گفت و گوي باشگاه خبرنگاران با شركت كنندگان در مسابقات بين المللي قرآن

ایران بهترین میزبان همایش های بین المللی قرآن کریم

بیست و نهمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم به میزبانی ایران که از 28 خرداد آغاز شده اختتامیه آن 2 تیر ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شب گذشته مسابقات بین المللی قرآن کریم در دومین روز خود در مرحله نیمه نهایی از ساعت 16:30 برگزار و 11 شب به پایان رسید.
اما روز دوم این دوره از مسابقات فرصتی بود تا خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بعضی از شرکت کنندگان در این مسابقات گفت‌وگو کند.
احمد ترمیزی بن حاجی علی شرکت کننده رشته قرائت از کشور مالزی گفت: مسابقات قرآن ایران از مسابقات دیگر کشورها در سطح بالاتری قرار دارد.
وی تاکید کرد: هیچ گاه در همایشهای کشور عربستان سعودی شرکت نمی کنم و ایران هم بهترین مسابقات بین المللی قرآن کریم را در دنیا برگزار کرده است.
صالح خالد جاسم شرکت کننده رشته حفظ کل قرآن از کشور کویت در این گفت‌وگوی اختصاصی بیان کرد: همایشهای بین المللی قرآن کریم زمینه وحدت مسلمانان را فراهم کرده است وی هدف از این همایش های بین المللی قرآن کریم را زمینه وحدت مسلمانان دانست و گفت: این همایش ها شرایطی را فراهم می کند تا مسلمانان جهان به یک وحدت و انسجام برسند.
وی در پایان از رضایت مندی داوران ایرانی در این مسابقات سخن گفت: عبدالله سلیم امین شرکت کننده دیگر رشته قرائت از کشور عراق در این گفت‌وگو به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: امیدوارم بتوانم در مرحله پایانی مقام نخست را کسب کنم.
وی در ادامه نسبت به میزبانی ایران در این مسابقات سخن گفت و افزود: برای اولین بار هست که در همایش‌های بین المللی قرآن کریم در ایران حضور دارم و امیدوارم آخرین بارم هم نباشد اما ارزیابی ام از میزبانی ایران خیلی عالی است چرا که از زمانی که وارد هواپیما شدم و تا این لحظه انصافا در طول عمرم چنین پذیرای از خود ندیدم.
وی در ادامه افزود: تا به حال همایش های زیادی شرکت کردم و هیچ همایشی به پای این همایش نرسیده است.
گفتنی است مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم روز جمعه 2 تیر ماه برگزار می شود و علاقه مندان برای حضور می توانند به سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد مراجعه نمایند./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار