کردستان/

فرهنگ غنی کردستان پشتوانه محکمی برای تمدن ایران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: فرهنگ غنی کردستان پشتوانه محکمی برای تمدن ایران است و باید سعی شود فرهنگ این استان با شناساندن افراد فرهیخته و آثار آنان به جهان معرفی شود

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از سنندج، بیستمین دوره جایزه کتاب فصل کردستان با حضور نویسندگان و پژوهشگران و ناشران کتاب و خانه کتاب کشور سه‌شنبه شب در کتابخانه مسجد قبا سنندج پایان یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در اختتامیه این برنامه که به میزبانی موسسه فرهنگی خانه کتاب کشور و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: شاخص‌های فرهنگی بودن استان کردستان نمود عینی دارد و وجود ادبا و نویسندگان شاخص مصداق بارز این ادعاست.

قباد میمنت‌آبادی افزود: فرهنگ غنی کردستان پشتوانه محکمی برای تمدن و فرهنگ ایران است و باید سعی شود فرهنگ این استان با شناساندن افراد فرهیخته و آثار آنان به جهان معرفی شود.

وی در ادامه به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سال‌جاری در استان کردستان برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ این منطقه به سایر مناطق کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره دهه فرهنگ رضوی و بیستمین دوره جایزه کتاب فصل از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه به برگزاری دهه فرهنگ رضوی و برنامه‌های مختلفی در قالب این برنامه در تمامی شهرستان‌های استان اشاره و تصریح کرد: شناساندن فرهنگ این منطقه و ارادت خاص مردم کرد به ائمه اطهار(ع) یکی از اهداف اصلی برگزاری این برنامه است.

میمنت‌آبادی در پایان از برگزاری کنگره فرزانگان کرد در آبان‌ماه امسال و برگزاری جشنواره عکس ژیار در شهریور ماه امسال در شهرستان سنندج خبر داد.

در ادامه این مراسم یکی از داستان‌نویسان مطرح کشورمان در سخنانی بخش عظیمی از فرهنگ کشورمان را نشات گرفته از فرهنگ غنی کردستان دانست و اضافه کرد: استان کردستان دارای ظرفیت زیادی در زمینه فرهنگی است.

محمدعلی علوی افزود: استان کردستان مهد و جایگاه انسان‌های بزرگ و فرهیخته است که باید علاوه بر معرفی آنان، بیش از گذشته از آثار این انسان‌های فرهیخته استفاده شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.