراجعه کردم. از نظر رفلاکس معده بررسی شدم. پنتاپرازول و اسپری سیمبیکورت ، سیتریزین و یک دوره آزیترومایسین مصرف کردم اما متاسفانه تاثیری در بهبود بیماری نداشته و شاید میزان خارش گلو رو هم بیشتر کرده. لطف در این رابطه راهنمایی بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید من 25 سالمه و نه ماه بدنم همش سوزن سوزن میشه اسایشو از من گرفته.وقتی چای. شکلات .زعفرون فلفل پسته .ادامس .... میخورم شدید تر میشه سوزن سوزن کل بدنم چیکار کنم .چی میتونه باشه.انقد دکتر رفتم خسته شدم.داروی حساسیتم تاثیری نداره روم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید من 25 سالمه و نه ماه بدنم همش سوزن سوزن میشه اسایشو از من گرفته.وقتی چای. شکلات .زعفرون فلفل پسته .ادامس .... میخورم شدید تر میشه سوزن سوزن کل بدنم چیکار کنم .چی میتونه باشه.انقد دکتر رفتم خسته شدم.داروی حساسیتم تاثیری نداره روم
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
سلام من الان چن روزه وقتی عطسه میکنم گلوم درد میکنه علتش چیه آیا علامت یک بیماری هست .لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
سلام من 18 سالمه از بچگی تا الان تابستون و زمستون هم فرقی نداره همیشه سرما میخورم دیگه خسته شدم الان توی این ماه اسفند دومین باره که سرما خوردم دیگه خسته شدم حتی میگن روز اولی هم که به دنیا اومدم سرما خوردم هروقت هم دکتر میرم همون قرص و آمپول های تکراری برام مینویسن تو رو خدا کمکم کنید دیگه خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
5ماهه ترشح پشت حلق وآبریزش بینی دارم وبه این علت شبها نمیخابم وچون ازمادرآلزایمری نگهداری میکنم مشکلاتم بیشترشده لطفاراهنمایی بفرماییدممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
سلام من یک خواهر دارم که حدود6ماهه سرفه میکنه بعضی وقتا هم نفس تنگی داره دکترم رفته میگه الرژی داره یک سری دارو مصرف میکنه ولی فایده ای نداره اگه راهنمایی کنی ممنون میشم
۱۲
آخرین اخبار