بازخواني پرونده ترور شهيد مسعود علي محمدي

شهادت عليمحمدي اثبات وحشي گري اسرائيل بود نه پايان پيشرفت هسته اي کشور

تاريخ کهن ايران اسلامي همزمان با فتنه سال 88 آبستن حادثه اي تلخ و شوم ديگري بود که پروژه "ترور دانشمندان هسته اي" کشورمان را پس از خلق حماسه 9 دي خلق کرد.


به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران  سال 1388 علاوه بر فتنه پرگرد و غبار حادث، آبستن واقعي اي تلخ و شوم ديگري نيز بود.
کمتر از دو هفته پس از خلق حماسه 9 دي دشمن زخم خورده از نظام و نااميد از فتنه و فتنه گران پروژه جديدي را کليد زد که با همکاري سرويس هاي جاسوسي موساد، سيا،MI6 و... ترور دانشمندان هسته اي کشورمان در دستور کار قرار داد.
اولين قرباني اين پروژه ترور شهيد مسعود عليمحمدي بود که ساعت 7:30 صبح 23 دي ماه 1388به وسيله يک بمب کنترل از راه دور بود در يک موتور سيکلت جاسازي شده و به فاصله يک متري از درب ورود منزل اين دانشمند هسته اي به درختي بسته شده بود که وي را ترور و به درجه رفيع شهادت نائل گردانيد.
شهيد مسعود عليمحمدي مدرک کارشناسي خود را از دانشگاه شيراز(1364) و کارشناسي ارشد و دکتري فيزيک با گرايش ذرات بنيادي را از دانشگاه صنعتي شريف درسال 1371 کسب کرد.
وي از دانشجويان نخستين دوره دکتراي فيزيک در داخل ايران و نخستين شخصي بود که در ايران دکتري فيزيک خود را دريافت نموده و با ارائه ده ها مقاله ISI از اولين دانشجويان پسا دکتري در پژوهشگاه دانش هاي بنيادي به شمار مي رود.
تخصص شهيد عليمحمدي ذرات بنيادي، انرژي هاي بالا و کيهان شناسي بوده و طي سالهاي 1376تا1380 با پژوهشگاه دانش هاي بنيادي(مرکز تحقيقات فيزيک نظري و رياضيات) همکاري داشته است.
دکتر مسعود عليمحمدي به عنوان اولين فرمانده شهيد جنگ نرم جمهوري اسلامي ايران يکي از برگزيدگان جشنواره بين المللي خوارزمي درسال 86 بود که حائز رتبه دوم پژوهش هاي بنيادي نيز شد.
قطعا ترور شهيد مسعود عليمحمدي توسط سرويس هاي جاسوسي موساد، سيا، MI6 و ساير سرويس هاي جاسوسي  دخيل، بي ارتباط با ارائه نظريه ميدان هاي کوانتومي و تدريس مکانيک کوانتومي و الکترومغناطيسي، مکانيک آماري، ذرات بنيادي و ... نبوده و عضويت هيأت علمي و تدريس در دانشکده فيزيک دانشگاه تهران از سال 1374نيز مزيدي برعلت بوده است.
ارسال پيام تسليت مقام معظم رهبري درپي اعلام خبر ترور و به شهادت رسيدن مسعود عليمحمدي اهميت موضوع را بيش از پيش نمايان مي کند به ويژه آنجايي که ايشان مي فرمايند: " دست جنايت کاري که اين ضايعه را آفريد، انگيزه دشمنان جمهوري اسلامي را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمي کشور است افشاء و برملا کرد بي گمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به رغم دشمني، اين انگيزه خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت..."
 پس از گذشت سه سال و تقديم سه شهيد ديگر طبق فرمايشات مقام معظم رهبري، راه و روش اين شهيد و ساير شهداي عرصه علمي کشورمان با به بارنشستن تلاش آنان روشنتر از گذشته اميدي در دل ملت ايران ايجاد کرده است، به طوري که پيشرفت هاي هسته اي کشورمان در عرصه بين المللي، جمهوري اسلامي ايران را به يکي از قطب هاي انرژي هسته اي تبديل کرده و به نوعي قدرداني از زحمات اين شهداست.
خبر ترور شهيد مسعود عليمحمدي از حيث اهميت و مهم بودن آن به محض وقوع در تمام رسانه ها منعکس شد و سيل پيام ها، بيانيه ها و واکنش ها در محکوميت اين عمل ناجوانمردانه را درپي داشت به طوري که انگشت اتهام از همان لحظه وقوع حادثه به سمت کشورهاي غرب و سرويس هاي جاسوسي سيا، موساد و MI6 و ...نشانه رفت چرا که جوخه هاي تربيت شده به دست رژيم منحوس صهيونيستي بارها اقدام به حذف فيزيکي شخصيت هاي شاخص کرده و اين بار نيز درحوزه علمي و فناوري اقدام به چنين کاري کرده بودند.
اهميت موضوع باعث شد بلافاصله بعد از انتشار اين خبر در رسانه هاي داخلي، اين حادثه به سرعت در رسانه هاي دنيا منعکس شود به طوري که بنگاه خبر پراکني دولتي انگليس در اين خصوص نوشت، يک دانشمند هسته اي در اثر يک بمب گذاري ترور و شهيد شد و ساير رسانه ها همچون روزنامه آمريکايي واشنگتن پست، رويترز، العالم، الجزيره، خبرگزاري فرانسه، خبرگزاري آنسا، شبکه تلويزيوني راي ايتاليا، بي بي سي عربي و ... نيز به انعکاس ترور شهيد مسعود عليمحمدي پرداختند.
اما دست داشتن سرويس هاي جاسوسي بيگانه از جمله موساد در ترور شهيد مسعود عليمحمدي ازهمان روز براي همه کشورها مشهود بود، (که بعد از گذشت دو سال اثبات شد)به طوري که حضور اين فرمانده شهيد جنگ نرم کشورمان در همايش هاي علمي بين المللي براي اسرائيلي ها -که در پوشش پژوهشگر در اين محافل علمي شرکت مي کنند- شناخته شده بود.
انتشار نامه سرگشاده توسط 110 تن از دانشمندان مطرح جهان همچون"نوآم چامسکي" که سوء قصد به مسعود عليمحمدي را يک ترور هدفمند نام برده اند، سند ديگري براهميت موضوع است.
همسر شهيد عليمحمدي نيز به محض ترور اين دانشمند هسته اي کشورمان گفت: " ترور اين استاد گرانقدر عمل بسيار منفورانه اي است و آن را محکوم مي کنم و اگر دنيا خواهان عدالت و آزادي است، بايد در جهت مقابله با ترورها جلوي اقدامات قبيح اسرائيل را بگيرد."
اما عمر پايکوبي و شادي دشمنان و مخالفان پيشرفت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران به يک سال نکشيده بود که درتاريخ 20 دي ماه 1389 وزارت اطلاعات کشورمان از دستگيري عوامل ترور استاد شهيد عليمحمدي خبر داد.
مجيد جمالي فشي عامل ترور شهيد مسعود عليمحمدي بود که دستگيري و اعترافات او پيش فرض هاي ردپاي موساد در اين واقع  تلخ را به واقعيت تخلتر تبديل کرد چرا که در اعترافاتش  از آموزش هاي گسترده اطلاعاتي و امنيتي خود توسط موساد پرده برداشت.
خبر موفقيت سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگيري عامل موساد در ترور عليمحمدي همچو آب سردي بر پيکره ي سست موساد و رژيم صهيونيستي بود چرا که آنها به محض انتشار اين خبر با واکنش هاي ضد و نقيض دستپاچگي خود را اعلام کردند.
دستگيري عامل ترور شهيد عليمحمدي نيز بازتاب گسترده اي در رسانه هاي دنيا داشت به طوري که رسانه هاي همچون روزنامه الحيات لندن، خبرگزاري فرانسه، بي بي سي عربي، الجزيره، بخش عربي خبرگزاري ريانووستي، خبرگزاري کويت، خبرگزاري فلسطيني معا، شبکه خبري المنار لبنان، روزنامه وزگلاد روسيه، و روزنامه هاي آمريکا همچون بوستون گلوب، وال استريت ژورنال، نيويورک تايمز، واشنگتن پست، آسوشيتدپرس، سي ان ان، يونايتد پرس اينترنشنال، آل هر لاين نيوز، و... از جمله اين رسانه ها بودند.
البته " گلادياتور بازي" جمالي فشي عامل ترور شهيد مسعود عليمحمدي زير سايه عدالت جمهوري اسلامي ايران پايان ديگري داشت به طوري که درساعات اوليه صبح روز سه شنبه 26 ارديبهشت ماه 1391 در محوطه داخلي زندان اوين به دار مجازات آويخته شد.
در اينکه شهيد مسعود عليمحمدي در پيشرفت هسته اي کشورمان نقش کليدي و محوري داشته است نبايد شک کرد ولي بدون شک اين گونه اقدامات غير انساني و ناجوانمردانه تروريستي در تداوم مسير برگزيده و افتخار آميز ملت غيور و آزاده ايران اسلامي براي توسعه و پيشرفت در علوم و فناوري هاي صلح آميز کوچکترين خللي ايجاد نخواهد کرد و ديگر جوانان دانشمند ايران راه شهداي عزيز خود را بدون ترديد ادامه خواهند داد و شاهد پيشرفت هاي روز افزون در عرصه علم و فناوري خواهيم بود.
البته با بسته شدن پرونده  "خيانت" مجيد جمالي فشي عامل موساد در ترور دکتر مسعود عليمحمدي، پرونده "خدمت" اين شهيد هسته اي براي هميشه در اذهان تاريخ جمهوري اسلامي ايران بازخواهد ماند. روحش شاد و يادش گرامي

گزارش از وحيد عظيم نيا باشگاه خبرنگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار