غضنفري:

رشد توليد در محصولات اصلي، پايه و مصرفي

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در بسياري از محصولات اصلي، پايه و مصرفي آمار توليد در دو ماه ابتدايي امسال نشان دهنده رشد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران مهدي غضنفري افزود: در اين مدت دو ميليون و 600 هزار تن فولاد خام توليد شد که در مقايسه با دو ماه نخست پارسال نشان از افزايش 9 درصدي در توليد دارد.
وي اضافه کرد: محصولات فولادي نيز در اين مدت با 6 درصد رشد توليد همراه بود طوري که از دو ميليون و 800 هزار تن در دو ماه نخست پارسال به سه ميليون تن در دو ماه ابتدايي امسال افزايش يافت.
غضنفري ادامه داد: در دو ماه نخست امسال 11 ميليون و 400 هزار تن سيمان توليد شد که در مقايسه با 10 ميليون و 700 هزار تني که در دو ماه نخست پارسال توليد شد، 6 درصد رشد  نشان مي دهد.
وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين گفت: در اين مدت توليد شمش سرب، روي و کاشي 7 تا 11 درصد و توليد پتروشيمي 5 تا 10 درصد در مقايسه با پارسال رشد داشته است.
غضنفري افزود: اين ميزان رشد نشان مي دهد اگرچه دشمنان با برنامه ريزي هاي مختلف خواستند بر اقتصاد کشور فشار وارد کنند اما توليدکنندگان با همدلي، تعامل و روحيه خوب  باوجود فشارها، مسير رشد و ترقي کشور را پيگيري مي کنند و حوزه توليد تاکنون موفق شده است به اهداف خود دست پيدا کند.
وي با اشاره به اينکه اگر مشکلاتي براي برخي واحدهاي توليدي وجود داشته باشد، کمک هاي لازم به آنها صورت خواهد گرفت، گفت: اخيرا براي يک نوبت جديد به مسئول شهرک هاي صنعتي دستور دادم تا بارديگر گزارش دقيق تري از وضع توليد بنگاه هاي کوچک و متوسط آماده کنند تا اگر واحدهايي دچار بحران هستند اطلاعات دقيق تري از آنها داشته باشيم.
غضنفري افزود: واحدهايي که فعال هستند رشد توليد خوبي گزارش مي کنند اما براي واحدهايي که به هر دليل دچار آسيب شده اند از مسئول امور شهرک ها خواسته ام با سرعت و در زمان کوتاه در شهرک هاي صنعتي کشور حضور يابد و از نزديک به رفع مشکل بپردازد و يا اينکه از مشکلاتي که معمولا در حوزه بانک و دستگاه هاي پشتيبان قابل حل است گزارشي تهيه کند تا با طرح آن در دولت يا کارگروه حمايت از توليد، اين مشکلات را حل کنيم.
وي اضافه کرد: در سال توليد ملي وزارت صنعت، معدن و تجارت وظيفه شرعي خود مي داند که با تلاش بيشتر و کار مضاعف هم براي بنگاه هايي که فرصت توليد دارند سرمايه در گردش بيشتر و هم براي اتمام طرح هاي نيمه تمام امکان سرمايه گذاري فراهم کند و هم به واحدهايي که دچار مشکل هستند در حل مشکل کمک کند.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت اقتصاد، وزارت کار، بانک مرکزي، گمرک و ساير دستگاه هاي پشتيباني مي توانند در اين باره به ما کمک کنند که خوشبختانه به وظايف خود آگاه هستند و در اين مسير کمک مي کنند./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار