ديدار رئيس جمهور چين با نخست وزير اسپانيا

هو جینتائو رئیس جمهور چین در مسیر بازگشت از اجلاس گروه بیست، توقف کوتاهی در جزیره تنریف اسپانیا داشت و در آنجا با سورایا سائنز دو سانتاماریا معاون نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا ، هو جینتائو در این دیدار اعلام کرد روابط چین و اسپانیا بهترین روابط در تاریخ است. وی درک و حمایت متقابل ، توسعه مداوم همکاری های تجاری و اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری و همکاری های فناوری همچنین هماهنگی در مورد امور منطقه ای و بین المللی بین دو کشور را ستود و گفت چین و اسپانیا در مقابل اوضاع بین المللی پیچیده باید اعتماد متقابل را تقویت کنند، همکاری تجاری و اقتصادی را گسترش دهند،تبادلات مردمی را تعمیق ببخشند و مشارکت راهبردی را به سطحی بالاتر برسانند.
معاون نخست وزیر اسپانیا نیز روابط نزدیک تر چین و اسپانیا را خواستار شد و گفت دو کشور درباره بسیاری از مسائل مهم دیدگاه مشترک دارند.
وی اعلام کرد دو کشور با فرصت های جدیدی در همکاری دو جانبه روبرو هستند و اسپانیا تماس در سطح بالا را با چین حفظ می کند و همکاری با این کشور را در زمینه بازرگانی، سرمایه گذاری، علم و فناوری، فناوری های جدید، گردشگری و فرهنگ توسعه می دهد.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، رئیس جمهور چین در اجلاس گروه بیست در لس کابوس مکزیک نیز اعلام کرد سران این گروه با حفظ رشد اقتصادی،‌افزایش فرصت های شغلی و ارتقا ثبات موافقند.
آنها توافق کردند اصول وحدت و همکاری برد-برد را رعایت کنند، هماهنگی در مورد سیاست های اقتصاد کلان را تقویت و برای تحقیق رشد اقتصادی قوی، حمایت شده و متوازن اقتصاد جهانی تلاش کنند.

برچسب ها: چین ، نخست وزیر ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار