خوزستان/

به‌كارگيري بيش از 600 فارغ‌التحصيل كشاورزي در صنعت بيمه

مدير گروه خدمات بيمه‌اي بانك كشاورزي خوزستان گفت: در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي و ماده 140 برنامه پنجم توسعه مبني بر واگذاري و برون‌سپاري فعاليت‌هاي فني، تخصصي و تصدي‌گري به بخش غيردولتي و خصوصي، امكان بهره‌مندي از توان كارشناسان فارغ‌التحصيلان بخش كشاورزي در قالب كارگزاري بيمه فراهم شده است.

جهانپور معماريان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان عنوان‌كرد: با جذب و به‌كارگيري بيش از 600 نفر از فارغ‌التحصيلان كشاورزي، اين افراد هم‌اكنون در حال فعاليت در زمينه صدور بيمه‌نامه ارزيابي خسارت محصولات زراعي باغي، منابع طبيعي، دام و طيور و آبزيان هستند.

 وي افزود: اين افراد در قالب 13 شركت حقوقي خدمات بيمه كشاورزي فعاليت مي‌كنند و هدف از واگذاري امور به دانش‌آموختگان بخش كشاورزي به حداقل رساندن نقش شعب بانك كشاورزي در عمليات اجرايي بيمه و استفاده از ظرفيت و توانمندي تشكل‌هاي صنفي در بخش‌خصوصي است.

 مدير گروه خدمات بيمه‌اي بانك كشاورزي خوزستان بيمه بخش كشاورزي را يكي از ده‌ها خدمات بانك كشاورزي برشمرد و خاطرنشان‌كرد: عمليات اجرايي بيمه با استفاده از امكانات بخش خصوصي و فارغ‌التحصيلان رشته كشاورزي انجام مي‌گيرد.

 معماريان ادامه‌داد: تعداد اين نيروها به 105 هزار نفر از كشاورزان، باغداران و توليدكنندگان استان و همچنين تعداد 40 واحد پرورش آبزيان و 450 واحد پرورش طيور و 7 هزار نفر از دامداران خدمات بيمه‌اي ارايه مي‌دهند.

 وي اظهاركرد: با شروع فصل زراعي و همزمان با عمليات كاشت، كارگزاران بيمه نسبت به بيمه نمونه مزارع زيركشت اقدام نموده و با وقوع عامل، ميزان خسارت تاييد و تخمين درصد غرامت و همچنين مساحي اراضي خسارت‌ديده توسط كارشناسان انجام و در تمام طول سال نيز به صورت مداوم به كليه واحدهاي آبزيان، دام و طيور خدمات بيمه‌اي توسط كارشناسان ارايه مي‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.