کرمان/

استان كرمان نیازمند 5 هزار روحانی مبلغ است

مدیر كل تبلیغات اسلامی استان كرمان، گفت: استان كرمان با دارا بودن حدود دو میلیون و 900 هزار نفر جمعیت، نیازمند حداقل 5 هزار روحانی مبلغ است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان ، حجت الاسلام مهدی عرب پور در جمع خبرنگاران به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد روحانیون استان كرمان با احتساب روحانیون طرح هجرت، روحانیون مستقر و ائمه جماعات به هزار و 200 نفر نیز نمی رسد.
وی با ضروری دانستن فعالیت حوزه های علمیه در زمینه افزایش تعداد روحانیون، گفت: در حال حاضر در استان كرمان به ازای هر دو هزار نفر یك روحانی مبلغ وجود دارد.
حجت الاسلام عرب پور، گفت: در حالی كه در این استان باید به ازای هر 500 نفر یك روحانی باید وجود داشته باشد.

مدیر كل تبلیغات اسلامی استان كرمان در ادامه با گرامی داشت اول تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، گفت: در سال 1360 و به فرمان بنیان گذار انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی شكل گرفت.
وی با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی از زمان آغاز فعالیت تاكنون، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در كشور به لحاظ مصالح نظام با فراز و نشیب هایی در امر تبلیغات روبرو بوده است.
وی همچنین به نقش سازمان تبلغیات اسلامی در دوران دفاع مقدس و حضور روحانیون و مبلغان در جبهه ها اشاره كرد و افزود: این روحانیون و مبلغان فعالیت های بسیاری نیز در پشت جبهه ها داشتند.
وی با بیان اینكه سازمان تبلیغات اسلامی از زمان مسوولیت دكتر خاموشی ریاست این سازمان، رویكرد جدیدی را به امر تبلیغات و استفاده از ابزار روز داشته اند، اظهار داشت: اصل تبلیغات رساندن پیام دین و خوبی های دین به مردم است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.