تلاش رژیم صهیونیستی براي نابودي هويت عربي قدس

رژیم صهیونیستی همچنان به تلاش های خود برای از بین بردن بقایای هویت عربی مسجد الاقصی و مناطق اطراف آن ادامه می دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه،  در صورتی که اسرائیل به وعده های خود برای اجرای طرح های ساخت و ساز در مناطق عربی عمل کند شاید تا چند سال دیگر نتوانیم از فاصله دور قدس را به این شکل ببینیم. به گفته موسسه های فلسطینی اسرائیل تصمیم دارد طرح های ساخت و ساز جدیدی را در قدس و در نزدیک مسجد الاقصی اجرا کند که اجرای آنها شکل قدس و بخصوص مناطق اطراف مسجدالاقصی را به کلی تغییر خواهد داد. به گفته موسسه های فلسطینی اسرائیل تصمیم دارد ساختمان های توراتی را در اطراف مسجد الاقصی احداث کند.
قیس ناصر وکیل فلسطینی گفت: اسرائیل تصمیم دارد با احداث مراکز یهودی توراتی در اطراف مسجد الاقصی منطقه قدیمی قدس را به منطقه ای کاملا یهودی با ماهیتی یهودی تبدیل کند.
در ادامه گزارش آمده است: شورای اعلای اسلامی با برگزاری نشستی در قدس که نهادها و شخصیت های مختلف در آن حضور داشتند طرح های چهارگانه اسرائیل را برای ساخت و ساز در قدس ارائه و اعلام کرد اسرائیل همچنین تصمیم دارد دادگاه صلح و دادگاه مرکزی خود را منتقل کند و ساختمان آنها را در محل قبرستان مأمن الله بنا کند و این در حالی است که قبرهایی در این منطقه پیدا شده است.
حنا سوید عضو عرب کنست اسرائیل گفت: این طرح ها بسیار عجیب و غریب است و هیچ توجیهی برای اجرای آنها وجود ندارد جز این که اجرا کنندگان این طرح ها می خواهند دست به اقداماتی فریبکارانه بزنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار