اجرای موفقیت آمیز برنامه پزشك خانواده نیازمند تغییر نگرش مردم است

برآوردها نشان مي دهند،‌ اجرای موفقیت آمیز برنامه پزشك خانواده نیازمند تغییر نگرش مردم است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی كاشان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه پزشك خانواده در بسیاری از كشورهای پیشرفته جهان اجرا شده و نتایج بسیار مطلوبی نیز به همراه داشته است.
 
دكتر محمدحسین اعرابی افزود: برنامه پزشك خانواده شهری و نظام ارجاع در راستای پیشبرد سیاست های نظام جمهوری اسلامی، اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه پنجم توسعه به منظور اصلاح نظام سلامت كشور در دستور كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی قرار گرفته است.
 
وی تصریح كرد: اجرای این برنامه مانند انجام هر اقدام جدید دیگری آن هم با گستره وسیع، با مسایل و مشكلاتی مواجه است.
 
رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع در دانشگاه  علوم پزشکی کاشان تاکید كرد: اجرای موفقیت آمیز این برنامه نیازمند مشاركت همه جانبه مردم و همكاری و همیاری تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی است.
 
دکتر اعرابی خاطرنشان كرد: مشاركت مسئولان در فرهنگ سازی، تغییر نگرش، تشویق و ترغیب مردم برای حضور در این برنامه بسیار تاثیرگذار است.
 
وی یادآور شد: ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات مردم از چگونگی عملكرد و مزیت های برنامه پزشك خانواده شهری و نظام ارجاع، نقش مهمی در كمك به دست اندركاران برای اجرای موفقیت آمیز آن دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كاشان گفت: اطلاع رسانی و انعكاس پیرامون اهمیت و ضرورت اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع نه تنها بسترهای لازم برای هموار كردن مسیر اجرای این برنامه را فراهم می كند بلكه ارتقای سطح سلامت را نیز محقق می كند.
 
دکتر اعرابی با اشاره به تشکیل کمیته های مختلف این برنامه و برگزاری جلسات  متعدد اظهار داشت: هم اكنون زیرساخت های لازم برای اجرای برنامه پزشك خانواده شهری در دو شهرستان كاشان و آران و بیدگل در حال اجراست.
 
وی افزود: ثبت نام از پزشکان عمومی و متخصص، اطلاع رسانی، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی جهت پزشکان و پرسنل از جمله برنامه های مختلف انجام شده در دانشگاه است.
 
وی، جمعیت زیر پوشش این برنامه در منطقه كاشان را بیش از 400 هزار نفر ذكر كرد و تصریح کرد: براساس این برنامه، هر پزشك عمومی 500 تا 2500 نفر از جمعیت شهری را می تواند زیر پوشش قرار دهد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار