ورود هيئت مالزي به ايران با هدف توانمند سازي صنعت گردشگري

در بازديد هفته ای هيئت مالزي از ايران، دو طرف توافق كردند كه نيمي از ظرفيت هواپيمايي 200 نفره را تامين كنند.



بهزاد خاكپور رايزن اقتصادي سفارت ايران در مالزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: سفارت ايران در هماهنگي با ميراث فرهنگي برنامه ريزي براي اعزام يك تور از متخصصان ايران با مديران ارشد مالزي را برنامه ريزي كرد و هدف از برگزاري تور توجه به اين بود كه سالانه تعداد تورهاي زيادي از مالزي ديدن مي كنند چرا كه مالزي با 200 ميليون گردشگر در سال يكي از كشورهاي موفق در جذب توريست است كه متاسفانه ايران جز مقصد توريست اين كشور نبود براي رفع اين مشكل رايزني هايي صورت گرفته است.
وي تصريح كرد:‌ طبق توافقات انجام شده سه استان مهم اصفهان، فارس و خراسان رضوي در طول يك هفته 22 آژانس مسافرتي و سه خبرنگار براي پوشش خبر به اين استان سفر كردند تا بعد از بازديد و بررسي توافقات زمينه براي ورود گردشگر مالزي به ايران فراهم شود.
خاكپور اظهار داشت: ابتدا هيئت وارد تهران شد و دو روز مهمان ميراث فرهنگي بودند كه از موزه كاخ سعدآباد، كاخ گلستان و موزه فرش بازديد به عمل آوردند و در اين دور روز ملاقات خوبي با جامعه راهنمايان صورت گرفته است.
وي اضافه كرد: اين هيئت براي نخستين بار با دعوت استاندار اصفهان به اين استان سفر كردند و از مناطق ديدني از جمله بازديد از شهركاشان، حمام فين كاشان، باغ پرندگان، متين آباد و در مراسم گلاب گيري شركت كردند و در شيراز از تخت جمشيد، نقش رستم، حافظيه، بازار مسجد وكيل و كليساي وان و در مشهد از مرقد امام رضا(ع)، توس و يادبود امام محمد غزالي بازديد كردند.
رايزن اقتصاد سفارت ايران در مالزي تاكيد كرد:‌ در اين چند روز ملاقات خوبي با هتل داران، تورگردانان و آژانس داران به عمل آمده است.
نكته مهم موضوع ورود گردشگري از مالزي به ايران است كه بتوانيم صنعت گردشگري را در كشور توانمند سازيم.
خاكپور تصريح كرد: در اين مذاكرات طرف ايران و مالزي توافق ضمني كردند كه نيمي از ظرفيت هواپيماي 200 نفره را تامين كنند و صرف نظر از آن پرواز مستقيم تهران، مشهد و شيراز برنامه ريزي صورت گرفته كه فعاليت هايي در اين خصوص انجام شود.
وي تاكيد كرد: اين سفر مي تواند سبب ورود تعداد قابل انتظاري از اتباع مالزي به كشور شود و نيمي از الزامات آمدن گردشگر به ايران را فراهم كنيم و در اين زمينه تبليغات مناسبي با مساعدت رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري صورت گرفته و بودجه هم براي تقويت گردشگري اختصاص داده شده است.
خاكپور از شناسايي بازارهاي هدف براي شكوفايي صنعت گردشگري خبر داد و گفت: كشورهاي مصر، سوريه، عربستان، سوريه و دبي از جمله كشورهايي هستند كه با اين كشورها رايزني شده تا تبادل گردشگر داشته باشيم وعرصه براي بهبود گردشگري و جذب توريسم خارجي در كشور هموارتر شود./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار