فارس/

کاراته استان فارس بر قله داوری آسیا

رئیس کمیته داوران هیئت کاراته استان فارس از درخشش دو داور استان فارس در کلینیک داوری و ارتقای درجه آسیایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس؛حبیب اسماعیلی با تقدیر از تلاش داوران استان فارس در راه به دست آوردن موفقیت‌های برون‌مرزی و افتخارآفرینی در عرصه‌های آسیایی و جهانی اظهار داشت: عباس رضایی و محمد جواد شلتوک‌کار دو داور با آتیه کشورمان در کلینیک داوری آسیا که همزمان با مسابقات قهرمانی غرب آسیا در کشور عربستان برگزار شد، موفق به کسب درجه JB آسیا شدند که این درخشش نقطه عطفی در تاریخ کاراته استان فارس است.

وی گفت: موفقیت این دو داور، رویداد بزرگی برای کاراته فارس و کشور به حساب می‌آید و امیدواریم در آینده نزدیک دیگر داوران نیز بتوانند این موفقیت‌ها را تکرار کنند.

مدرس شورای داوران فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران همچنین از درخشش اکبر خیری‌پور دیگر داور آسیایی استان فارس در قضاوت‌های این دوره از مسابقات خبر داد.

وی اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته خیری‌پور نیز موفق شد قضاوت‌های خوبی را در این مسابقات به نمایش بگذارد.

اسماعیلی با تقدیر از حمایت‌های مسئولان در اعزام این داوران به کشور عربستان تصریح کرد: داشته‌های کاراته فارس در بخش داوری قابل اتکاست و امیدورایم با حمایت‌های مسئولان استانی در شهریور ‌ماه آینده نیز بتوانیم داوران دیگری به کلینیک آسیایی اعزام کنیم.

وی ادامه داد: 20 نفر از داوران استان فارس شایستگی اعزام به مسابقات عربستان را داشتند اما به دلیل قوانین داخلی کشور عربستان امکان حضور داوران زن در این مسابقات وجود نداشت و از سوی دیگر برخی از داوران مرد نیز به دلایل مختلفی از جمله محدودیت سهمیه فدراسیون و تاخیر در ارائه مدارک از اعزام به این مسابقات بازماندند.

رئیس کمیته داوران هیئت کاراته استان فارس افزود: با موفقیت داوران کاراته فارس در این کلینیک آسیایی تعداد داوران آسیایی استان فارس به چهار نفر افزایش یافت.

اسماعیلی اضافه کرد: براساس تصمیم کنفدراسیون کاراته آسیایی سالانه چهار کلینیک ارتقای داوری آسیایی برگزار می‌شود و امیدواریم در آینده به دیگر داوران استان فارس نیز فرصت شرکت در این دوره‌ها داده شود.  

 براساس اعلام مسئولان هیئت کاراته استان فارس این داوران ساعت 13 روز پنجشنبه یکم تیر‌ماه وارد فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز می‌شوند و مورد استقبال ورزش‌دوستان قرار می‌گیرند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.