از برنامه های در دستور کار بنیاد ملی نخبگان؛

گسترش همکاری صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر

یکی از برنامه های در دستور کار بنیاد گسترش همکاری صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر برای تجاری سازی اختراعات و نوآوری مبتکران است.

دکتر الستی معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از برنامه های در دستور کار بنیاد ملی نخبگان گسترش همکاری های بنیاد با صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر برای تجاری سازی اختراعات و نوآوری های مبتکران است.

وی گفت: خود طرح آماده بوده و در صورت تصویب مراحل اولیه آن در سال جاری آن راتکمیل خواهیم کرد.

الستی با بیان اینکه اختراع تا زمانی که به کار گرفته نشود ارزش اقتصادی ندارد اظهار کرد: اختراع باید توانایی رفع مشکل را داشته باشد و صاحبان سرمایه بتوانند تشخیص دهند که تولید این اختراع برای جامعه و خود منفعت دارد.

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: گاهی سرمایه های مورد نیاز توسط یک مجموعه تامین نمی شود و نیاز است که کنسرسیوم های سرمایه گذاری به وجود آید تا بتواند سرمایه گذاری را انجام دهند.

وی ادامه داد: ما صندوق های خصوصی و غیره را داریم که علاقمد در حوزه های جدید اقتصادی سرمایه گذاری کنند و مشروط به این است که مطالعات اولیه روی این موضوعات انجام شود.

الستی خاطر نشان کرد: بنیاد ملی تعداد قابل توجهی از طرح های کسب و کار مربوط به اختراعات کشور را آماده کرده و آمادگی سرمایه گذاری مشارکت با صندوق ها نیز دارد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار