كلينتون اقدام آمريكا در حمايت از مخالف چيني را لازم برشمرد

هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا اعلام کرد آمريکا و چين براي آزادي چن گوانگ چن ناراضي چيني با يکديگر همکاري کردند زيرا سطح خوبي از اعتماد بين دو کشور ايجاد شده بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛  کلينتون گفت: ما با اعطاي پناهندگي و کمک هاي پزشکي به مردي که پس از محاکمه ناعادلانه از بازداشت خانگي فرار کرده بود، کار درستي انجام داديم.

او افزود: «اين اقدامي است که در راستاي ارزش هاي ما است با اين که مي دانستيم اين اقدام روابط ديپلماتيک با چين را دشوار خواهد ساخت.

 چن در ماه آوريل از بازداشت خانگي در خانه اش در شاندونگ فرار کرد و به سفارت آمريکا در پکن رفت. او در آستانه سفر کلينتون به پکن در سفارت آمريکا درخوست پناهندگي کرد .
وزير امور خارجه آمريکا گفت: « ما بر موضع خود ايستاديم و گفتيم ببينيد آمريکايي هاي اينگونه هستند . بياييد با يکديگر همکاري کنيم .»

ديپلمات هاي چيني و آمريکايي پس از درخواست پناهندگي چن از سفارت آمريکا تلاش کردند راه حلي براي اين موضوع بيابند.
او پس از آنکه بيش از دو هفته در بيمارستاني در پکن بستري بود در روز نوزدهم ماه مه به نيويورک در آمريکا رفت.

کلينتون گفت که «حقيقت اين است که که ما اين گفتگوهاي راهبردي را در زماني که در پکن بودم برگزار کرديم با وجود اين که مي دانستيم دشواري هايي در پيش داريم.»

براساس اين گزارش ، وزير امور خارجه آمريکا گفت: «فکر مي کنم اين موضوع نشان دهنده سطح اعتماد و اطمينان بين هر دو طرف را نشان مي دهد که ما را قادر ساخت با يکديگر همکاري کنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار