هشدار صندوق بين المللي پول درباره بحران بدهي اروپا

صندوق بین المللی پول درباره خطرات قابل توجه ناشی از بحران بدهی اروپا بر اقتصاد جهانی و افزایش فشارهای مالی در برخی کشورهای ثروتمند هشدار داد و خواستار اقدام جمعی برای مقابله با بیکاری شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد به نظر می رسد رشد اقتصاد جهانی رو به تضعیف است و بحران منطقه یورو ، جدی ترین و نزدیک ترین تهدید برای ثبات مالی جهانی به شمار می رود.
این نهاد مالی همچنین در گزارش خود درباره خطر افزایش فشارهای مالی در امریکا و برخی دیگر از کشورهای پیشرفته در سال آینده و نیز ضربه ناشی از عرضه نامطلوب احتمالی در بازارهای نفتی هشدار داد.
در این گزارش آمده است خروج سریع و پایدار از بحران منطقه یورو و نیز پیشگیری از بروز بن بست مالی بزرگ در امریکا ، برای بهبود پایدار اقتصاد جهانی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
صندوق بین المللی پول در ادامه اعلام کرد با توجه به این شرایط باید توجه بیشتری به مقابله با نرخ بالای بیکاری در آینده نزدیک در کشورهای پیشرفته و اتخاذ اقدامات بیشتر برای اطمینان از درستی فعالیت های مالی ، معطوف شود.
این نهاد مالی درباره کشورهای دارای اقتصاد نوظهور نیز توصیه کرد اقدامات بیشتری برای بهبود تقاضای داخلی اتخاذ شود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار