آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد بايد انتظارات را در حوزه فرهنگ و دین را برآورده کند

آیت‌الله صافی گلپایگانی تأکيد کرد: توقع ما از دانشگاه آزاد این است که انسان‌ساز باشد و انتظارات ما در حوزه فرهنگ و دین را برآورده کند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه هیات رییسه این دانشگاه، صبح امروز(پنجشنبه) با آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در قم دیدار کردند.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار با تقدیر و تشکر از حضور رئیس و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، به تاریخچه فلسفه شکل‌گیری این دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه از همان روز اول به منظور برطرف‌سازی نقاط ضعفی که در دانشگاه‌های کشور در زمان پیش از انقلاب بود تاسیس شد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید علاوه بر پیشرفت در مسیر علم و تکنولوژی در زمینه‌های اسلامی، هم در بین دانشگاه‌های کشور و هم در سطح دنیا به الگو تبدیل شود، همان‌طور که از اهداف تاسیس آن فارغ‌التحصیل شدن پزشکان و دانشمندان مسلمان بود.

آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی ادامه داد: توقع ما از دانشگاه آزاد این است که انسان‌ساز باشد و انتظارات ما در حوزه فرهنگ و دین را برآورده کند.

وی خاطرنشان کرد: نظر امام راحل هم از دانشگاه آزاد همین بود که دانشگاه آزاد به سمتی برود که کاستی‌ها ونواقص دانشگاه‌های قبل از انقلاب را از بین ببرد و شرط اساسی آن داشتن اساتید مومن و متعهد در دانشگاه است.

این مرجع تقلید شرط اول فرهنگی در دانشگاه‌ها را توجه به تعهد اساتید خواند و گفت:‌ استاد باید در تمام رشته‌ها مومن باشد و این مهم خواست ملت بوده و استحکام نظام نیز به این است که احکام اسلام پیاده شوند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار