دانشنامه دفاعي - امنيتي//

وزير دفاع ايران را بهتر بشناسيم

سردار وحیدی وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در سال 1337 در شیراز متولد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحیدی وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در سال 1337 در شیراز متولد شد.

وی دارای مدرک کارشناسی در رشته الکترونیک و کارشناسی ارشد در رشته صنایع است.

سردار وحیدی از چهره‌های دفاعی و امنیتی کشور است که نقش مؤثری در تأسیس وزارت اطلاعات داشته و سوابق مدیریت ارشد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کارنامه وی وجود دارد.

وي مدتي تصدي معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع را عهده‌دار بود و در دولت نهم، پس از انتصاب سردار "مصطفي محمد نجار" به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت نهم، به عنوان جانشین وی منصوب شد.

سردار وحيدي علاوه بر جانشینی وزیر دفاع در مناصبي چون ریاست کمیسیون سیاسی- دفاعی- امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به انجام وظيفه پرداخت.

وي در دولت نهم با حکمی از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور به عنوان نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور به خدمت پرداخت.

سردار وحیدی در سال ۱۳۸۸ از سوي رئيس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس شوراي اسلامي معرفي شد.

در تاریخ ۱۰شهریور ۱۳۸۸، در جریان سومین روز بررسی وزرای کابینه دهم، هنگامی که نوبت به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید، قوامی(نماینده مجلس) که قرار بود به عنوان تنها مخالف سخن بگويد از طریق منشی مجلس، تغییر رأی خود را اعلام و دلیل این انصراف را گستاخی و رجزخوانی رژیم صهیونیستی درباره سردار وحیدی اعلام کرد و گفت: برای نشان دادن حمایت کامل و قاطع مجلس از ایشان در برابر این گستاخی صهیونیست‌ها، از وقت مخالفت خود صرف‌نظر می‌کنم و نه تنها رأی منفی خود را پس می‌گیرم، بلکه به ایشان رأی مثبت خواهم داد.

در پي اين امر، نمایندگان با سردادن شعار "مرگ بر اسرائیل" حمایت خود را از نظر قوامی اعلام کردند و به دلیل انصراف وی، نماینده موافق نيز صحبت نکرد و سردار وحیدی برای اعلام برنامه‌های خود به پشت تریبون رفت.

سرانجام در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۸در جریان پنجمین و آخرین روز بررسی وزرای کابینه دهم، در پایان رای گیری، سردار وحیدی با کسب ۲۲۷ رأی موافق از مجموع ۲۸۶ رأی مأخوذه، ۵۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع رسماً به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت دهم انتخاب شد.

گفتني است وی با کسب بيش از ۷۹٪ آراي نمایندگان، دارای بیشترین درصد جلب اعتماد نمایندگان مجلس در میان سایر وزرای پیشنهادی بود.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار