تبریز/

ارسال يكصد هزار دعا به جشنواره دست‌های كوچك دعا در تبريز

سرپرست حوزه هنری آذربايجان شرقی از دريافت نزديك به يكصد هزار دعا به دبيرخانه هفتمين جشنواره دست‌های كوچك دعا در تبريز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرگاران تبريز ،سرپرست حوزه هنری آذربايجان شرقی  امروزدر گفتگو با خبرنگاران گفت: پس از ثبت نزديك به يكصد هزار دعای رسيده به جشنواره، هيئت انتخاب جشنواره به‌زودی كار انتخاب آثار را آغاز می‌کند.

 به گفته خدایی مهدی لزيری، هنرمند عرصه تئاتر و متخصص ادبيات و هنر كودكان، علی بينش، فعال فرهنگی كودكان و مدير روابط عمومی كانون پرورشی ـ فكری كودكان و نوجوانان، سيد‌رضا علوی، كارشناس امور تربيتی، روزنامه‌نگار و طنزپرداز و عضو هيئت علمی مراكز تربيت معلم، رقيه نوروزی، كارشناس فرهنگی كودك، زهرا كوهی، كارشناس مذهبی و مشاور امور كودك و نوجوان، وحيد آقا‌كرمی، مدير اجرايی جشنواره و رقيه جمالی، داستان‌نويس‌، زری عابدين، كارشناس ادبی كودك و مهدی ابراهيم‌پور، نويسنده و روزنامه‌نگار طی احكام جداگانه‌ای به‌عنوان اعضای هيئت انتخاب جشنواره هفتم انتخاب شده‌اند.

 وی همچنين از برگزاری نخستين جلسه هم‌انديشی اعضای هيئت انتخاب خبر داد و گفت: در نخستين نشست رئوس ارزيابی و الگوهای ارج‌گذاری به دلنوشته‌های كودكان، مشخص و مورد تصويب اعضا قرار گرفت.

خدائی توجه به ادبيات لطيف و كودكانه، پرهيز از شعارزدگی و تزوير، توجه به باورهای معنوی و فرازمينی كودكان توجه به تزريق نشاط و شادابی در اجتماع و دقت به صداقت در متن های رسيده را از رئوس مورد توجه هيئت انتخاب جشنواره هفتم عنوان كرد.

سرپرست حوزه هنری آذربايجان شرقی همچنين بر لزوم توجه به جايگاه مفهوم دعا و نيايش در اسلام اشاره كرد و ادامه داد: اهميت دعا به‌عنوان يكی از برترين عبادات در اسلام تا آنجاست كه پيامبر اسلام‌(ص) آن را مغز عبادت ناميده‌اند و رسالت جشنواره دست‌های كوچك دعا می‌بايستی در راستای تنوير جايگاه دعا در بين نسل نوپای ايران اسلامی باشد.

خدائی همچنين گفت: بلافاصله پس از اتمام كار هيئت انتخاب، آثار به هيئت داوران ارائه می‌شود كه بزودی اسامی اين هيئت در اختيار رسانه‌ها قرار می‌گیرد./س
برچسب ها: ارسال ، دعا ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.