اعتصاب،فعاليت مراکز درماني انگلیس را مختل کرد

پزشکان و پرستاران انگلیس و ویلز در اعتراض به تغییرات در پرداخت مستمری بازنشستگی اعتصاب 24ساعته ای را آغاز و فعاليت مراکز درماني این کشور را مختل کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، 100 هزار نفر از اعضای اتحادیه پزشکان و پرستاران انگلیس در این اعتصاب شرکت داشتند.

با برپایی این اعتصاب گسترده، اجرای عملهای جراحی در بیمارستانهای انگلیس به غیر از عملهای اضطراری لغو شد.

اعتصاب پزشکان و پرستاران انگلیس نخستین اعتصاب این گروه از جامعه انگلیس از سال 1975 تاکنون است. پزشکان و پرستاران انگلیسی پس از اعتصاب معلمان و نیروهای پلیس اعتصاب به راه انداخته اند. دولت انگلیس قصد دارد طول خدمت پزشکان این کشور را افزایش بدهد و درمقابل آن، مستمری هایشان را کاهش بدهد. به گفته شماری از پزشکان انگلیسی ، اینگونه اعتراضها فراتر از صرف مطالبات صنفی است. دکتر عدنان صدیقی از اعضای انجمن پزشکان انگلیس یکی از این افراد است که چنین نگرشی دارد.

عدنان صدیقی گفت: دولت انگلیس تا حدود زیادی اعتماد کارکنان بخش دولتی را از دست داده است. شاهد آن هستیم که حق بیمه کارکنان دولت در انگلیس کاهش یافته است. بیماران انگلیسی به صورت بی سابقه ای با هزینه های بالای بیمارستانی مواجه شده اند. در چنین شرایطی ، مردم بغیر از روی آوردن به اعتصاب کار دیگری نمی توانند انجام بدهند. اگر مذاکرات در این زمینه به نتیجه نرسد، بیش از همه، دولت انگلیس از این مساله متاثر خواهد شد.

با اعتصاب پزشکان و پرستاران انگلیسی روز گذشته 30 هزار عمل جراحی لغو شد، یک میلیون و 250 هزار وقت مراجعه بیماران به مراکز درمانی به تعویق افتادو 58 هزار اسکن و آزمایش نیز به تعویق افتاد.

وزیر بهداشت و درمان انگلیس ، اعتصاب را بی مورد خوانده و گفته است اعتصاب کنندگان با این کار، جان مردم را به خطر می اندازند.

پزشکان انگلیسی با انتشار دیدگاهها و دلایل خود ، علت اعتصابشان را در 20 نشریه انگلیسی تشریح کردند. آنها می گویند دعوایشان با دولت ائتلافی حاکم است و نه اینکه بیماران انگلیسی را هدف قرار گرفته باشند.

اتحادیه پزشکان انگلیس تهدید کرده است درصورتیکه در میز مذاکرات با مقامات دولتی به نتیجه نرسد، اقدامات بیشتری در راستای اعتراضهایش صورت خواهد داد. با وجود تلاشهای وزارت بهداشت انگلیس برای کم اهمیت جلوه دادن اعتصاب پزشکان و پرستاران، دولت ائتلافی انگلیس نگران است.

برنامه اصلاحات دولت انگلیس با چالشهایی مواجه شده است. کارکنان بخشهای دولتی با اعتراضهای خیابانی نارضایتی خود را از اجرای این برنامه ابراز داشته اند.

اکنون سوال این است که آیا این اعتصابها و اعتراضها ، شروع اعتراضهای گسترده در آینده است یا خیر؟با توجه به اقدامات برنامه ریزی شده برای ماه اکتبر امسال، پاسخ این سوال مثبت است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار