گلوبال ريسرچ؛

رسانه‌هاي غربي؛ همدست تروريست‌هاي سوري

گلوبال ريسرچ در گزارشي از تحريف اخبار و حوادث سوريه توسط رسانه هاي غربي انتقاد کرد و اين رسانه ها را همدست مجرمان و تروريست ها دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، گلوبال ريسرچ در گزارش خود با انتقاد از تحريف اتفاقات سوريه توسط رسانه هاي غربي به منظور فشار آوردن به دولت بشار اسد و نهايتا سرنگوني وي، به نمونه هايي از اين تحريفات و دروغ پردازي ها اشاره کرده و گفته است؛ اين رسانه ها نيز در قتل عام مردم بيگناه سوريه و جنايات صورت گرفته در اين کشور، شريک و همدست تروريست ها هستند.

اين گزارش مي گويد؛ بيشتر رسانه هاي جمعي، دولت سوريه را بابت جدايي که توسط بيش از 90 گروهي که مخالفان را ترور کرده اند، متهم مي کنند.

اين رسانه ها در پاريس يا لندن مستقر هستند و بعضي از ناظران اعزامي از سوي سازمان ملل به اين رسانه ها استناد مي کنند، اما هيچ يک از اين رسانه ها نه با مقامات کشور سوريه مشورت مي کنند و نه هرگز شکايات جدي را که در مورد جرايم و قتل عام هاي صورت گرفته توسط مزدوراني که نيروهاي ويژه قدرت هاي بزرگ هستند و در مرزهاي سوريه تردد مي کنند، منعکس نمي کنند.

سيلويا کاتوري، يک روزنامه نگار محقق سوئيسي، اخيرا نوشت؛ اين به آن معني است که اين رسانه ها مخاطبيني را که برايشان باقي مانده، با گفتن داستانهاي ساختگي مانند بمباران و قتل عام هايي که توسط ارتش سوريه عليه غيرنظاميان انجام مي شود، شکنجه مي دهند.
کاتوري که بابت نگارش تحليل ها و گزارش هايش، سرشناس است گزارش مي دهد که رسانه هاي فرانسوي از بمباران وجود نداشته حمص، توصيفي ارائه کرده است.

اما وي با شاهداني مصاحبه کرده که گفته بودند؛ "ما هيچ صدايي نشنيديم، امروز (23 مارس) هيچ بمباراني وجود نداشت.

اين در حالي است که به گفته کاتوري رسانه هاي قدرت هاي برتر (هژمونيک) اين بمباران را تحت عنوان "طوفان‌ آتش در شهري ممنوع الملاقات (ممنوعه)" توصيف کردند.

در اين گزارش به چند مورد ديگر از اين نوع گزارش ها اشاره شده است.

مصاحبه شوندگان به اين روزنامه نگار سوئيسي گفته اند؛ شبه نظاميان اقدام به ربايش غيرنظاميان مي کنند که برخي از آنها به خانه بر مي گردند، اما بسياري از آنها هرگز باز نمي گردند.

آنها گفتند؛ ارتش شهر را بمباران نمي کند، بلکه اين شبه نظاميان خودسر ارتش سوريه آزاد هستند که نيروهاي نظامي و افراد غير نظامي را مي کشند.

يک پيرمرد 75ساله ساکن يکي از روستاهاي حمص نيز به کاتوري گفته است؛ آنچه که اينجا اتفاق مي افتد، برعکس چيزي است که آنها (خبرنگاران غربي) در کشورهاي خود مي گويند.
سربازان ما مزدور نيستند، امکان ندارد آنها عمدا والدين خود را بکشند.

سربازان ما ماههاست که با مزدوراني که براي ارتکاب قتل از خارجيان پول مي گيرند، مبارزه مي کنند.

گزارش ديگر حاکي از آن است که قتل عام زنان و کودکان در مناطق الکرم، الزيتون و عداويه توسط اين مزدوران انجام شده و سپس نيروهاي دولتي متهم مي شوند.

دليل صحت اين ادعا آن است که ساکنان اين مناطق در ميان قربانيان اين قتل عام برخي از بستگان خود را که توسط مزدوران ربوده شده بودند را شناسايي کردند.

گزارش ديگري از يک سوري حاکي از آن است که مزدوران شبه نظامي در عمر بابا، ساکنان شهر را مجبور کردند سلاح به دست بگيرند و عليه دولت از آن استفاده کنند و هرکس که از اين دستور امتناع مي کرد، به قتل مي رسيد.

گلوبال ريسرچ مي افزايد؛ در مورد اين گزارش ها و اظهاراتي که به محققان و روزنامه نگاران مستقل ارائه مي شود، نه سازمان ملل و نه دادگاه کيفري بين المللي چيزي نمي گويند.

در اواسط ژانويه، خبرنگاري به نام دومينيک رابرتسون که در دمشق و حمص بود، شخصا شاهد بود که يک گروه مسلح به هيئتي از خبرنگاران خارجي حمله کردند که طي آن، يک خبرنگار فرانسوي کشته و 25 نفر ديگر مجروح شدند.

از آغاز درگيري هاي سوريه، شبکه هاي خبري آمريکا به طور نظام مند به دروغ حملاتي را از سوي نيروهاي دولت سوريه عليه غيرنظاميان گزارش کرده اند و علاوه بر آن، حملات تروريستي (گروه هاي مسلح) را نيز تحريف کرده اند.

نمونه ديگري از تحريفات رسانه اي که توسط خبرنگاران صورت مي گيرد، آن است که تروريست ها را به عنوان "فعالان صلح" معرفي مي کنند.

يکي از اين خبرنگاران دروغين، دني دايم است.

گلوبال ريسرچ به اين خبرنگار عنوان "آشوبگر" داده و مي نويسد؛ اين آشوبگر گفته بود، شهر الخالديه در حمص توسط نيروهاي ارتش سوريه بمباران مي شود، اما تصاوير ضبط شده صداقت اين خبرنگار را زير سوال برد.

به نظر مي رسد؛ "دايم" و گروهش افکت هاي صوتي شليک گلوله و بمباران را به گزارش هاي ويدئويي خود، الصاق کرده است.

گزارش اين خبرنگار 22 ساله انگليسي در رسانه هاي مهم غربي و عربي مانند سي ان ان، بي بي سي، اسکاي نيوز و گاردين و رسانه هاي تحت حمايت عربستان مانند العربية منتشر شد و چنين القاء کرد که راه حل صلح آميز توسط رژيم سوريه، به شکست انجاميده است.

يک گزارش جديد به طور دقيق و جزء به جزء، تناقض هاي موجود در اظهارات و شخصيت "دايم" را برملا مي سازد.

به گفته "پيره پچيني" يک استاد تاريخ ايتاليايي که بارها به سوريه سفر داشته، حوادث اين کشور موردي افراطي از تحريف هاي رسانه اي است، شايد بيشتر از تحريفات جنگ خليج فارس در سال 1991، جنگ يوگسلاوي در سال 1990 يا عراق در سال 2003 و يا مداخله نظامي در ليبي در سال 2011.

روز سوم آوريل روزنامه آلماني اشپيگل، مصاحبه اي را با يکي از مزدوراني که در سوريه خدمت مي کرد و اکنون به طرابلس فرار کرده منتشر کرد.

کار او در سوريه قتل عام غيرنظاميان و شخصيت هاي نظامي سوريه بود که توسط گروه هاي مسلح ربوده شده بودند.

اين مزدور گفته بود؛ پس از ارتکاب اولين قتل به گروه موسوم به "تدفين" پيوست که ماموريت آنها، ربايش غيرنظاميان و نظاميان بازجويي و شکنجه آنها بود.

وي گفت؛ يک گروه ديگر نيز وظيفه دفن کشته شدگان در گورهاي دسته جمعي را داشتند، دست مشابه آنچه که در ليبي انجام دادند.

يک مزدور ديگر در اعتراضات تکان دهنده خود گفته است؛ گروه او از تابستان سال گذشته 150 نفر را با شليک گلوله به قتل رسانده و يک گروه ديگر از اول درگيري هاي سوريه بين 200 تا 250 سوريه را کشته اند.

اعضاي گروه هاي تروريستي در مصاحبه با اشپيگل اعتراف کردند؛ با آغاز اقدامات جنايتکارانه خود از آگوست سال گذشته که سعي کرده اند در شهرهاي آرام سوريه رعب و وحشت و هرج و مرج ايجاد کنند، از سوي کشورهاي عربي و غربي تجهيز و تامين بودجه مي شده اند.

گزارشگر اشپيگل دريافت که جنايات گروه هاي تروريستي مسلح نقض جدي حقوق بشر هستند و توسط گروه هاي شورشيان سوريه انجام مي شود که هيچ کس در مورد آنها صحبت نمي کند.

گلوبال ريسرچ در پايان مي نويسد؛ اظهارات و مدارک لازم در رابطه با جنايات صورت گرفته توسط مزدوران و سران آنها، صدها صفحه را به خود اختصاص داده و همه خبرنگاران به آنها دسترسي دارند، بنابراين سکوت رسانه ها، آنها را در ارتکاب اين جنايات عليه بشريت، همدست تروريست ها مي سازد.
برچسب ها: غرب ، سوریه ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار