عضو هيات مديره انجمن داروسازان ايران خبر داد؛

قيمت دارو ربطي به بالا و پايين شهر ندارد

قيمت دارو در تمامي داروخانه ها و مراکز درماني کل کشور يکسان بوده و ربطي به مکان عرضه دارو ندارد.

دکتر شهاب الدين جنيدي عضو هيات مديره انجمن داروسازان ايران با اشاره به اينکه در طي سال هاي پس از انقلاب قيمت عرضه دارو در تمامي داروخانه ها و مراکز درماني کل کشور يکسان بوده است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قيمت دارو مصوبه متشکل از نمايندگان وزارتخانه هاي بهداشت و درمان و صنعت و معدن و تجارت است که قيمت گذاري را براي کل کشور و تمام داروهاي وارداتي و داخلي انجام مي دهند.
 
وي افزود: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان، سازمان نظام پزشکي، انجمن داروسازان و تمامي مراکز ذيربط نظارت هاي لازم را بروي داروخانه ها انجام مي دهند و قيمت عرضه دارو ربطي به مکان داروخانه ندارد.
 
عضو هيات مديره انجمن داروسازان علت تفاوت قيمت در برخي از داروخانه ها را عدم اطلاع از قيمت جديد عنوان نمود و اذعان داشت: در برخي مواقع که قيمت دارو گران يا ارزان مي شود اين امکان وجود دارد تا داروخانه هايي که اقدام به خريد مجوز نکرده اند دارو را با قيمت قبلي به بيماران عرضه کنند و اين شبهه براي بيمار به وجودآيد که در فروش دارو گرانفروشي مي شود.
 
جنيدي تصريح کرد: وجود سيستم آنلاين قيمت دارو مي تواند کمک شاياني به داروخانه ها براي ارائه دارو با قيمت واقعي خود کند و چنان چه در مواردي بيماران شاهد قصور و کوتاهي از سوي داروخانه اي باشند مي توانند موضوع را پيگيري و به مراجع ذيصلاح اصلاع دهند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار