تاکسی های پیکان بازنشسته می شوند

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: با اجرای قانون منع تردد خودروهای فرسوده در 8 کلانشهر برای ناوگان تاکسیرانی به شدت مخالفیم، زیرا 17 هزار تاکسیران را در معرض بلاتکلیفی و گرفتاری قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد احمدی بافنده با بیان اینکه امسال 17 هزار تاکسی در طرح نوسازی قرار می گیرند که بخشی از آنها عمر خودرویشان بالای 10 سال است افزود: با اجرای منع تردد خودروهای  فرسوده در تهران برای کاهش آسودگی تایید می کنیم اما این قانون در حال حاضر نباید شامل حال ناوگان تاکسیرانی شود.
 وی تصریح کرد:  باید مشکل تاکسی های فرسوده میان وزارت صنایع، وزارت کشور و ستاد سوخت حل شود و ما بتوانیم خودروهای مد نظرمان را از خودروسازان تحویل بگیریم وسپس در این رابطه تعیین تکلیف نهایی شود.
 احمدی بافنده با بیان اینکه معیشت تاکسیرانان تنها از تاکسی هایشان تامین می شود، اگر این خودروها متوقف شود نان سرسفره این رانندگان را برداشته ایم باید حق وحقوق تاکسیرانان در اجرای این قانون مد نظر قرار گیرد.
 وی تاکید کرد: تا زمانی که وزارت صنایع تکليف، تاکسی های فرسوده را مشخص نکند و سایت ایران خودرو که مدتی بسته است باز نشود، نباید پلیس راهور این قانون را برای تاکسی ها اعمال کند.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به نامه این سازمان به پلیس راهور و نهاد های اجرای مسئول برای توقف  این طرح در خصوص تاکسی ها اظهار داشت: ما به شدت مخالف اجرای محدودیت تردد برای تاکسی های فرسوده هستیم زیرا با توجهی از تاکسیرانان معترض روبرو می شویم و دوستان به طور شفاف پاسخ این تاکسیرانان را بدهند و ما نیز هم چنان پیگیر این موضوع هستیم.
 احمدی بافنده با اشاره به فاصله تحویل تاکسی های فرسوده و خودروهای  نو بیان کرد:  ابتدا قرار بود این طرح کلید به کلید باشد که متاسفانه به خاطر جند سازمانی که در این میان واسطه هستند مانند راهور، بانک ، ایران خودرو، ستاد سوخت و..... این زمان طولانی شده و درحال حاضر نیز سایت کاملا بسته و 17 هزار راننده تاکسی بلاتکلیف هستند.
 وی افزود: امسال تمامی خودروهای تاکسی پیکان از ناوگان تاکسیرانی بازنشسته می شوند زیرا، آخرین تاکسی در سال 83 وارد تاکسیرانی شد.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه خودروی پراید هنوز عمرش در ناوگان تاکسیرانی به اتمام نرسیده است گفت: ما دیگر هیچ خودروی پرایدی راوارد ناوگان تاکسیرانی نمی کنیم و از یکی دو سال آینده نیز حذف تدریجی پراید آغاز می شود زیرا این خودرو از سال 85 وارد ناوگان شد./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار