توليد روزانه 200 تن ال پي جي در پالايشگاه فجر جم در آينده نزديک

توليد روزانه 200 گاز مايع (تن ال پي جي) شرکت پالايش گاز فجرجم در آينده نزديک محقق مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، مدير عامل شرکت پالايش گاز فجرجم با بيان اين که طرح توليد ال پي جي در اين پالايشگاه با پيشرفت بيش از 90 درصد از روند خوبي برخوردار است ، افزود : توليد روزانه 80 تن مايعات گازي از ديگر محصولاتي است که با بهره برداري از اين طرح به دست خواهد آمد.
رحيم اسلامي ، حذف آلودگي هاي زيست محيطي ناشي از سوختن گاز در مشعل هاي پالايشگاه فجر جم از دستاوردها و مزيت هاي مهم طرح توليد گازمايع در پالايشگاه فجرجم اعلام کرد.
وي با تاکيد برشتاب دهي دراجراي طرح توليد ال پي جي تصريح کرد: اقدام هاي خوبي در اجراي کمي و کيفي اين طرح مهم شده است و انتظار مي رود با شتاب دهي بيش از پيش در اجرا ، اين طرح به زودي مورد بهره گيري قرار گيرد.
مدير عامل شرکت پالايش گاز فجرجم گفت : چهار مخزن نصب شده ال پي جي به ظرفيت 700 تن(هر مخزن) در حال پيش راه اندازي و 58 دستگاه شير اطمينان نيز در حال نصب است.
لازم به ذکر است: ال پي جي محصول فرعي پالايش گازطبيعي و پالايش نفت خام است. اين گاز در دماي 21 درجه سلسيوس با فشار هشت کيلوگرم بر سانتيمتر مربع به مايع تبديل مي شود.
از آنجا که اين گاز فاقد رنگ و بو و حتي مزه‌ است، براي ايمني بيشتر به آن ترکيبات گوگرد دار به نام مرکاپتان (شامل اتيل مرکاپتان و متيل مرکاپتان) اضافه مي‌ کنند.
با توليد روزانه 200 تن ال پي جي در پالايشگاه فجر جم، علاوه بر جلوگيري از هدر رفت گازهاي مايع، درآمدزايي قابل توجهي براي چرخه اقتصادي کشور صورت خواهد گرفت./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار