تبریز/

طراحی ست کامل آموزشی ابزار دقیق برای نخستین باردرکشور در تبریز

برای نخستین بار در کشور و به همت متخصصان و پژوهشگران اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ست کامل آموزشی ابزار دقیق در تبریز طراحی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از تبریز ، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای 9 دی تبریز ضمن اعلام این خبر افزود: این ست آموزشی، فرایندهای مختلف رشته ابزار دقیق در شاخه برق – کنترل شامل فشار، جریال سیالات، حرارت، سطح مایعات، غلظت و تبدیل حرارت را شبیه سازی کرده است.

علمی افزود: ست آموزشی فرایند فشار در جریان بازدید اخیر استاندار آذربایجان شرقی از مرکز فنی و حرفه ای 9 دی تبریز مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفت ولی ست های آموزشی فرایندهای دیگر هنوز در حال ساخت است.

علمی اضافه کرد: برای طراحی و تولید ست آموزشی فرایند فشار و ادوات ابزار دقیق مربوطه که شش ماه زمان برده، بیش از 400 میلیون ریال هزینه شده است و در صورت تولید انبوه، این میزان هزینه کاهش خواهد یافت.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای 9 دی تبریز اظهار داشت: ست های مشابه تولید شده در خارج از کشور، دو برابر قیمت تمام شده ست های تولید داخل است و در صورت تولید انبوه که قابلیت تامین نیاز بازار کشورهای منطقه را نیز دارد، می تواند میلیاردها ریال صرفه جویی ارزی برای کشورمان داشته باشد.

علمی تصريح کرد: ست آموزشی طراحی شده در تبریز علاوه بر کاربرد در زمینه ابزار دقیق، با ایجاد فضایی مشابه محیط واقعی قابل استفاده در شبکه های صنعتی نیز است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.