مخالفت المان با هرگونه دخالت نظامی در سوریه

وزیرامورخارجه آلمان بر مخالفت دولت این كشور با هرگونه اقدامی كه منجر به دخالت نظامی درسوریه شود، تاكید كرد و گفت: به نظر ما مشكل سوریه فقط باید از راه سیاسی و دیپلماتیك حل شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ،گیدو وستروله، افزود: دولت آلمان مخالف هرگونه پیشنهادی ازسوی برخی كشورها برای مداخله نظامی در سوریه است و این كشور درتصمیم هایی كه به دخالت نظامی دراین كشور منجر شود، شركت نخواهد كرد.
 
وستروله ادامه داد: اعتقاد ما بر این است كه حل مشكل سوریه و پایان دادن به خشونت ها در این كشور نیازمند یك راه حل سیاسی است، حتی اگر اوضاع پیچیده تر و سخت تر باشد.
 
وی ادامه داد: آنچه امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، تلاش همه برای اجرای سریع و دقیق طرح صلح ارائه شده از سوی كوفی عنان نماینده سازمان ملل در این كشور است كه باید در دستور كار همه ما باشد و در این راه می توان از تحریم های در نظر گرفته شده نیز استفاده كرد.
 
وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان كرد: از نظر ما بهترین راه حل درمورد سوریه،همچنان تلاش برای دستیابی به یك راه حل سیاسی در این كشور است و دولت آلمان از كوشش های كوفی عنان به عنوان نماینده سازمان ملل در سوریه برای تحقق صلح و آرامش در این كشور حمایت می كند.
 
ی 'د.پ.آ' نیز درهمین رابطه نوشت: وستروله نقش روسیه در موفقیت طرح صلح عنان در سوریه را مهم و تاثیر گذار دانسته و از اظهارات همتای روسی خود مبنی بر اینكه مسكو ازهیچ گروهی در سوریه حمایت نمی كند، استقبال می كند.
 
وستروله همچنین، سخنان مقامات روسیه را نشانه حمایت این كشور از اقدامات جامعه بین المللی برای پایان دادن به درگیری و خشونت ها در سوریه، ارزیابی كرده است.
برچسب ها: آلمان ، سوریه ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار