وزير اطلاعات:

امروز حقوق بشر به دستاويز قدرت‌ها در جنگ رواني رسانه‌ها تبديل شده است

وزير اطلاعات گفت: امروز حقوق بشر به دستاويز قدرت‌ها در جنگ رواني رسانه‌ها تبديل شده است.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي در چهارمين نشست تخصصي حقوق بشر با عنوان حقوق بشر و امنيت ملي ضمن بيان اين مطلب افزود:  حقوق بشر جزو مباحث سهل ممتنعي است که دنياي علوم انساني را در برگرفته و دامنه وسيعي از علوم مختلف را با خود همراه دارد.

وي گفت:حقوق بشر از سويي به فلسفه نزديک است و از طرف ديگر با اخلاق، حقوق،جرم‌شناسي، حقوق جزا، اقتصاد، فرهنگ،علوم انساني، ارتباطات و حتي محيط زيست، ارتباطات تنگاتنگ دارد.

مصلحي افزود: امروز حقوق بشر با اين کيفيت به عرصه روابط بين‌الملل وارد و به يکي از دستاويز صاحبان قدرت و ثروت براي پيشبرد اهدافشان تبديل شده است.

وي گفت: حقوق بشر به معني حقوق انسان و کرامت ذاتي او داراي ادبيات گسترده‌ اي از منابع غني انساني ماست و شواهد قابل توجهي در باره اين ادعا وجود دارد از جمله اين که در جاي جاي نهج‌البلاغه دستورات حقوق بشري اميرالمومنين (ع) به فراواني مشاهده مي‌شود مثلا آن حضرت در نامه سراسر حقوق بشري به مالک اشتر توصيه‌هاي گران‌سنگي در اين باب دارند.

وزير اطلاعات افزود: بحث در خصوص نگاه کرامت‌مدارانه اسلام به انسان سال ها مورد توجه و تفکر بوده است.

وي تاکيد کرد: بايد فضاي حوزه‌ها و دانشگاه‌هاي ما متناسب با انقلاب و نظام در اين مسير قرار گيرند تا بتوانندعرصه را در اختيار داشته باشند.

مصلحي در ادامه گفت: در نظم موجود جهاني ، حقوق بشر نقش تاثير گذاري در شکل‌گيري افکار عمومي و مصونيت بخشي به قدرت هاي بزرگ داشته است.

وي افزود: امروز ديگر جدل بر سر حقوق بشر نيست بلکه حقوق بشر باعث مي‌شود کشورهايي مانند روسيه و چين در موضوع ليبي در دام غرب قرار گيرند.

وزير اطلاعات اضافه کرد: در موضوع سوريه هم باز غربي‌ها به دنبال اين هستند که روسيه و چين را با همان حربه حقوق بشر به دام بيندازند.

مصلحي گفت: حقوق بشر امروز مصونيت بخشي و تنوير افکار عمومي را براي صحنه‌هاي بين‌المللي همچون حوزه‌هاي منطقه ‌اي برعهده دارد.

وي افزود: غرب با در دست داشتن فضاي حاکم بر گفتمان ملت ها و به کارگيري رسانه‌ها توانسته است فعال‌ترين بازيگر عرصه بين‌الملل حقوق بشر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.